Raggrepliker

• Thread starter Thread starter tommi
  • Start date Start date
En polare blev utsatt för ett raggningsförsök i början på en utekväll.
En tjej kom fram till honom när han skulle beställa i baren och sa: Vad bjuder du på för nåt gott??

Min polare synade henne uppifrån och ner och svarade: Du får nog göra ett nytt försök senare när jag e full. :D

En polare blev utsatt för ett raggningsförsök i början på en utekväll.
En tjej kom fram till honom när han skulle beställa i baren och sa: Vad bjuder du på för nåt gott??

Min polare synade henne uppifrån och ner och svarade: Du får nog göra ett nytt försök senare när jag e full. :D

Drinkluder kan bespara sig besväret. :fakta

Påminner mig om en tjej som kom fram till mig och tittade med stora bambiögon..

"Jag är sååå törstig."
"Jaså, vad är du sugen på?"
"En white russian."
"Kanon, köp en öl åt mig när du ändå står i baren."

Den blicken jag fick.. Kodak moment.

Den sämsta jag har hört var iaf en brud som kom fram och frågade om jag var en utomjording. Innan jag han kläcka ur mig halv sju fyllde hon i "för din häck är inte av denna värld". Höll på att sätta biran i vrångstrupen.

En annan favorit är tjejen som kläckte ur sig "det brinner en låga i mitt bröst för dig". Svarade att hon skulle gå och tända en cigg.

Den här e sann:En kompis,Gunnar hade spanat in en brud länge och väl och släntrade till slut över till hennes bord och sa:"Hej,vill du dansa?"
-"Nej,verkligen inte"snäste hon.
-"Det gör inget,jag skulle ändå gå och skita"

A Kodak moment for life :hihi

hahha helt sjukt roligt att läsa era eskapader och upplevelser. men som sagt, ni klagar på att era repliker inte funkar på brudar, sen när brudar raggar på er så dömmer ni dom, synar dom uppifrån ner och är spydiga. Good Luck! :tummenupp

Esquire har annars rätt, tjejer raggar genom att få killen att ragga på dom utan att det ska se ut som om dom raggar egentligen. :D:D:D

.
Synd att du inte uppfattar tjejernas subtila sätt att ragga, vi borde med andra ord sluta komplicera till saker och helt enkelt bara fråga...Ligga? Borra mig?:D, å få enkla svar tillbaka som Ja/Nej, och gå vidare i livet.

Exakt, jag har många gånger fått höra från cheykamrater att "fyfan vad hon gillade dig förut. Varför tog du inte chansen när hon raggade på dig?"

Om jag ändå hade vetat :4skrika

Tyvärr funkar det ju inte att gå och fråga om man kan ta igen det retroaktivt :( (jo, jag har provat)

Och de gånger man konstaterar att man har halva inne (om inte mer) så åker man på en keftschmäll då man frågar om man ska gå till något bekvämare ställe :confused:

Att ragga tjejer handlar om att vara sig själv, ha kul med polarna skratta och ta nån öl. Det syns att du har kul och du blir en intressant person, håll dig hyffsat nykter så har man större chans.

Jag själv gillar mitt förfarande kring förra julen, slängde ur mig en kommentar till en tjej då jag var på väg till toan. Senare kom hon fram till vårat bord och började surra, sen sa hon att hon skulle åka hem snart och bodde ca 2 mil från stan så vi bytte nummer och sa adjö.
Jag vaknade upp dagen efter kollade igenom min mobiltelefon och tänkte på den läckra bruden jag surrat med, såg att vi haft sms-konversation.
Några sms hit och dit sen skrev hon
Hon-"Du tåget går nu ska du med"

Jag hade svarat "Vilket jävla tåg"

Hon-"Men vad tror du?"

Jag-"Orkar inte med gissningslekar"

Var tydligen mer sugen på öl med polarna, fick iaf borra henne senare :banana

snälla killar.. att en tjej kommer och frågar efter något att dricka är ICKE att hon raggar! då tycker hon du är en mes hon kan utnyttja:död

Ett bra tips; få det som att hon är den som raggar på dig och måste leva upp till dig. Funkar för mig.

Men sen tycker jag det är viktigt med ögonkontakten, driva lite lätt med henne, kunna få henne att le, anspela lite lätt på sex och fysik-kontakt(räcker med en hand på midjan eller ryggen till att börja med).

Det har det mycket med beteende att göra. Vågar du stå ut ur mängden killar som redan ragga på henne den kvällen? Är du killen som kommer stå i ett hörn med din öl och mesa eller är du killen som går fram, struntar i vad andra tycker om dig och står för den du är?

Man behöver inte göra det svårt för sig med "repliker".
Själv har jag fått hem en tjej på bara att hon fastnade i mig med sin handväska. Drev med henne lite om det i stil med "ska du slita sönder mitt finger", sa mitt namn och då bad hon mig att sätta sig hos henne. Trekvart senare efter massa hångel, dans och någon cigg ute så är vi på väg hem till mig. Och det var runt kl 01:D

Last edited:
Du, en enarmad dvärg i ett badkar ror ifrån den skutan med öskaret, så det funkar aldrig

7.5 Kn ska man kunna paddla då. I ca 40 timmar, sedan är Vinös 80-literstank tom och jag måste ta en paus i jakten och hala fram tratt och de två 25-liters reservdunkarna som står i lastrummet :D

7.5 Kn ska man kunna paddla då. I ca 40 timmar, sedan är Vinös 80-literstank tom och jag måste ta en paus i jakten och hala fram tratt och de två 25-liters reservdunkarna som står i lastrummet :D

Det är en sån där båt där topphastigheten varierar om man rör sig från eller mot landhöjningen :hihi

En modellflygkamrat till mig hade ett flygplan som var så undermotoriserat att han förlitade sig på jordens krökning för att få lite luft under vingarna, planet lättade aldrig, jorden krökte sig bort under planet istället.

Men då båten är ett semesterfordon så är det ju helt rätt, man ska inte stressa när man är ledig, och jag har ryktesvägen hört att du tar dig ut till rätt avlägsna kobbar ändå!

hahha helt sjukt roligt att läsa era eskapader och upplevelser. men som sagt, ni klagar på att era repliker inte funkar på brudar, sen när brudar raggar på er så dömmer ni dom, synar dom uppifrån ner och är spydiga. Good Luck! :tummenupp

Esquire har annars rätt, tjejer raggar genom att få killen att ragga på dom utan att det ska se ut som om dom raggar egentligen. :D:D:D

När man väl får chansen att ge tillbaks för alla spydiga kommentarer man fått måste man ju ta den. :D

Du, en enarmad dvärg i ett badkar ror ifrån den skutan med öskaret, så det funkar aldrig

:rofl

Jag tänkte att tjejen på bilden såg vilsen ut i sitt marina sammanhang samt att hon satt i något som kan beskrivas som en PVC-cylinder.
Jag betvivlar inte farkostens sjöduglighet men någonstans får jag känslan att en ekstäv på kollisionskurs ackompagnerad av ett hetsigt tändkulepoppande skulle kunna orsaka samma paralys hos henne som hos en hare som hamnat framför en bil med helljuset på.

..och jag har ryktesvägen hört att du tar dig ut till rätt avlägsna kobbar ändå!

Det var efter en sådan tripp han vid hemkomsten noterade att hans hårtork blivit överflödig.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...