Ramnummer, Regnummer

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Hej. Jag har köpte en hoj förra veckan, utan skylt för att han hade glömt den hemma, och jag vet inte vad regnummret är på den, men kan man se via ramnummret vilket regnummer man har?

aelm. skrev:
2540885 Hej. Jag har köpte en hoj förra veckan, utan skylt för att han hade glömt den hemma, och jag vet inte vad regnummret är på den, men kan man se via ramnummret vilket regnummer man har?

skrev ni inga papper på hojen ?
kvitto mm.

borde finnas ett 2 delat registreingsbevis, där ena delen skickas in vid ägarbyte & den andra kan du behålla.

Nej det satt ingen skruvmejsel i låset :P har nycklar o allt. Kvitto fick jag men inget regnummer där. Jag o farsan skrev ju på VV papperna och så och han sa att han skulle skicka in dom på på måndag, nu har det ju nästan gått en vecka. För vi ska väll få ett papper hem från VV? dom kanske är sega på VV?

intressant att få veta uppföljningen.. förmodligen inget skumt men åndå.

Ramnummret : 1E7-004417

Jag har ju sett ägarpapperna den stod ju på han, men det var ju en vecka sen, snackade me han nyss han visste inte om hans farsa hade skickat in ägarbyte papperna men får se hur det blir.
Ville egentligen bara ha regnummret för att se om jag stod som ägare på vv.se

BTW så vet jag att den är avställd.

På 1E7-004417 får man inte fram något fordon alls.
På 004417 för man fram väldigt många.
Vad är det för hoj och årsmodell?

Blir häpnad över att folk fortfarande köper/säljer fordon på detta sätt utan att skriva kvitto på rätt sätt eller kolla ramnummer OCH regnummer!!

Otroligt :huvet

mvh

aelm. skrev:
2541082Jag o farsan skrev ju på VV papperna och så och han sa att han skulle skicka in dom på på måndag, nu har det ju nästan gått en vecka. För vi ska väll få ett papper hem från VV? dom kanske är sega på VV?

Reg papperna ska man alltid lägga på lådan tillsammans! Enda alternativet i mina ögon är att den nya ägaren får dom. Det är ju ett värde papper som gör dig ägare..

Cervantes skrev:
2541489 Reg papperna ska man alltid lägga på lådan tillsammans! Enda alternativet i mina ögon är att den nya ägaren får dom. Det är ju ett värde papper som gör dig ägare..
Är det nån som ska ha dom så är det den gamle ägaren! Man vill inte ha skit skriver på sig som man inte äger. Vem som äger den bestämmer kvittot man skriver när man köper.

HanneZ skrev:
2541496 Är det nån som ska ha dom så är det den gamle ägaren! Man vill inte ha skit skriver på sig som man inte äger. Vem som äger den bestämmer kvittot man skriver när man köper.

Skulle aldrig köpa en hoj utan att antingn behålla ägarbytes lappen eller posta den tillsammans! Men det första är väl det bästa alternativet..

Att posta den tillsammans är ett bra alternativ.
Men aldrig att man ska låta köparen sköta postandet själv.
Inte så trevligt att t.ex sälja en bil och sedan få drösvis med parkeringsböter, vilka den registrerade ägaren är skyldig att betala, bara för att ägarbyte inte skett.

Vad sedan gäller legitimation så är det minst lika viktigt att köparen kan bevisa för säljaren vem han är som vice versa.

Om köparen planerar att använda fordonet i något mindre ljuskänsligt värv så kan det ju hända att han använder någon annans uppgifter vid ägarbytet.

Det står på ramen: *1E7-004417*
har stjärnorna någon betydelse?
Kan det vara så Sören att där du kollar finns inte fordon med som är avställda?

Det är en Yamaha RD 125 DX -76.

Jag vill först göra klart att denna hjälp i denna tråd är en engångsföreteelse.
Jag kommer inte att sitta och ta emot en bunt förfrågningar på reg.nummer och ramnummer.

aelm, hojen har bl. följande uppgifter.
Ägare: Rönnlöf (lägger inte ut förnamn p.g.a personuppgiftslagen)
Yamaha RD 125 -76
Blå
Registreringsnummer JFX 517
Motoreffekt 12 kw
Senast godkännd besiktning 830803
Körförbud sedan 850901
Avställd 060927
Dessförinnan avställd mellan 840201-060626

Och som sagts i tråden, var noggrannare och se till att ha uppgifter nästa gång du köper ett fordon!

Glömde en grej!
Du är väl medveten om att hojen inte går som lätt MC då den har 12 kw!!!

Det krävs strypning/bänkkörning hos auktoriserad mc-verkstad som därefter utfärdar intyg på 11 kw.

Last edited:
Tack sören för att du gjorde en koll! Du det går nog att besikta den ändå. Min polare har fler än 11kw på sina lättmc papper och den gick igenom beskiktningen så.
Vart annars kan man bänka mc? det kostar väll skjortan ocksÅ?

Sören skrev:
2541914 Glömde en grej!
Du är väl medveten om att hojen inte går som lätt MC då den har 12 kw!!!

Det var som fasen, att en sådan gammal racer inte klassades om lätt. Fasen då har man ju varit lite outlaw engång i tiden. :yoparty

Hmm, kanske ändrade regler....

Besiktning är inga som helst problem grundat på kw-talet.
Däremot att köra den som 16-åring på A1-kort om du blir stoppad av Polisen.

Tipex och lite färg kanske löser det probelemet? :D
Nu står min farsa som ägare.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back