Race kåpor till FZR 1000 -87

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Hej någon som vet var jag kan få tag i race/krash Kåpor till mitt formula 80-87 projekt en FZR 1000 -87.
KK-racing har det inte...
mvh Timmy

Last edited:
skit där har du nog problem....finns nog ingen som har kvar det i sitt sortiment är ju tom svårt att få tag i till 10 år gammla hojar tänk dig då 20 :(

gör egna lr sök på e-bay nog det enda tipset jag kan komma på

timpalompa skrev:
Hej någon som vet var jag kan få tag i race/krash Kåpor till mitt formula 80-87 projekt en FZR 1000 -87.
KK-racing har det inte...
mvh Timmy

Försök få kontakt med ArcticCircleRaceway gänget. Det är en eller två av dem som kör med fzr 1000 så de kanske vet var de köpt kåpor. Och jag tror de har fått köpa nya... Björn-Erik Skärvik heter en av dem eller någonting mycket likt, kanske inte perfekt norsk stavning.

Oliver Grundnes i Norge kör i den klassen med FZR1000. Alla Normänn vet nog vem det är då han är tävlingsläkare i Norge. Han kan nog veta vart man får tag i kåpor. En hemsida där han är med på är www.teamrana.com

Axxexs skrev:
Oliver Grundnes i Norge kör i den klassen med FZR1000. Alla Normänn vet nog vem det är då han är tävlingsläkare i Norge. Han kan nog veta vart man får tag i kåpor. En hemsida där han är med på är www.teamrana.com

Kurt Brevik är en annan av norrmännen som kört yamma. Om du inte får tag på Oliver.

airtech har precis vad du behöver!
Inte helt gratis dock...

Rolle Rotax skrev:
Inte mail till dem men hittade på annonsidorna att Andreas Naerby säljer en (sin) fzr, kanske finns extrakåpor etc.

http://www.webvoter.net/se/guestbook/index.phtml?id=13368&page=2

Endast 40000 spänn vill han ha för hojen...

Hittade det här på samma sida:
Till salu
Jag har formar till de flesta racers mellan 78-87 Samt en del annat RD, 250-350 suzuki,Kawa 250 Tankar Sadlar, Skärmar Ring eller maila och fråga.
031-146 147 / 0708-146 147

Sälges: Till Suzuki 1100R Förgasarbrygga komplett med trattar och luftburk Sadelkuts Säljes mot prisförslag.
Lasse 031-146 147 / 0708-146 147
Hemsida http://www.energybusters.se
Lars-Erik Kallesøe, Göteborg

Jag har planer på att köra en GSX-R750 i Formula 80-87, har kikat på reglementet men funderar på om man får köra med tex helt moderna bromsar så länge det är max 4-kolvs ok och om hjul är helt fria så länge de är i metall?
det känns ju inte så 80-tal med ett par feta flytande skivor och breda 17" däck, å andra sidan går det väl inte att få tag i 18" slicks längre?

Josef skrev:
Endast 40000 spänn vill han ha för hojen...

Hittade det här på samma sida:

Jag har planer på att köra en GSX-R750 i Formula 80-87, har kikat på reglementet men funderar på om man får köra med tex helt moderna bromsar så länge det är max 4-kolvs ok och om hjul är helt fria så länge de är i metall?
det känns ju inte så 80-tal med ett par feta flytande skivor och breda 17" däck, å andra sidan går det väl inte att få tag i 18" slicks längre?

Har inte exakt koll, men maila och fråga. Vad jag kommer ihåg får du köra med moderna bromsar, dock inte radialmonterade.

Stora flytande skivor och breda 17" fanns redan på åttiotalet. Mycket praktiskt.

18" slicks är svårt att få tag på, tror någon enstaka storlek finns för tokhutlösa priser.
Och fälgar, alu eller magnesium är ok.

Lars-Erik Kallesøe i Göteborg hade tyvär inga. någon som vet om man får köra med en FZR 1000 -88 i formula 80- 87? man får ju ha 88or av vissa andra märken. för FZR 87 och 88 är väll samma hoj eller?
ps tack för alla tipps tyvar har dom inte lett någonstans. ds
funderar på att plasta igen lyshålet på orginal kåpan.

Josef skrev:
airtech har precis vad du behöver!
Inte helt gratis dock...

Någon som vet vad det kan kosta att skicka hem saker från staterna?

timpalompa skrev:
Lars-Erik Kallesøe i Göteborg hade tyvär inga. någon som vet om man får köra med en FZR 1000 -88 i formula 80- 87? man får ju ha 88or av vissa andra märken. för FZR 87 och 88 är väll samma hoj eller?
ps tack för alla tipps tyvar har dom inte lett någonstans. ds
funderar på att plasta igen lyshålet på orginal kåpan.

Någon som vet vad det kan kosta att skicka hem saker från staterna?

OM -87an och -88an är likadan sett till yttre delar är det kjempegrejt. Bar till å kör. Är du osäker kontakta norrmännen på www.crc.no direkt och få ok.

Har en kontakt som tillverkar kåpor i Stockholmstrakten, men det krävs ett original... Täppa igen lysen är inga problem, men det kan komma plastrester så omlack av originalet brukar krävas. Allt går att lösa :tummenupp

Plocka hem saker från staterna brukar kosta runt 15-16 kronor per dollar med frakt, tull, moms och alla otrevligheter du kan råka ut för. Räknar du med det gråter du inte sedan, skulle du lyckas lura herr luder eller någonting är det bonus.

Racekåpor är rätt stora att skicka så paketet kommer säkert inte vara det billigaste att skicka från USA även om det har rätt låg vikt.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back