Jag har två stycken RS125R att jämföra mellan och svaret är: Inte särskilt. Visst rullar hjulet trögare när pedalen är nedtryckt, men man får trycka bra hårt för att det ska bli helt stumt. Hursomhelst kommer jag nog aldrig att trampa på min så det spelar mig ingen roll.Hej
Hur bra ska en bakbroms ta på en TZ hoj egentligen?
Jag har inget att jämföra med
Jag har två stycken RS125R att jämföra mellan och svaret är: Inte särskilt. Visst rullar hjulet trögare när pedalen är nedtryckt, men man får trycka bra hårt för att det ska bli helt stumt. Hursomhelst kommer jag nog aldrig att trampa på min så det spelar mig ingen roll.
Den ena är seges, vettu.Jaha det är som jag misstänker,det är inget super klipp i bak
Då är det som det ska.
Män har du två hojar nu va?
Hej
Hur bra ska en bakbroms ta på en TZ hoj egentligen?
Jag har inget att jämföra med
Öhhh o jag som är bakbromsare,sitter i sen moppe tidenheheOm den är i bra skick knappt alls
Om den är i för bra skick så kanske du kan låsa bakhjulet vid bromsning.
Öhhh o jag som är bakbromsare,sitter i sen moppe tidenhehe
Rolle kommer du till Olander på Onsdag så kan vi prata bakbroms?
Hurdan avgasport har en 125'a racer
Är det en sådan som man hittar på cross/endurocyklar, eller är det av den typen som man hade på gat 125'an?
DVS en solenidstyrd port som bara kunde öppna, eller stänga helt?
Standard på Hondan är utan men de flesta kitcylindrar har avgasport.
Där lärde jag mig något nytt. Då åter till frågan, vilken typ?
Jag kan inte svara på frågan, men jag blir nyfiken vad Fagher syftar på för typer.
Hurdan avgasport har en 125'a racer
Är det en sådan som man hittar på cross/endurocyklar, eller är det av den typen som man hade på gat 125'an?
DVS en solenidstyrd port som bara kunde öppna, eller stänga helt?
På crossmoppar är det väl ändå inte en soleniod? Det brukar ju vara en form av mekaniskt driven centrifugaltjosan som vid ett visst varvtal börjar öppna och därefter öppnar linjärt med varvökningen.
RR moppar i det fall de har avgasport brukar ha en elektroniskt styrd port med en stegmotor.
...
Steglös servo låter ju smidigt.
Antar att man kan programera dom så att de öppnar olika fort och på olika varvtal då också?
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |