R1 och R6-tråden!

Just lyset har jag typ den du länkade jag behöver plasten som sitter framför luftintaget vänster höger toppkåpa. Det sitter en plast mellan lyset som går ner under och håller yamaha stjärnan i miten "helst original" Lysen kan funka men det är ju knappast original kvalite.
 
Just lyset har jag typ den du länkade jag behöver plasten som sitter framför luftintaget vänster höger toppkåpa. Det sitter en plast mellan lyset som går ner under och håller yamaha stjärnan i miten "helst original" Lysen kan funka men det är ju knappast original kvalite.

Okej. Jag har de här grejorna kvar, kan det va nåt?

Grejor till -06 (2).JPG
 
Vad är det för grej som ligger vänster om lyset? Ser inte ut som den jag har på min hoj?

Kåpstaget, sitter (normalt) skruvat längst fram på ramen vid luftintaget, skall vara en plastkanal med där tempgivaren till lufttemp sitter.

Ed. . ser dock inte ut som ett till R6 06-framåt...r1 kanske..eller 05 och äldre om det är r6.
 
Last edited:
Kåpstaget, sitter (normalt) skruvat längst fram på ramen vid luftintaget, skall vara en plastkanal med där tempgivaren till lufttemp sitter.

Ed. . ser dock inte ut som ett till R6 06-framåt...r1 kanske..eller 05 och äldre om det är r6.

Ja du har nog rätt, det kanske blev fel när jag plåtade. Borde ha det till -06 nedpackat.
 
Hej tänkte höra om det finns tankmätare på en yamaha r6 Årsmodell 2002?.hittar iaf ingen på min hoj Mvh

God kväll.

På en Yamaha YZF R6 hittar du inget som väger extra. Framförallt inte om denna detalj har till uppgift att underlätta för dess chaufför. Till och med dess ventiler har för vana att försöka fly sin tänkta placering. Alltså; Nej.






Styrelsen för god kutym informerar:
Kan innehålla spår av ironi. ;)
 
Last edited:
Tankmätare är för touring! Räcker gott med lampan som tänder sig, man brukar komma ca 5mil när den börjar lysa!
 
181 kilo! Du måste ha fyra tankmätare, dags att meken får blåsa! :öl:fakta

He he, han har fått banta nu! :D
Ändå var ju kåpor och lampor ersatt av works-kåpor och de väger ju luft, tyngsta hojen i fältet var jag helt klart, lättaste har jag för mig vägde 163......
 
He he, han har fått banta nu! :D
Ändå var ju kåpor och lampor ersatt av works-kåpor och de väger ju luft, tyngsta hojen i fältet var jag helt klart, lättaste har jag för mig vägde 163......

Jaha, märkligt.
Vad är det mer som väger och som man kan byta ut mot lättare? Avgassystem, elhärva... Nej, har ingen aning. Allt lätt är ju så dyrt, annars gör väl fälgarna stor skillnad i vikt. Men 18 kilo blir nog svårt att hitta.

Jag körde en standard GSX-R 600 -97 i rookie 1999, också med racekåpor, borttagna lysen och med slip-on. Den vägde också drygt 180, men det var med en skvätt soppa kvar i tanken, så vad gör din hoj så tung? :va
 
Jaha, märkligt.
Vad är det mer som väger och som man kan byta ut mot lättare? Avgassystem, elhärva... Nej, har ingen aning. Allt lätt är ju så dyrt, annars gör väl fälgarna stor skillnad i vikt. Men 18 kilo blir nog svårt att hitta.

Jag körde en standard GSX-R 600 -97 i rookie 1999, också med racekåpor, borttagna lysen och med slip-on. Den vägde också drygt 180, men det var med en skvätt soppa kvar i tanken, så vad gör din hoj så tung? :va

Original avgas väger Mycket men sen är det småskit som väger, bytte batteri och avgas och blev av med nästan 10kg.....

Hade öhlinare bak och den är tung jämfört med original så något plus-kg satt väl där och jag hade drygt 2 l soppa kvar.

Fälgar skall ju vara original i sst så där finns inget att hämta så det är ju småvikt som kabelhärva, fästen och sådant som går att plocka och kåpstag, nu är det ingen större vikt i detta men många bäckar små.. :)

Konkurrent som körde reservhoj i samma race med samma spec som min vägde 179 men då hade han k-tech bak istället, kan kanske vara lite lättare den, möjligt han hade lite mindre soppa kvar men det vet jag inte.
Original väger en R6 sina modiga kg när den är körklar och behöver lite jobb för att bli konkurrenskraftig i SM. :)
 
Original väger en R6 sina modiga kg när den är körklar och behöver lite jobb för att bli konkurrenskraftig i SM. :)

Som du märker har jag inte så mycket att tillföra, men säg nu att din, som ändå tappat rätt många kilon sen orginal, väger 180 kilo. Vad väger då inte en absolut standard-gatlegal-orginal-R6?
Med lysen, instrument, abs-kåpor med alla fästen och skruvar, sadlarna, avgaseri, stöd, och, och...
230-240 nånstans? :skrämd
 
Som du märker har jag inte så mycket att tillföra, men säg nu att din, som ändå tappat rätt många kilon sen orginal, väger 180 kilo. Vad väger då inte en absolut standard-gatlegal-orginal-R6?
Med lysen, instrument, abs-kåpor med alla fästen och skruvar, sadlarna, avgaseri, stöd, och, och...
230-240 nånstans? :skrämd

Ha ha, nä, så illa är det inte! :D min var, förutom kåpor och lysen, öhlins bak och kedja/drev helt original då, något kilo sitter ju i lysen och originalkåporna men inte mycket, originaldämparen bak väger säkert lika mycket mindre än en öhlins som kåpor och lampor väger mer än workskåporna så jag tippar nog på strax över 180, originalkedjan är ju en aning tyngre än den gp520-kedjan jag har(rks värsting gp/sbk kedja). :)
 
Ha ha, nä, så illa är det inte! :D min var, förutom kåpor och lysen, öhlins bak och kedja/drev helt original då, något kilo sitter ju i lysen och originalkåporna men inte mycket, originaldämparen bak väger säkert lika mycket mindre än en öhlins som kåpor och lampor väger mer än workskåporna så jag tippar nog på strax över 180, originalkedjan är ju en aning tyngre än den gp520-kedjan jag har(rks värsting gp/sbk kedja). :)

Jaså, det kanske inte är mer? :)

När jag tänker efter riktigt noga så äger jag ju faktiskt fem egna R6:or i orginalskick av olika generationer. :glömdet Tre av dem skulle kunna släpas fram för vägning. Kan jag bara låna ihop två badrumsvågar så ska det väl snart vara gjort. Ska bli spännande, jag återkommer i ärendet.
 
På äldre R1/R6'or innan dom fick radialbromsar, minns jag att några, speciellt då roadracingförare, bytte ut pinnen som håller upp/fast bromsklotsarna i bromsoket till en annan mer "säker" modell som man, om jag inte minns fel, skruvade fast? Är det någon som vet vart man hittar sådana:va?
 
Tjena! Finns det någon i södra Sverige som vill sälja ett kat-ersättningsrör som passar mt-10? Rimligtvis borde det vara från en r1 '14 eller nyare. Eller någon överhuvudtaget som har och vill göra sig av med.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top