R6 -03+ eller CBR600RR 04+

The one skrev:
2343901 Köp min R6a
du har pm

Cervantes skrev:
2343910 Nä du får ju pröjsa allt själv vid en vurpa men om du spar 14k/år så har du ju snart betalt av hojjen :)

sant men, helförsäkring är ju en rätt nice grejj att ha när du är nybörjare utifall du skulle råka dra av vägen eller nått... tråkigt att förlora runt 70k bara sådär...
 
Last edited:
Cervantes skrev:
2343750 Jag betalar 1300.- /månad för helförsäkring hos if kk i 1månad :banana

Råkar inte vara hondas märkesförsäkring med 25000kr i självrisk å som inte går att ställa av???
 
K.L skrev:
2343990 Råkar inte vara hondas märkesförsäkring med 25000kr i självrisk å som inte går att ställa av???

Precis men den höga självrisken gäller bara sporthojar .. Så då är det ju inte såå billigt som man förstår tror .. det vill säga om det nu skulle hända nått ..
 
Det är dyrt att ha R-hoj. Har du inte råd att försäkra så köp en annan hoj. En annan betalar 3300/mån i Helsingborg. Tror ni man blir bannlyst av bolagen för att man några år bak i tiden varit av med bilkörkortet i 6 månader för fortkörning eller hur kan jag annars ha högre premie på liknande hoj som jag vet andra har men inte alls betalar samma försäkring? Jag har helförsäkring hos Folksam med lägsta premien. Måste dock säljamin hoj nu pga att jag inte kommer ha råd att försäkra nästa säsong...
 
Patrik.L skrev:
2343629 Ja vilken är trevligast? vad är för och nackdelarna med dem! berätta gärna!
/MVH
patrik

Har en r6-03 som jag är jvligt nöjd med! hadde en cbr tidigare men tycker yamahan är betydligt roligare!!

Går bra och är mycket smidig!
 
Fred00 skrev:
2343672 Köp en 600RR -05 (om du har råd). Då blev ju modellen uppdaterad med USD-gaffel, radialok och även utseendet blev uppdaterat. R6:an tycker inte jag är så snygg mellan 2003-2005. I så fall hade jag hellre köpt en -02:a (R6).

R6 2003 är säkert jäkligt trevlig att köra (min 2001:a var jävligt go i alla fall) det är bara det att jag inte klarar utseendet.

Nej nej. Helt fel. KÖr du efter utseendet??
 
K.L skrev:
2343990 Råkar inte vara hondas märkesförsäkring med 25000kr i självrisk å som inte går att ställa av???

Nä vanlig.. betalar 150.- / månad när den är avställd 6k självrisk..
 
Cervantes skrev:
2344216 Nä vanlig.. betalar 150.- / månad när den är avställd 6k självrisk..

är du säker? för att när jag snacka med dem så va självrisken på 25k och då va det hondas märkes försäkring :D men men kan ju vara för du är äldre också
/MVH
Patrik

Argyle skrev:
2344036 Altså du får inte köra upp med en 600cc!!
Nej? men jag behöver ändå en hojj att övningsköra med.. när jag kör upp lånar jag av trafikskolan tänkte jag...
 
Last edited:
Patrik.L skrev:
2343629 Ja vilken är trevligast? vad är för och nackdelarna med dem! berätta gärna!
/MVH
patrik

en 600rr ser lite nyare i sin design... de är dock två klockrena cycklar... r6 har kanske lite bättre prestanda men då ytterst lite... däremot hondans bromsar är mycket vassare... det är mycket viktigare att du har den yttersta känslan i handtaget när du ska va sen på broms...r6ans bromsar är lite okänsliga...sen är service på orten viktigt.. jag bor i en stad utan "mitt" märke o de är lite osmidigt...har du båda på orten tycker jag att 600rr är ett bättre val:tummenupp .... skillnaden i försäk. är marginell.... köp de hjärtat bankar för.... svindyrt blir de oavsett:)
 
Davva skrev:
2344635 en 600rr ser lite nyare i sin design... de är dock två klockrena cycklar... r6 har kanske lite bättre prestanda men då ytterst lite... däremot hondans bromsar är mycket vassare... det är mycket viktigare att du har den yttersta känslan i handtaget när du ska va sen på broms...r6ans bromsar är lite okänsliga...sen är service på orten viktigt.. jag bor i en stad utan "mitt" märke o de är lite osmidigt...har du båda på orten tycker jag att 600rr är ett bättre val:tummenupp .... skillnaden i försäk. är marginell.... köp de hjärtat bankar för.... svindyrt blir de oavsett:)


hehe jo det har jag märkt att det blir svindyrt, och dem är lika dyra båda 2 :D på orten borde finnas, både västerås och uppsala är nära så det borde inte bli nå problem. Jag är så klyven just nu, gillar CBR:en men har alltid velat haft en r6:a, kompisen har en R6:a så det vore ju kul med nått annat.. men ah... vet inte...
:D grymt svårt val känns det som!
 
Född -86 //R6 -99// Piteå
1400kr / mån halv.förs hos th.
 
Patrik.L skrev:
2344495 är du säker? för att när jag snacka med dem så va självrisken på 25k och då va det hondas märkes försäkring :D men men kan ju vara för du är äldre också
/MVH
Patrik

Du får be om deras egna försäkring! Den är ofta billigare än honda versionen! Sen ska du som sagt även titta upp smc försäkringen dom flesta verkar få riktigt bra premier där!
 
Cervantes skrev:
2344905 Du får be om deras egna försäkring! Den är ofta billigare än honda versionen! Sen ska du som sagt även titta upp smc försäkringen dom flesta verkar få riktigt bra premier där!
hmm han sa även va "vanliga" försäkringen kosta och då nämnde han nått om 100 loppor....
 
Patrik.L skrev:
2344914 hmm han sa även va "vanliga" försäkringen kosta och då nämnde han nått om 100 loppor....

Smc försäkringen då? förutsätter att du går kursen men det kan det ju va värt om premien blir bra!
 
Köp den du tycker är snyggast och sitter bäst på.
sedan kan du kolla olika förutsättningar typ försäkringar. reservdelar (Fast en så nu hoj behövs det inte några res delar till)

vi lever i 2006 och de flesta hojarna är mycket bra i dag tillomed Harley har vissa modeller som funderar riktigt bra :tungan


Se om du kan provköra de olika hojarna så du känner att du sitterbra på den.
det är det viktigaste.
 
Cervantes skrev:
2344954 Smc försäkringen då? förutsätter att du går kursen men det kan det ju va värt om premien blir bra!

Den kolla jag faktiskt inte, tror att det kommer bli folksam faktiskt.
Verkar som dem är överlag billigast.

Kungen skrev:
2344961 Köp den du tycker är snyggast och sitter bäst på.
sedan kan du kolla olika förutsättningar typ försäkringar. reservdelar (Fast en så nu hoj behövs det inte några res delar till)

vi lever i 2006 och de flesta hojarna är mycket bra i dag tillomed Harley har vissa modeller som funderar riktigt bra :tungan


Se om du kan provköra de olika hojarna så du känner att du sitterbra på den.
det är det viktigaste.

Jo skulle vilja prova sitta båda, men har ej hittat någonstans där jag kan göra det =/

Interceptor skrev:
2344926 Jag betalar 1600:-/mån/helf hos Folksam för min Yamaha R1 -06.


SHIT! det va billigt! hur gjorde du? :D
 
Last edited:
Köp en nyare 600 med modernt chassie och insprutning, någon större skillnad mellan märkena finns inte.

Jag köpte 600rr för att den är snygg, nu tycker jag nya gsxr600 är sexxhy.

Det enda sättet att skaffa sig en uppfattning är att prova
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top