Raggrepliker

• Thread starter Thread starter tommi
  • Start date Start date
Köpa dessa t-tröjor?

Bifogat

• a1206_bm.gif
    a1206_bm.gif
    22.6 KB · Visningar: 96
  • a821_bm.gif
    a821_bm.gif
    16.6 KB · Visningar: 160
En nära vän till mig reser en hel del utomlands och då brukar han köra följande med gott resultat:

- You know Swedish girls are very beautiful, but so are you!
- Thanks...
- Do you have something swedish in you?
- No...
- Would you like some? :D

översättning tack :va
"Ska vi, eller ska vi dansa?"

Ni killar säger att ni inte är speciellt komplicerade men ändå så använder ni världens torraste repliker för att ragga på tjejer, tjejer är nog ännu mindre komplicerade än killar.
När en tjej raggar på en kille så är det oftast genom att stå och försöka sända honom telepatiska blickar för att få honom att ragga på henne. Det fungerar inte. Särskilt inte om vi är berusade. Sedan kan man få höra något i stil med "faan vad du dissade Lisa i lördags, hon stod ju och råflirtade med dig hela kvällen och du bara ignorerade henne".

Men skulle en tjej komma fram och ragga direkt på oss så fungerar inte det heller så särskilt bra. Vi är inte vana vid sånt. Det existerar liksom inte att man har det så bra så att man själv blir raggad på. Så om det då ens går upp för oss att vi blir raggade på så tänds även ett litet tvivel samtidigt. Det måste vara något fel. För sånt händer ju inte.

Oavsett vilket så blir vi ståendes där som levande frågetecken och försöker haja vad som inträffat medan tjejen är sur för att vi inte har förstått henne.

"Ska vi, eller ska vi dansa?"

När en tjej raggar på en kille så är det oftast genom att stå och försöka sända honom telepatiska blickar för att få honom att ragga på henne. Det fungerar inte. Särskilt inte om vi är berusade. Sedan kan man få höra något i stil med "faan vad du dissade Lisa i lördags, hon stod ju och råflirtade med dig hela kvällen och du bara ignorerade henne".

Men skulle en tjej komma fram och ragga direkt på oss så fungerar inte det heller så särskilt bra. Vi är inte vana vid sånt. Det existerar liksom inte att man har det så bra så att man själv blir raggad på. Så om det då ens går upp för oss att vi blir raggade på så tänds även ett litet tvivel samtidigt. Det måste vara något fel. För sånt händer ju inte.

Oavsett vilket så blir vi ståendes där som levande frågetecken och försöker haja vad som inträffat medan tjejen är sur för att vi inte har förstått henne.

mm, hur man än vänder sig har man röven bak.
Bästa är att inte bry sig eller behöva, då jävlar kommer de i kö.
Eller skaffa ett jobb där du kan ursäkta dig med att "klart man måste få säga hur det ser ut, annars göra jag tjänstefel"...
Komplimanger rockar, leder till de flesta tjejers hjärtan.

Det här faller ju förvisso utanför raggningsrepliker.
Men om man vill ha positiv uppmärksamhet hos tjejer ur alla generationer, skaffa en fin gammal träbåt. Hundtricket är rena barnjollret jämfört med alla vinkningar och jubel man får av att passera i en fin träbåt.

Jag har dock också noterat att den kajbundna manliga delen av A-laget är den andra stora beundrargruppen. Just tändkuleljudet tycks ha det där rätta pilsnerfilmssoundet som ofelbart får dem att resa sig på sina nerpissade bakben och bröla gillande :gnissla

Men om man vill ha positiv uppmärksamhet hos tjejer ur alla generationer, skaffa en fin gammal träbåt. Hundtricket är rena barnjollret jämfört med alla vinkningar och jubel man får av att passera i en fin träbåt.

Jag har dock också noterat att den kajbundna manliga delen av A-laget är den andra stora beundrargruppen. Just tändkuleljudet tycks ha det där rätta pilsnerfilmssoundet som ofelbart får dem att resa sig på sina nerpissade bakben och bröla gillande :gnissla
Å för en gångs skull uppvägde inte fördelarna nackdelarna :zpy

Jo visst men lite jobbigt sen när brudarna blir tvugna att simma efter än.. Tror inte dom är så pigga på det...

Men du har ju rätt i att det är nåt spec med båtar, kolla bara på finland färjan det är ju rena bordelen och paradiset för den som vill doppa i grytan och boka tid på vårdcentralen dagen efter! :tummenupp

Å för en gångs skull uppvägde inte fördelarna nackdelarna :zpy

Man kan även sjörädda skeppsbrutna jungfrur med en träbåt. De kan dyka upp på de mest oväntade ställen.

Bifogat

• IMG_0764.JPG
    IMG_0764.JPG
    103.2 KB · Visningar: 350
Får väl lägga in detta odödliga SH-citat:

#1: Utge dig för att vara kändis.
#2: Påstå att du har ett högstatusjobb.
Brukar funka! Exempel:
"- Hej! Jag heter Spice girls och kör rymdraket. Ligga?

En rolig uppsnappad mellan en kåt äldre man och en kaxig ointresserad ung kille på gayklubb.

"Något säger mig att det kommer att bli du och jag ikväll"
"Fränt! Du hör röster alltså?"
:rofl

Snygg rosa peruk på den jungfrun ;)

Svensexa fesstås :gnissla

Med tanke på alla dåliga raggningsrepliker , så är nog väldigt många här singlar...

Ahh, bara håriga ungrare med synfel som kan ragga ordentligt på krogen minsann :rolleyes:

Jag fick förfrågan en gång om jag visste vart tjejtoaletten var. Javisst, den visste jag vart den låg. Hon frågade då om jag kunde följa med och visa henne in :brinnerup
Istället för att säga "Du är för ful för mig" så nöjde jag mig med att visa ringen på fingret :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT