RD-tråden!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu påminde du mig om att jag som ung gick miste om ytterligare en bra affär då jag hade tankar på att importera en fin jänkare från usa. Kanske inte ren valutaspekulation, men effekten hade ju blivit densamma med tanke på att man på den tiden kunde få fruktansvärt fina bilar för ungefär en fjärdedel av vad motsvarande modell i liknande skick kostade i Sverige inklusive frakt och avgifter eftersom dollarn var så billig...
"Så nära men ändå..." och "tälja guld med pennkniv..." Det vänder sig i magen bara jag tänker på det! :zpy
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
25k var ju fortfarande förhållandevis billigt mot de priser vi sett senaste åren.
Ja det var det, men någon hade lagt budet med att va lovad att ha förtur så...
Förhoppningsvis finns det nån som har en i lådor som inte "orkar" skruva ihop.
Tycker sånt är kul så.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var det någon här som nöp 350:n som lades ut i lördags och försvann innan jag ens hann ta en screenshot? Fanns i skåne och lades ut för dryga 33k, såg fin ut för de pengarna.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Såg den dagen efter och då var den borta.
En från 86 dök upp igår

View attachment 483103
Just den.

Den där 86an låg ute för ett tag sen, och annonsen låg kvar länge. De fick väl inte ut vad de ville ha för den... Kommer inte ihåg vad de begärde men tror inte de sänkt priset mycket, om något alls.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Provkörde en RD350 för några år sen, ville få en nostalgikick eftersom det var min drömhoj och att jag saknar min -83:a som jag ägde i mitten på 80-talet...
Startade lätt, rullade iväg fint, kändes bra i chassit, varmkörde och gasade på...och det enda som hände var att lyset lyste lite starkare...
Det lät vasst men det var inte särskilt vasst i motorn, och bromsarna var ungefär lika spännande som motorn, och chassit var ganska svajigt så fort jag kom upp i lite fart...
Besviken!

Låt minnena vara just minnen, kom ihåg de gamla hjältarna och försök att inte träffa dem i nutid... :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top