Radiobaserat intercom?

Så att man skall åka dit på det är nog ganska långsökt - radion skall ju analyseras,regeringen skall ha krismöte,chefen för underättlstjänsten,marinens underättlse tjänst och säpo måste ha möten där du diskuteras,Fn måste ta fram, en resolution m.m.

Min radio analyserades och sedan fick jag ett brev där det stod att "Radion hade förverkats i enlighet med gällande regler" på mindre än en månad.

Rättegången hölls dock ett år senare, med enbart testprotokollet från radion som bevis.

Ja du verkar då haft otur - var det länge sedan?? vad hände?

Förr i tiden övervakades luftrummet mycket hårdare , numera kommunicerar spioner på nätet istället.
Förr i tiden fanns knappt vettiga frekvenser upplåtna för vanligt folk , 27Mhz/31 var ju inte direkt det bästa för bärbart bruk - nu finns 27,31,69,155,432LPD,444SRBR,446PMR och ISM 2,4Ghz - det är lite friare

Neckmike ska vara bra har jag hört. Inget fast monterat i hjälmen, doc kkanske du får köpa några extra pluggar av sanitetsskäl..
www.neckmike.se

Ja du verkar då haft otur - var det länge sedan?? vad hände?

Jo, det var länge sedan, jag dömdes till 30dagsböter men fick det halverat för att jag var så ung, dessutom drogs radiolicensen in.

Numera har jag licens igen, ironiskt nog skrev jag upp för licensen i pejlbussen... :tummenupp

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back