Jag körde R1 -99 i Norge. Inga problem att toura med. Skön på de kurviga vägarna. Se till att styrdämparen inte står på max bara.... Jag personligen tycker att R1 bara blivit bekvämare för varje år. Vet inte hur det är efter 06 dock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fråga 1 bit ihop fråga 2 vilken olja kör du på? Min yamahaverkstad kör gärna i 20-50 delsyntet fråga 3 passar jag på !
Jag kan rekommendera att du byter ut originalstyren mot ett par såna här: http://www.ebay.co.uk/itm/301121738503?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Då kan du justera din körställning så den blir mycket bättre. Styrena är även längre än originalen så man kan flytta runt pryttlarna mer och få allt där man vill ha det. Jag är jättenöjd med mina. Ett tips är att byta ut de insexskruvar som följer med mot några i 12.9 kvalitet för man drar lätt av dem annars.
Soppamätaren är elektrisk så har den pajat så får du byta den. Den är ingen flottör alltså utan nån sensor som känner av nivån. Kan ju vara nån kabel som strular med.
Måste testa detta styre och testa helt enkelt! Tack för tipsen!
Ska försöka förklara mitt oljeproblem nu.
Jag startar hojen på morgonen och ( har den ståendes på en innegård så kan inte så å puttra på tomgång ) jag kör iväg. Efter ca 2 minuter tänds oljelampan, tittar i oljenivåfönstret. startar motorn igen för att åka till macken, efter ca 3 minuter till tänds lampan igen. kör vidare mot macken, nästan framme så släcks lampan. Framme vid macken tittar jag på nivåfönstret igen och ser att oljan står nästan på max.
Känns som att all olja gömmer sig i någon fick i motorn när den är kall. När den sen blir varm sjunker viskositeten och den börjar flöda som vanligt.
Är jag på rätt spår eller vad är det som kan stå på tok? kör en 10W-40 olja just nu.
Måste testa detta styre och testa helt enkelt! Tack för tipsen!
Ska försöka förklara mitt oljeproblem nu.
Jag startar hojen på morgonen och ( har den ståendes på en innegård så kan inte så å puttra på tomgång ) jag kör iväg. Efter ca 2 minuter tänds oljelampan, tittar i oljenivåfönstret. startar motorn igen för att åka till macken, efter ca 3 minuter till tänds lampan igen. kör vidare mot macken, nästan framme så släcks lampan. Framme vid macken tittar jag på nivåfönstret igen och ser att oljan står nästan på max.
Känns som att all olja gömmer sig i någon fick i motorn när den är kall. När den sen blir varm sjunker viskositeten och den börjar flöda som vanligt.
Är jag på rätt spår eller vad är det som kan stå på tok? kör en 10W-40 olja just nu.
Kör en R1 -10, aldrig haft problem med oljelampan men sedan senaste servicen har den börjat lysa vid hård körning. Slår man av så slocknar den relativt snabbt. Vet att detta förekommer och inte är något konstigt men ändock var det inte så förra säsongen.
Enl oljefönstret ligger nivån på gränsen till över max-linjen. MC-proffsen hade hällt i en 10w-40 delsyntetisk olja av ngt mindre känt märke. Jag kommer byta till en "bättre" olja och minska mängden så hoppas jag "problemet" försvinner.
Hoppas du får bukt på det!

Tack för svar. Jag har fått bukt på det, var väl rätt pinsamt fel så vi lämnar det åt slumpen
d

Haha ut med det nu!![]()

En krashad TL1000S föranleder hojbytet 
Tjenixen! Har aldrig velat ha en R1 just för att det är en "dussinhoj", alla tjatade om R1/R1 när jag började köra hoj och fick lite avsmak. Men nu har jag blivit "vuxen" och börjar släppa min fix idé och har även börjat snegla på R1 04-05, verkar ju finnas en del som inte gått för långt och priset är ju minst sagt förmånligt.
Hade egentligen redan bestämt mig för en ZX10R av samma årsmodell, men de är lite svårare att hitta med låga miltal, samt att de flesta jag hittar ligger väldigt nära ventiljustering vilket inte är något jag vill börja med när jag köper ny hoj! Att det sedan finns hur mkt reservdelar som helst väger tungt då jag fastnat med ett ben i banträsketEn krashad TL1000S föranleder hojbytet
Hur vanligt är ventilknaset på -05? Vad kan man vänta sig i värsta fall? Eller ska jag passa mig för en -05 med 1200 mil på mätaren?
Vilken årsmodell är i övrigt att föredra?
Mvh
Om du köper en 06 så får du samma hoj, fast utan risk för ventilproblem, ett par hästar extra och längre sving för att lättare få ner kraften i backen.
Inte alls enerverande att se alla kap å veta att de kanske försvinner innan jag får pengarna 
Med nyare hoj kommer även högre pris dock... Är -04 befriad från ventilbekymret? Hittade en jävligt fräsh -07 i närheten här med läckra slipon, korta ställbara grepp å sa jag jävligt läcker, bra pris med... Men fan väntar fortfarande på att pengarna ska trilla in... tar kanske en vecka eller två till
Inte alls enerverande att se alla kap å veta att de kanske försvinner innan jag får pengarna
![]()

jo jag såg den, grymt pris, syns att jag inte gillar färgen
Vad skiljer anniversity edition mot de vanliga?
Undrar fortfarande om ventilproblemet finns på -04orna?![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |