Blir inte så förvånad när jag läser detta:http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article5620649.ab
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Kanske dags att legalisera (självklart reglerat) cannabis.
Hur många festivaler stämmer detta in på?
"Några rapporter om bråk och våld på festivalen har polisen däremot inte."
Fortsätt bura in haschtomtarna!
Då dör festivalen ut, för det är nog bara du och jag som lyssnar på reggae utan att röka på.
Alltså, rätta mig om jag har fel, men vanliga jävla cigaretter är farligare i längden än vad cannabis är....
Har du haft kompisar som rökt på? Mycket? Typ varje dag?
Har du sett hur de efter några år inte kan avsluta en mening för att de glömt bort vad de började säga innan de kommit till punkt?
Du har fel och nu är du rättad.
Missbruk kommer alltid förekomma, bara för att du haft några polare som inte klarar av att röka måttligt betyder det inte att alla är så, precis som alkoholister.
Han menade väl annars vad som var farligast, och du kan ju gärna visa siffror på hur många som dör av cannabis vs tobak. Lycka till.. besserwisser
Klart risken finns att hamna i missbruk om man använder sig av droger varje dag. Och självklart finns det olika farlighetsgrader angående droger, vilket gör jämförelsen mellan dom vanskligt.
I England har man gjort en studie om drogernas farlighet utifrån individ och samhälle och där kommer både alkohol och tobak på en högre placering än cannabis. Orkar inte googla efter listan men Aftonbladet har skrivit om det och SVT har dokumentär som man förmodligen kan streama.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab
Nu behöver man inte tro på att detta är sant och droger som mer eller mindre bidrar till ohälsa är definitivt ingen försvar för legalisering men ett försök till att stävja lite av en överdriven moralpanik i samhället, medierna och på reggaefestivaler.
Hur definerar du dagligt bruk om jag får fråga? Och hur definerar du farligt? Tycker det här låter väldigt underligt.allt beror på hur man jämför dem, är det dagligt bruk är tobak mindre farligt än cannabis och alkohol, jämför man istället festanvändning så är tobak och cannabis(beroende på vilken slutprodukt som används) relativt lika medans alkohol är farligare.
Siffrorna finns inte eftersom det tack och lov saknas statistiskt underlag för att vare sig bekräfta eller falsifiera skadeverkningarna av THC.
Hur definerar du dagligt bruk om jag får fråga? Och hur definerar du farligt? Tycker det här låter väldigt underligt.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |