R1 och R6-tråden!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Stämmer bra att den kommer från Mascot.
Det har ju alltid varit lite låg nivå, men den är markant lägre nu än förra året. Nu är det i princip torrt i expansionskärlet.

Jag hade fyllt på lite och sett om det försvinner igen, jag har för mig att det finns en slang ifrån kärlet som kan leda undan lite övertryckt vatten!? Jag kan blanda ihop detta med crossen med iofs=) kan ju varit så annars att locket släppt ut lite vatten pga för högt tryck detta är ju inte helt ovanligt i motorvärlden generellt....
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Gett upp eller byta märke/inriktning?

Henrik

Nja, ska byta till 690SMR & Supermono. Hoppas kunna få ner kostnaderna så pass att man kan ha motorcykelåket mer som en "hobby" (likt gatåkat) än något man konstant lever efter och plöjer in mer stålar i. Med största sannolikhet är det bara en dröm, men det är ett strikt reglemente för 690 iaf :D Supermono/690-cupen verkar vara det absolut billigaste sättet om man fortf. vill tävla samt att vi är helt gäng som kliver över dit 2011.
 

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Dags för lamellbyte på -05:an

Ska man köpa original lr eftermarknadslameller? Ja har hört att de finns mkt bättre grejer än yamahs original.

Stämmer det? Ska man byta nåt mer samtidigt, fjäder?

Ja e inte tekniskt kunnig o har tänkt lämna in den. Men vill veta vad ni tycker man ska beställa för grejer?
 

jonassi

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Z750
Problem med r1:an

Hej allihopa!
Har problem med min r1 årgång 02.
Gissar själv på att det är en tempgivare som gått åt skogen.
Felet artar sig på detta visa.
Tempmätaren står på samma temp hela tiden 60grader, så den har varit väldigt svårstartad kall, och nu startar den inte alls.
Min tanke är att motorn får för lite bensin då tempgivaren säger att motorn är 60grader och det blir därför mindre bensin kan det stämma?
Aldrig nå problem när den är varm.
Om nu jag har rätt, vart sitter tempgivarna? jag är ingen mekaniker så behöver så mycket och detaljerad hjälp jag kan få.

Tack på förhand!
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Nja, ska byta till 690SMR & Supermono. Hoppas kunna få ner kostnaderna så pass att man kan ha motorcykelåket mer som en "hobby" (likt gatåkat) än något man konstant lever efter och plöjer in mer stålar i. Med största sannolikhet är det bara en dröm, men det är ett strikt reglemente för 690 iaf :D Supermono/690-cupen verkar vara det absolut billigaste sättet om man fortf. vill tävla samt att vi är helt gäng som kliver över dit 2011.

håller man på med racing så kostar det precis alla pengar du har, oavsett tävlingsklass och arbete.
efter att ha betalat räkningar och köpt mat så går resten till hojen, så är det bara :fakta
 

Katolo

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Hoj: Ingen | Sålda: R6, GSXR-750
Hallå mc folket.

Har hängt en hel del på forumet och läst om allt möjligt.

Ska köpa min första MC till helgen, det blir en Yamaha R6 - 2007 - 1330mil.

Finns det något som man bör tänka på när man är och tittar på den, speciella fel eller packningar etc där det eventuellt kan läcka vätska?

Säljaren nämnde något om ett "Error Code #18" som dyker upp men försvinner. Hans MC verkstad som han lämnat in den på säger att det inte är något att oroa sig för. Har läst lite på en del jänkar forum och de säger att det är någon ventil som sitter någonstans runt avgassystemet och att om man installerar en slipon så försvinner detta, efter att man raderat i boxen.

Länk till Jänkarforumet:
Känner någon till detta?



Ha de bra!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nja, ska byta till 690SMR & Supermono. Hoppas kunna få ner kostnaderna så pass att man kan ha motorcykelåket mer som en "hobby" (likt gatåkat) än något man konstant lever efter och plöjer in mer stålar i. Med största sannolikhet är det bara en dröm, men det är ett strikt reglemente för 690 iaf :D Supermono/690-cupen verkar vara det absolut billigaste sättet om man fortf. vill tävla samt att vi är helt gäng som kliver över dit 2011.

Förstår dig,efter satsat på att Försöka bli snabb i år(gick inget vidare...)så vågar jag inte räkna ihop vad det kostat,tror jag blir ensamstående då! :yoparty

Ska trots det göra ett nytt försök nästa år och hoppas på att tjejen inte upptäcker vad det kostar.....får se hur det går.... :)

Tävlade du något i år? Hur gick det då?

Men du får lycka till i nya satsningen då. :)

Henrik
 

Hazze80

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Hudiksvall
Hoj
Aprilia Rsv4 Factory-SE
Start problem!!

Problem med Yamman :( I sommar när jag varit ute och åkt och kört på partier som varit knöliga så har den lagt av 2ggr men på engång hoppat i gång igen:confused:,
I dag när ja var på väg hem så la den av helt och allt vart svart för att ngg sekunder senare så lyser det i displayen igen och det gick att rulla igång hojjen, ja då tänker man genast på att det skulle kunna vara batteriet, Kan det vara batteriet som det är kortis i ell tror ni att det har med laddningen att göra??

Tacksamm för hjälp....
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Problem med Yamman :( I sommar när jag varit ute och åkt och kört på partier som varit knöliga så har den lagt av 2ggr men på engång hoppat i gång igen:confused:,
I dag när ja var på väg hem så la den av helt och allt vart svart för att ngg sekunder senare så lyser det i displayen igen och det gick att rulla igång hojjen, ja då tänker man genast på att det skulle kunna vara batteriet, Kan det vara batteriet som det är kortis i ell tror ni att det har med laddningen att göra??

Tacksamm för hjälp....

jag skulle ju tippa på fet-glapp i kablaget...

brukar ju vara en eller flera kontakter som kopplar ihop styrkontroller/instryment med resten av kabelstammen bakåt.
där hade jag nog börjat kolla...

glappar kontakten till tändningslåset så kan ju detta hända t.ex...
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Crasch kåpor R6

en liten stilla undran bara....

på R6:an sitter ju bakre kåpan fastmed 2 st skruvar längst fram på kåpan vid sadeln och med 2 skruvar nästan längst bak längst upp i bakramen.

MEN

på race-kåpan jag fick tag i är det ju race-kuts naturligtvis och därmed saknas de bakre fästhålen (de skulle ju vara mitt i kutsen typ...)

är det tänkt att man bara fäster kåpan i främre skruvarna och sen sitter man på resten så att det hålls på plats ?
känns väldigt sladdrigt....

hur har ni fäst era race-rumpor :va

någon får gärna slänga upp en bild eller 2...:)
 

Miika

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Kristiansand (norge)
Hoj
R1-2003
Har en fråga som jag hoppas någon kunnig R1 ägare kan hjälpa mig med, har en R1 2003 ca 4000 mil. precis gjort den stora servicen med ventil justering etc etc,
Nu till problemet, när jag kör lugnt och har en rpm på 1-ca 4000 så hör jag tydligt ett ¨pump¨ liknande ljud, efter 4000 varv så tar akra röret över så vet inte om det ljudet finns kvar men som synligstvisst så gör det. nu undrar jag är detta ett ljud som är vanligt eller börjar nåt rasa, typ sopa pump etc? ljudet kommer från som jag tycker från framhjulet eller i området fram inte bak från cyckeln. ljudet försvinner när kopplingen dras i men så fort jag ger gas så kommer ljudet igen??
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Är det någon här som vet om fotpinnesatser från nyare R1 även passar dom äldre 98-03 modellerna?

Morgan/xup kanske vet?

eller i området fram inte bak från cyckeln. ljudet försvinner när kopplingen dras i men så fort jag ger gas så kommer ljudet igen??
Tycker de låter som kopplingskorgen!
 
Last edited:

Katolo

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Hoj: Ingen | Sålda: R6, GSXR-750
2007 R6 Gasrespons

Jag har en fråga angående Yamaha R6 2007.

Min R6 är lite seg i början vid gaspådrag. Den är lite seg i början innan den ger "allt" och går igång för fullt. Är detta normalt på dessa hojjar?

Hur upplever ni era r6:eek:r?

Tack på förhand!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top