Radiostört flygplan för 399kr

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
John skrev:
Uppdatering på helikoptern då:

Paketet har fastnat i Tullen i Stockholm. :mad:
Jag har inte fått någon information om det, så om ni ska beställa, ska ni gå till väga enligt följande:

- klipp -

Dit har jag kommit nu. De ska skicka vidare paketet.. jag har det i morgon, sa de.


Krångligt värre! Mkt bra att du skriver detta, då det underlättar för andra som ska beställa.

Skynda dig med rapport när den kommer! :banana
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tjet skrev:
Det tycker jag allt att du skall göra! Mycket skoj för lite pengar. Hade det också som en liten "dröm". Men det är en bruksvara, slits varenda gång man landar och batterierna blir slöare och slöare (känns det som i alla fall).

Men lätt värt pengarna är det! :yoparty

Tjöp en liten NiCd laddare från MFT och ladda flygaccen med den istället för från sändaren, då sändaren inte verkar orka trycka accen full, tjöp en extra acc oxo, den håller garanterat dubbelt så bra som den som följde med, och då kan du flyga medans du laddar en...

Drivaccen ska bli liite varm av att man laddar den, då laddar man tillräckligt hårt (typ kännas varm i handen, 40-45 grader), laddar man för "snällt" så lär sig accen det, och tar inte emot lika mycket ladd.
Dessutom ska accen flygas "varm" från laddningen, alltså direct från laddaren, annars hinner den slöa till sig.

Vill du ha extrema flygtider köper du LiPo acc, och laddare, då flyger du lätt en timme på en laddning.
LiPo är lite känsligt för felhantering (accarna kan explodera/ta eld) så då måste du läsa på innan (det har hänt pirat mobiltelefon batterier, och ett par modellflyg batterier, en kille lastade sitt krashade plan i bilen och hela skiten brann upp)

The Wing är kul att flyga, men inte så nybörjarvänlig, den tål en del stryk, men tillslut så går den inte att tejpa/limma ihop längre, till den behövs en radio med mixningsmöjligheter, eller en separat mixer, eftersom den bara har två roderytor som funkar både som skevroder och höjdroder.
Man kan karva en egen vinge av frigolit också, eller vika en av ett material som kallas correx (sök på Mugi), eller av depronark (golvisolering).

Ska du investera i "riktiga" modellflyggrejor, så köp en 5 kanals radio, MINST, eftersom man växer ur grejorna snabbt annars.

Andra frågor tar vi via PM, eller också letar du upp ett modellflygforum, det finns flera bra.
<Ädit> Sök upp en modellflyg klubb i din närhet och prata med dom som kan mer, det är inte säkert att du hittar någon som kan elflyg där, men hjälp får du!
Lycka till!!!
 
Last edited:

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Ozzian skrev:
Det där var fan fantastiskt, om det är på riktigt.
Jag kan plötsligt se en helt ny motorsport, tävla på land, vatten och i luften, en dunderhit :tummenupp
Tyvärr är deras sida överbelastad!

Fick ett otroligt VILL PROVA ATT BYGGA begär!
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
GuW skrev:
Tjöp en liten NiCd laddare från MFT och ladda flygaccen med den istället för från sändaren, då sändaren inte verkar orka trycka accen full, tjöp en extra acc oxo, den håller garanterat dubbelt så bra som den som följde med, och då kan du flyga medans du laddar en...

Drivaccen ska bli liite varm av att man laddar den, då laddar man tillräckligt hårt (typ kännas varm i handen, 40-45 grader), laddar man för "snällt" så lär sig accen det, och tar inte emot lika mycket ladd.
Dessutom ska accen flygas "varm" från laddningen, alltså direct från laddaren, annars hinner den slöa till sig.

Vill du ha extrema flygtider köper du LiPo acc, och laddare, då flyger du lätt en timme på en laddning.
LiPo är lite känsligt för felhantering (accarna kan explodera/ta eld) så då måste du läsa på innan (det har hänt pirat mobiltelefon batterier, och ett par modellflyg batterier, en kille lastade sitt krashade plan i bilen och hela skiten brann upp)

The Wing är kul att flyga, men inte så nybörjarvänlig, den tål en del stryk, men tillslut så går den inte att tejpa/limma ihop längre, till den behövs en radio med mixningsmöjligheter, eller en separat mixer, eftersom den bara har två roderytor som funkar både som skevroder och höjdroder.
Man kan karva en egen vinge av frigolit också, eller vika en av ett material som kallas correx (sök på Mugi), eller av depronark (golvisolering).

Ska du investera i "riktiga" modellflyggrejor, så köp en 5 kanals radio, MINST, eftersom man växer ur grejorna snabbt annars.

Andra frågor tar vi via PM, eller också letar du upp ett modellflygforum, det finns flera bra.
<Ädit> Sök upp en modellflyg klubb i din närhet och prata med dom som kan mer, det är inte säkert att du hittar någon som kan elflyg där, men hjälp får du!
Lycka till!!!

Tack för tipsen! :tummenupp
Är NiCd "vanliga" accar eller? För isåfall fungerar nog den som är till rc-bilen (hitec tror jag den heter). Funderar på att plocka ner alla elektronik i billighetsplanet och försöka göra nån annan varriant av sånt correx (hur det nu fungerar, får läsa lite mer). Hade varit lite fräckt.

Den där mixningsfunktionen, är det nån spak man knäpper på så att rodren "låser" sig så de reagerar lika? Eller har jag fått nånting om bakfoten nu? :gnissla

Jag har ingen ork att gå med i en klubb och hålla på och joxa, lär mig hellre på egen hand av krascher. Roligast och dyrast. Så en The Wing får det nog bli när ekonomin tillåter. :banana
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
.luzt skrev:
Tyvärr är deras sida överbelastad!

Fick ett otroligt VILL PROVA ATT BYGGA begär!

Den som söker, finner, lyckades hitta Mike Connallys första post om denna fantastiska skapelse... Tja det är bara att läsa och börja bygga, det ska iaf jag :tummenupp :)

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=376351

Edit: Ojj, hoppsan, sitter här och läser igenom tråden igen och får då se att Tjet redan har hänvisat till den här länken... Missade det totalt, Sorry :)
 
Last edited:

Tobbe (R1)

Medlem
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Emmaboda
Hoj
Såld
Tjet skrev:
Den där mixningsfunktionen, är det nån spak man knäpper på så att rodren "låser" sig så de reagerar lika? Eller har jag fått nånting om bakfoten nu? :gnissla

Mixningen fungerar i princip som du skriver, i detta fall bör du använda den för att få stig- och rollfunktion på en deltavinge med bara två roder.
När du ska stiga (höjdroder) går båda upp och när du ska rolla (skevroder) går ett upp medan det andra går ner, mixen gör att signalerna blandas så du kan ge höjd och skev samtidigt.

Jag hade tänkt lägga flygandet på is och sälja grejerna men nu blev man ju lite flygsugen så det får nog vänta.
/Tobbe
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Flummo skrev:
http://www.haraldnyborg.se/ har också något radiostyrt flygplan, bara 299 spänn. Hmm...
Ser riktigt proffsigt ut.
1053.jpg
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top