Racingkåpor

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tja!
Jag har hört talas om att racingkåpor är mkt billigare än originalkåpor, så jag funderar på att byta ut mina original mot racing ifall nåt skulle hända, så kan man ju slänga på original när man ska sälja den.
Så jag tänkte bara kolla om det finns någon här som känner till några firmor?
Någon som vet om det är lagligt att åka med racingkåpor på väg?
Och till sist om det finns någon som på rak arm vet om det finns till en yamaha thundercat?

MVH Niclas

nskog skrev:
2653635 Tja!
Jag har hört talas om att racingkåpor är mkt billigare än originalkåpor, så jag funderar på att byta ut mina original mot racing ifall nåt skulle hända, så kan man ju slänga på original när man ska sälja den.
Och till sist om det finns någon som på rak arm vet om det finns till en yamaha thundercat?

MVH Niclas
Kolla www.mtt.nu

nskog skrev:
2653635 Tja!

MVH Niclas
Grevens kanske. kolla länkar på första sidan

Är det någon som vet kvalitén på dessa kåpor.

Jag bra undrar om det finns möjlighet att skär ut för lampor m.m
Och passformen?
E den godkänd.
KAn man få hyfsad finish om man anstränger sig lite?

Jag har köpt ett par kåpor av greven. Bakkåpa och framskärm, bakkåpan var till en ducce så passformen kan jag inte uttala mig om i det fallet. Framskärmen var det bra passform på. Man får borra hål och ta upp ev andra hål själv. Kvaliteten är bra, det är "glasfiber", jag antar att det är polyesterplast armerad med glasfiber, kan vara lite tunnt ibland för att inte bli för tungt. Enkelt att förstärka med lite polyster och glasfiberväv från ex biltema. Ytskiktet verkar vara typ gelcoat, det är lätt att slipa och därmed enkelt att få bra grund för en fin lack. Enklare att reparera och enklare att lacka också eftersom lacken fäster bättre på glasfiber än på polypropen och allt vad hojtillverkarna använder.

Jag har svårt att tro att det inte skulle var godkänt att köra på gatan med sådana kåpor och ännu svårare att tro att besiktiningsmännen ens upptäcker det ...

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back