Reggaefestivalen.

Min fråga till legaliseringstomtarna är:
- Vad tillför cannabis vårt samhälle som väger tyngre än kostnaden för att ha ett utbrett bruk i samhället?

Att alkohol är lagligt är inget svar på frågan, det är bara ett omoget argument i klass med;:
- Kalle fick tuggummi så då vill jag oxå ha det!

Min fråga till legaliseringstomtarna är:
- Vad tillför motorcyklar vårt samhälle som väger tyngre än kostnaden för att ha ett utbrett bruk i samhället?

Att bilar är lagligt är inget svar på frågan, det är bara ett omoget argument i klass med;:
- Kalle fick tuggummi så då vill jag oxå ha det!

Min fråga till legaliseringstomtarna är..

Glömde att gardera mig mot det, om än ännu sämre argumentet.

- "Men då kan vi ju förbjuda allt som redan är lagligt!"...

Men när du är inne på ämnet...
Mig veterligen har motorcyklar hela tiden reglerats allt mer och det blir allt svårare att få körkort....
Edit:
- Du får gärna förklara vilka praktiska användningsområden cannabis har som är jämförbara med motorcykelns. Om vi undantar som läkemedel, där vi redan idag tillåter ämnen, som är olagliga för annat bruk än just som läkemedel.
På vilket sätt anser du att cannabis har ett praktiskt användningsområde som gör det jämförbart med motorcykelns?!

Är du på allvar oförmögen att se skillnaden i att legalisera något som är olagligt och f.ö. saknar egentliga praktiska användningsområden och på att förbjuda någon existerande som varit lagligt i decennier?!

Last edited:
Självklart skulle jag hjälpa mina kompisar, läs igen.

Jag läser det du skriver. Jag hoppas bara i mitt stilla sinne att det jag läser inte är det du tänker.

Undra varför dina "kompisar" inte vill snacka med dig? kanske för att du kallar dem idioter.

Och nu var vi där vid läsförståelsen igen.

Odet kan vi ta via pm :)

Vi kom ju just överens om att vi inte ville vara kompisar med varandra? Tyvärr, jag har inte ändrat mig. :hej

Väljer att umgås med valfri person där jämfört med en nykterist :D

Oj. En liten haschtomte har varit flitig någonstans!

Nu kräver jag för att det där skall säga någonting som helst en lista över alla som hållit på med skiten och misslyckats med att åstadkomma någonting som helst med sina liv.

Ett tips är att börja med alla trailer parks i USA... :tummenupp

(GuW, det borde hålla dem upptagna ett tag va?) :hihi

Jag läser det du skriver. Jag hoppas bara i mitt stilla sinne att det jag läser inte är det du tänker.

Och nu var vi där vid läsförståelsen igen.

Vi kom ju just överens om att vi inte ville vara kompisar med varandra? Tyvärr, jag har inte ändrat mig. :hej

Haha ja för dig verkar det som "att tiga är guld" just nu :D

Jag menade att det kanske inte är så konstigt att dina polare inte vill prata öppet med dig, när du dissar dom som idioter.

Har aldrig sagt att jag vill vara kompis med dig, jag sa därimot att vi kan ta det på pm.
Förstår att du kan misstolka det som att vi skulle bli kompisar, eftersom du inte verkar ha några. :tummenupp

Oj. En liten haschtomte har varit flitig någonstans!

Nu kräver jag för att det där skall säga någonting som helst en lista över alla som hållit på med skiten och misslyckats med att åstadkomma någonting som helst med sina liv.

Ett tips är att börja med alla trailer parks i USA... :tummenupp

(GuW, det borde hålla dem upptagna ett tag va?) :hihi

Okej, har påbörjat listan! :tummenupp

Fixar du listan på misslyckade människor som inte rökt på? :tungan

Det går inte föra en seriös dikussion med haschmotstånder, in synnerhet när follk som väljer att bli påverkade av andra droger te.x cannabis snarare än alkoholor som bidrat till både bilstölder, väldtäkter, inbrott, rån skaderedogörelse samt akutbesök - jag ser miljardbelobb framför mig som du och jag får står för, genom skattesedeln Ärdet rimligt?:
Tack var narkotika politiken.

Oskyldiga bötfäll eller slängs till med i fängelse för ett brott som saknar brottsoffer i det är ju lite poänge med incapacitering - hålla packet utanfördsamhället och möte sina brottsoffer, men jag har svart att tro en välutbildad person med fru o småbar ska åk inte - det är inte hans som sålt droger, inte heller har ha sålt annan nartokika. Et brott utan borttsoffers.
Tack vare narkotiapolitiken.

nån som ser ett samand?

Last edited:
Hade du rökt på när du skrev det där? [if=yes]=[case closed]

om man sorterar lite så finns det några poänger i vad han skriver, eller det är kanske så virrigt skrivet att jag helt enkelt tolkar innebörden till att överensstämma med mina egna åsikter :va

om man sorterar lite så finns det några poänger i vad han skriver, eller det är kanske så virrigt skrivet att jag helt enkelt tolkar innebörden till att överensstämma med mina egna åsikter :va

Av avataren drar jag slutsatsen är att det blandmissbruk. Man skall inte kombinera psykedeliska droger med Maos lilla röda, det vet alla som varit på rave! :mattias

Vi kan väl fråga BorisJR, han har visst träffat på några :hihi

Va JA NÄÄÄÄÄ. Universiteten är bara befolkade av intelligenta och vetgiriga varelser som gör allt för att bidraga till samhället........

Om du super skallen i bitar varje fredag eller du röker en feting varje fredag är ungefär skit samma, rekreationellt bruk båda och troligen inte farligare än MC åkning.* Problemet med cannabisbruk är att de akuta bieffekterna i form av bakfylla o dyl uteblir men kicken av bruket kommer. Då är det lättare att det blir tors lunch och måndag morgon också och vips är du inne i ett missbruk där långtidsbieffekterna uppkommer på samma sätt som om du missbrukade alkohol eller många andra droger....

Du skulle rätt snart se på din arbetskamrat om han söp hårt varje kväll. De sociala biverkningarna kommer innan de medicinska och samhället fångar förhoppningsvis upp honom innan han orsakar permanent skada.
När samme arbetskamrat börjar röka varje kväll märker du troligen inget förrän missbrukets biverkningar sett till att inget står att göra för att rädda hans hjärnvävnad...

Hur hade folkhälsan sett ut om någon uppfann Vodka som inte ger trötthet och bakfylla? Mängden brukare som rätt snart blivit missbrukare tror jag iaf hade ökat...

Om vi lekte med tanken att skapa ett nytt samhälle där jag skulle välja om alkohol eller cannabis skulle vara tillgängligt som laglig drog så skulle det bli alkohol baserat på rent medicinska parametrar.

Bara för att etablera fakta:

Cannabis i alla dess beredningsformer kan orsaka psykoser och hallucinationer. Det är inte den huvudsakliga verkningsmekanismen som hos svamp och Extacy men förekommer absolut.

* Rent medicinskt hade du troligtvis kunnat bruka många droger på det vis de flesta vuxna brukar alkohol utan allt för allvarliga bieffekter. Säg att en normal vuxen super sig full 0-6 ggr per år, hade du tagit xxxxxxx lika ofta hade du nog ändå dött i din hjärinfarkt vid 67. Problemet är att jag ännu inte mött någon som tar amfetamin en gång i kvartalet och tar en dos motsvarande 2 glas vin på fredagen.....

Last edited:
Bara för att etablera fakta:

Cannabis i alla dess beredningsformer kan orsaka psykoser och hallucinationer. Det är inte den huvudsakliga verkningsmekanismen som hos svamp och Extacy men förekommer absolut.

Bara för att du presenterade det som fakta, så källa?

Bara för att du presenterade det som fakta, så källa?

Du vet vad jag läser till va? Och var jag jobbar extra?.....

Någon gång på 70-talet gjordes de första djurstudierna på möss där man fann biverkningarna och har man minsta inblick i verkningsmekanismen så är det föga förvånande med dyliga bieffekter...

Som kvällslektyr rekomenderas:

Plants and the central nervous system. Carlina EA Pharmacol Biochem Behav. 2003 Jun;75(3):501-12 som en genrell överblick. Sen tar du fram läroboken i Neurofarmakologi och läser några hundra sidor. Därefter rekommenderar jag Cannabinoids Potentiate Emotional Learning Plasticity in Neurons of the Medial Prefrontal Cortex through Basolateral Amygdala Inputs Laviolette SR, Grace AA J Neurosci. 2006 Jun 14;26(24):6458-68. Skulle du vilja läsa mer så säg till....

När du läst det är du välkommen tillbaka att diskutera de neurologiska bieffekterna av cannabisbruk. Det är ett jättehett forskningsområde då man strävar efter att utveckla syntetiska cannabinoider vilka endast har den smärtstillande effekten och inte gör dig bäng i huvudet. Skulle bli perfekt komplement till opiater bland de som har svår kronisk smärta.....

Du vet vad jag läser till va? Och var jag jobbar extra?.....

Någon gång på 70-talet gjordes de första djurstudierna på möss där man fann biverkningarna och har man minsta inblick i verkningsmekanismen så är det föga förvånande med dyliga bieffekter...

Som kvällslektyr rekomenderas:

Plants and the central nervous system. Carlina EA Pharmacol Biochem Behav. 2003 Jun;75(3):501-12 som en genrell överblick. Sen tar du fram läroboken i Neurofarmakologi och läser några hundra sidor. Därefter rekommenderar jag Cannabinoids Potentiate Emotional Learning Plasticity in Neurons of the Medial Prefrontal Cortex through Basolateral Amygdala Inputs Laviolette SR, Grace AA J Neurosci. 2006 Jun 14;26(24):6458-68. Skulle du vilja läsa mer så säg till....

När du läst det är du välkommen tillbaka att diskutera de neurologiska bieffekterna av cannabisbruk. Det är ett jättehett forskningsområde då man strävar efter att utveckla syntetiska cannabinoider vilka endast har den smärtstillande effekten och inte gör dig bäng i huvudet. Skulle bli perfekt komplement till opiater bland de som har svår kronisk smärta.....

Nix, misstänkt bara att du pluggar till det och gillar KTM :)

Sweet!

Går det att låna dessadär på lokala bibban?

Edit: De handlar om psykoser och hallisar?

Last edited:
Nix, misstänkt bara att du pluggar till det och gillar KTM :)

Sweet!

Går det att låna dessadär på lokala bibban?

Pluggar läkeri och jobbar som forskningsassistent (skall troligen doktorera där) hos en av de mer kända cannaboidforskarna. Syntetiska cannabinoider som smärtlindring är som sagt ashett som forskningsområde och nästa storsäljare hos läkemedelsbolagen till den som kommer först....

Besök närmsta universitet och sätt dig på en biblioteksdator så har de inloggning så du kommer åt artiklarna. Läroboken lär dock bara finnas som referensexemplar så den får du inte låna hem....

Hade du rökt på när du skrev det där? [if=yes]=[case closed]

Det går som sagt inte föra en seriös diskussion i ämnet när man kommunicerar med socialkärringar och andra personer som översköljs med gigantisk soppslev överdriven moralpanik.

[OBS] Jag är inte för en legalisering av cannaibis men håll i tankarna att drogen har använts i över 5000 år av människan, utan att det finns ett enda dokumenterat fall där någon faktiskt avlidit av ämnet THC - Ämnet är helt enkelt inte giftigt nog att ta kål på människan, samtidigt blundas det för de värsta drogen rent individ- och samhällesmässigt - akohol, tobak.

Det finns skäl nog och tro att mänskligheten inte riktigt tänker efter sen Anslingers represseiva narkotikapotik för 80 år implementerades, sen socioaltjänsten presenterade fullständiga lögner om hur du skulle kunna hoppa genom ett föntster bara för att ha sugit i dig lite feting, eller sen amerikarna släppte filmen reefer madness för herrenas många år sen - orehört skrattretande. Det verkar som att mänkligheten är envis som en åsna och stannat i historien och vägrar inse att forkningen går framåt. Indoktrining.

Krävs inte mycket tid och enerig att hitta fall där folk dött av alkohol -dom är många. Eller tobak, ännu värre. Varsågod och försvara dessa lagliga och dödliga ämnen.

För er andra som är intresserada av att vigda era vyer om narkotika och dess repressiva och kontraproduktiva politik (Sverige är självförsörjande idag på cannabis - bra gjort folkvalda), teorier om inkörsport och knarkarnas tragiska vardag rekommernderar jag en bok som heter " Narkotikan avmystifierad" - skriven av Ted Goldberg, docent i socialt arbete i 35 år och har fört fältstudie bland narkomaner och deras vardag.
Okonventionell litteratur får sällan plats i mainstrean media.
Nu har den här tråden visst handlat om cannabis, men boken tar upp allt möjligt inom narkotikaområdet.

Intressant nog används denna bok som lärbok på universitetet inom vissa ämnesområden.

Last edited:
Back