Black Francis
Ny medlem
Ännu en noob-fråga. Jag kör just nu med en cylinder som har en mässingsring längst upp i loppet. Behöver man ta bort den vid omnikasilning? Och om man behöver det, hur gör man?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ännu en noob-fråga. Jag kör just nu med en cylinder som har en mässingsring längst upp i loppet. Behöver man ta bort den vid omnikasilning? Och om man behöver det, hur gör man?
Det måste du alldeles säkert. Till exempel Rolle Rotax vet exakt hur du ska gå tillväga med det hela.
Har inte lusläst tråden så felåt....men vilka har högoktan på lager i gbg?? aspen eller vp eller annat....
Den klarar sig i minusgrader om du ser till att den är helt vattenfri. Varför du inte tar in den och ställer i bokhyllan vet jag dock inte, ingen finmekanik mår särskilt bra av att stå kallt och fuktigt...
Funkar en Yamaha YZF-R125 årsmodell 2008 på bana? Eller kommer man bara förnedras varje varv om man inte trimmar upp hojen rejält?
Det kanske låter som en dum fråga men man borde kunna ha roligt på en sån hoj på bana!?!
Det är mest plågsamt jag har provat motsvarande 15hk 125or och de är i tröttaste laget för att det skall vara lönt. Du kan åka fullgas så gott som hela varvet runt även på den långsammaste av de svenska banorna. Är det dessutom din gatcykel så är det synd att slå sönder den för marknaden är inte översållad av kraschkåpor och reservdelar till den dagen du kraschar.
Funkar en Yamaha YZF-R125 årsmodell 2008 på bana? Eller kommer man bara förnedras varje varv om man inte trimmar upp hojen rejält?
Det kanske låter som en dum fråga men man borde kunna ha roligt på en sån hoj på bana!?!
Hej!
Nu har jag troligtvis kört klart för säsongen och börjat fundera över hur jag ska förvara hojen över vintern..
Jag har endast tillgång till ett kallgarage, så frågan är:
Bör motorn skruvas ur ramen och förvaras inomhus varmt eller klarar det sig bra i minusgrader? (självklart tappas kylarvätskan ur).
Hojen är en Honda RS125:a
// Marcus
Motul 800 kostar väl 195 kr om jag inte minns fel.
Om det är regler om 125GP och Moto3 så finns dom här:
125GP
http://www.uem-moto.eu/images/pdf/2...ing/RR028_TEcnical_Rules_FIM_Europe_125GP.pdf
Moto3
http://www.uem-moto.eu/images/pdf/2013/Rules 2013/Road Racing/RR028_3_Technical_Rules_MOTO3_2013.pdf
Skulle gissa att alla som sysslar med dessa klasser både kan sina regler och engelska.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |