Radiostört flygplan för 399kr

Hur svårt är det att köra ett flygplan som trådstartaren köpt? D.v.s. om man inte kört rc-flyg innan.

sEiKo skrev:
Hur svårt är det att köra ett flygplan som trådstartaren köpt? D.v.s. om man inte kört rc-flyg innan.

Efter ett par krascher i början så lärde man sig ganska bra. Det är ju bara höger/vänster, och mycket gas för att stiga och släppa gas för att falla. Står på kartongen att det är för personer över 10 år, och på dino.se kommer det upp om man söker efter saker för 12-åringar, så så jätteavancerat är det inte. :tungan

Fan, då kanske man skulle lägga en slant på ett.
Flyga rc har jag länge önskat kunna.

sEiKo skrev:
Fan, då kanske man skulle lägga en slant på ett.
Flyga rc har jag länge önskat kunna.

Det tycker jag allt att du skall göra! Mycket skoj för lite pengar. Hade det också som en liten "dröm". Men det är en bruksvara, slits varenda gång man landar och batterierna blir slöare och slöare (känns det som i alla fall).

Men lätt värt pengarna är det! :yoparty

Tjet skrev:
Det tycker jag allt att du skall göra! Mycket skoj för lite pengar. Hade det också som en liten "dröm". Men det är en bruksvara, slits varenda gång man landar och batterierna blir slöare och slöare (känns det som i alla fall).

Men lätt värt pengarna är det! :yoparty

Men det går att ladda batterierna eller? Kanske köpa nya eller är det nå specialbatterier?

skoteridioten skrev:
Men det går att ladda batterierna eller? Kanske köpa nya eller är det nå specialbatterier?

Jadå, det är bara ett litet ack av två AAA-batterier som är laddningsbara. Bara att koppla in i kontrollen och låta dem laddas upp av de 8 AA-batterierna i typ 5 minuter så är det bara att tuta och köra sen. :yoparty

....bara ett par dagar till helikoptern borde komma!!

:rock :rock

Edit: I mina drömmar, i alla fall...

Hur funkar kameran då? Antar att den skickar en trådlös signal, men får man med en mottagare eller måste man köpa en sån för dyra pengar.

@John: lägg upp en resumè när du provflygit. är den bra så kanske jag köper en också.

NatoN skrev:
Nå, har den kommit? :tomten

Nja.. inte än. Men jag har rotat rätt på kollinummer. Den kom till stockholm igår morse..

FUBAR skrev:
Hur funkar kameran då? Antar att den skickar en trådlös signal, men får man med en mottagare eller måste man köpa en sån för dyra pengar.

@John: lägg upp en resumè när du provflygit. är den bra så kanske jag köper en också.

Kameran skickar trådlöst, och mottagare medföljer.
Givetvis kommer resumé, film och bilder! :banana

John skrev:
Nja.. inte än. Men jag har rotat rätt på kollinummer. Den kom till stockholm igår morse..

Kameran skickar trådlöst, och mottagare medföljer.
Givetvis kommer resumé, film och bilder! :banana

Grymt, väntar med spänning! :tummenupp

Kraschade för övrigt längst upp i en gran idag. Skulle ju bara runda lite snyggt. :(

Tjet skrev:
Grymt, väntar med spänning! :tummenupp

Kraschade för övrigt längst upp i en gran idag. Skulle ju bara runda lite snyggt. :(

- Coffe klättra upp i den 300 meter höga granen och hämta det! :fatta!
- Okej! :banana

Tjet skrev:
Va? Coffe? Jag fattar inte. Förklara så man förstår. :kocko :rolleyes:

Weeell, back to topic nu. :mad: :3freak

Alla andra fattar, bara det att du e fan så jävla coffe! :kocko :rolleyes: :3freak

Uppdatering på helikoptern då:

Paketet har fastnat i Tullen i Stockholm. :mad:
Jag har inte fått någon information om det, så om ni ska beställa, ska ni gå till väga enligt följande:

1. När ni lagt ordern, skicka ett mail till support@hobbyjapan2000.com och fråga efter kollinummer. "I want to track my order, bla bla." Ange ditt ordernummer.

2. Sök efter ordern på posten. Den kommer ganska kvickt till Sverige.
:tummenupp för Hobbyjapan2000.com ! :Bugar

3. När den kommit till Sverige och det står
4 jul kl 08:58
Stockholm EMS, Försändelsen finns nu hos svenska tullen för fastställande av eventuell tullavgift.
då ska ni ringa till Tullen.

Mats eller Karin på 08 - 781 76 97. De jobbar med att fastställa tullavgiften. (Momsen, alltså)

Hobbyjapan2000 uppger inte något värde på produkten, därav fastnar paketet. Du uppger sonika vad du betalat för produkten inklusive frakt (om du vill vara ärlig..), och säger att paketet skickades med express av just anledningen att det skulle gå fort. :4skrika

Edit: Däremot anges det vad som finns i paketet - dvs., det står att det är dela till en radiostyrd helikopter. Så, det kan vara bra att ha en anledning till att priset inte är speciellt högt.. *host, host*

Dit har jag kommit nu. De ska skicka vidare paketet.. jag har det i morgon, sa de.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...