RD-tråden!

Nu påminde du mig om att jag som ung gick miste om ytterligare en bra affär då jag hade tankar på att importera en fin jänkare från usa. Kanske inte ren valutaspekulation, men effekten hade ju blivit densamma med tanke på att man på den tiden kunde få fruktansvärt fina bilar för ungefär en fjärdedel av vad motsvarande modell i liknande skick kostade i Sverige inklusive frakt och avgifter eftersom dollarn var så billig...
"Så nära men ändå..." och "tälja guld med pennkniv..." Det vänder sig i magen bara jag tänker på det! :zpy
 
25k var ju fortfarande förhållandevis billigt mot de priser vi sett senaste åren.
Ja det var det, men någon hade lagt budet med att va lovad att ha förtur så...
Förhoppningsvis finns det nån som har en i lådor som inte "orkar" skruva ihop.
Tycker sånt är kul så.
 
Var det någon här som nöp 350:n som lades ut i lördags och försvann innan jag ens hann ta en screenshot? Fanns i skåne och lades ut för dryga 33k, såg fin ut för de pengarna.
 
Såg den dagen efter och då var den borta.
En från 86 dök upp igår

View attachment 483103
Just den.

Den där 86an låg ute för ett tag sen, och annonsen låg kvar länge. De fick väl inte ut vad de ville ha för den... Kommer inte ihåg vad de begärde men tror inte de sänkt priset mycket, om något alls.
 
Provkörde en RD350 för några år sen, ville få en nostalgikick eftersom det var min drömhoj och att jag saknar min -83:a som jag ägde i mitten på 80-talet...
Startade lätt, rullade iväg fint, kändes bra i chassit, varmkörde och gasade på...och det enda som hände var att lyset lyste lite starkare...
Det lät vasst men det var inte särskilt vasst i motorn, och bromsarna var ungefär lika spännande som motorn, och chassit var ganska svajigt så fort jag kom upp i lite fart...
Besviken!

Låt minnena vara just minnen, kom ihåg de gamla hjältarna och försök att inte träffa dem i nutid... :)
 

Jag har ägt den här hojen (eller i alla fall identiteten) i början av 90-talet. Det är en 84:a man nu tydligen klätt med 83:ans tank och kåpor. Den hade gått 5k mil eller mer när jag gjorde mig av med den.

Om det invändigt är samma motor som tidigare finns det viss chans att den har Wiseco-kolvar i 1.5 mm överdimension (364 cc). Med 15-drev fram (original: 17) gick framänden i vädret i de tre första så fort vägen var minsta ojämn.
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top