R6 -03+ eller CBR600RR 04+

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Ort
-
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Ja vilken är trevligast? vad är för och nackdelarna med dem! berätta gärna!
/MVH
patrik
 
Köp en 600RR -05 (om du har råd). Då blev ju modellen uppdaterad med USD-gaffel, radialok och även utseendet blev uppdaterat. R6:an tycker inte jag är så snygg mellan 2003-2005. I så fall hade jag hellre köpt en -02:a (R6).

R6 2003 är säkert jäkligt trevlig att köra (min 2001:a var jävligt go i alla fall) det är bara det att jag inte klarar utseendet.
 
Fred00 skrev:
2343672 Köp en 600RR -05 (om du har råd). Då blev ju modellen uppdaterad med USD-gaffel, radialok och även utseendet blev uppdaterat. R6:an tycker inte jag är så snygg mellan 2003-2005. I så fall hade jag hellre köpt en -02:a (R6).

R6 2003 är säkert jäkligt trevlig att köra (min 2001:a var jävligt go i alla fall) det är bara det att jag inte klarar utseendet.

ok, jo fast en 05:a blir för dyrt. Jag är en sådann som gillar utseendet på R6:orna bättre från 03 och nyare :D dock ser 06:an lite speciell ut :D

OBS: att tänka på är också att detta är min första hojj! som ska övningsköras lite med etc...
 
Last edited:
Skulle kolla upp försäkringen innan! För mig va en honda betydligt billigare att försäkra!
 
oj! det va nice! hur gammal? några andra försäkringar etc där?
 
ja jag kan ju inflika med att r6an har skyhöga försäkringar..

o förut ville jag ha antingen r6a eller r1a, punkt slut..de vill ja inte längre för jag har tittat bortom skygglapparna o sett att de finns mkt trevligare hojar :D..
 
Patrik.L skrev:
2343758 oj! det va nice! hur gammal? några andra försäkringar etc där?

Inga andra försäkringar där och är 27.. Tror dock jag fick en förlåg premie men den är endå betydligt billigare än dom andra varit när jag ringde runt i höstas..
 
tråkigt att man inte kan ha försäkringen på sig själv någonstans utan att man ska betala massor =( ringde if, gav reggnummret på en 04:ans cbr, skulle kosta 26300kr /året i hel för mig...
 
Låter dyrt! kolla halv brukar kunna va lite skillnad och då behöver man ju bara pröjsa om man smäller! sen kan även folksam va billig för vissa om man har deras smc försäkring
 
Patrik.L skrev:
2343780 tråkigt att man inte kan ha försäkringen på sig själv någonstans utan att man ska betala massor =( ringde if, gav reggnummret på en 04:ans cbr, skulle kosta 26300kr /året i hel för mig...

Kolla folksam/smc försäkring !
Jag pyntar 895:- /mån hel för min, bor 3 mil utanför gbg och är 30 bast och har haft kk i 10 år.
Dom har iofs krav på att man ska gå b o k teknik kurs, men den är ju bara rolig !!
 
Cervantes skrev:
2343791 Låter dyrt! kolla halv brukar kunna va lite skillnad och då behöver man ju bara pröjsa om man smäller! sen kan även folksam va billig för vissa om man har deras smc försäkring
hmm förklara lite för mig, asså om jag bara har halv, kan jag pröjsa försäkringsbolaget iaf då så dem pröjsar hojjen eller hur menar du?
halv är avsevärt billigare, där kan jag få en försäkring på 1000kr hos folksam för en r6:a...
 
Patrik.L skrev:
2343899 hmm förklara lite för mig, asså om jag bara har halv, kan jag pröjsa försäkringsbolaget iaf då så dem pröjsar hojjen eller hur menar du?
halv är avsevärt billigare, där kan jag få en försäkring på 1000kr hos folksam för en r6:a...

Nä du får ju pröjsa allt själv vid en vurpa men om du spar 14k/år så har du ju snart betalt av hojjen :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top