R1 och R6-tråden!

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Vilket betyder att man ska byta Yaman mot en originalfärgad Ninja så både slipper man köpa ny gran varje år och hojen kommer till användning även vintertid...? :va
Tolkar det som att det var hur du menade. :D

eeh, okej....


en seriös fråga:

R1:an har hydraulisk koppling va ?

isf, vilka årsmodeller har 5/8" cylinder ?
och helst ett BROMShandtag som matchar R6 99-02

(skall byta ut org koplingscylindern på FZR:en och vill kunna köpa korta koppl/broms handtag, nuvarande bromshandtag/cylinder är identiskt med den på R6:an :))
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig

Jo, hjulen är verkligen asfula!:zpy

eeh, okej....


en seriös fråga:

R1:an har hydraulisk koppling va ?

isf, vilka årsmodeller har 5/8" cylinder ?
och helst ett BROMShandtag som matchar R6 99-02

(skall byta ut org koplingscylindern på FZR:en och vill kunna köpa korta koppl/broms handtag, nuvarande bromshandtag/cylinder är identiskt med den på R6:an :))

R1:an har inte hydraulisk koppling.
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vi är ju stenhårda gangbanging bikerboys/girls och vi säger ner med förlängda svingar färgmatchande kedjor guldeloxerade fotpinnar och lyse i fälgarna.
 

R5+1

Guest
Vi är ju stenhårda gangbanging bikerboys/girls och vi säger ner med förlängda svingar färgmatchande kedjor guldeloxerade fotpinnar och lyse i fälgarna.

"Gangbanging"??? Tala för dig själv, tack! :mad:
Fast du kanske bara menade er med litrar...? :va

Det andra håller jag dock med om.
Även om jag tycker det är sunt att våga sticka ut och gå mot strömmen.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Den mytomspunne bajsmannen på Hultsfredsfestivalen stack ut och gick mot strömmen. Allt annorlunda är inte alltid gott.

Hjul som lyser på en sporthoj är helt enkelt vidrigt! På en maskin som är gjord med funktion som prio 1 är det viktigt för mig att man fortsätter att förbättra funktionen ( snabbare, starkare, lättare, bättre för föraren etc). På en customhoj byggd av någon showfirma i stil med Orange County Shoppers kan mycket vara coolt. Kanske till och med neonhjul på rätt hoj med rätt tema.
 

R5+1

Guest
Den mytomspunne bajsmannen på Hultsfredsfestivalen stack ut och gick mot strömmen. Allt annorlunda är inte alltid gott.
En ganska konstig parallell att dra, men ok.

Hjul som lyser på en sporthoj är helt enkelt vidrigt! På en maskin som är gjord med funktion som prio 1 är det viktigt för mig att man fortsätter att förbättra funktionen ( snabbare, starkare, lättare, bättre för föraren etc). På en customhoj byggd av någon showfirma i stil med Orange County Shoppers kan mycket vara coolt. Kanske till och med neonhjul på rätt hoj med rätt tema.
Word! Även om jag tycker våra R-yammor är förbaskat vackra. :kär
Skulle INTE tacka nej till nya R6:an med blank och mattsvart lack och guldfälgar. Mums mums!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
"Gangbanging"??? Tala för dig själv, tack! :mad:
Fast du kanske bara menade er med litrar...? :va

Det andra håller jag dock med om.
Även om jag tycker det är sunt att våga sticka ut och gå mot strömmen.

Vi har alla "dom flesta" gått den långa vägen som slutar på en liter. Vägen dit kan ibland ha svepande böjar, knixiga hårnålar, långa rakor, mitt mål lixom jehovas vill att alla ska till himeln är att alla till slut ska få smaka på litereffekt och först då bliva frälsta!

ps sett min R6a i mitt garage? riktigt go !
 

R5+1

Guest
Vi har alla "dom flesta" gått den långa vägen som slutar på en liter. Vägen dit kan ibland ha svepande böjar, knixiga hårnålar, långa rakor, mitt mål lixom jehovas vill att alla ska till himeln är att alla till slut ska få smaka på litereffekt och först då bliva frälsta!

ps sett min R6a i mitt garage? riktigt go !

Ha ha ha ha!! Jag har påbörjat vägen mot frälsning! :Bugar :D

PS. Hoppsan, den där va inte original! Goooooding! :drool
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vi är ju stenhårda gangbanging bikerboys/girls och vi säger ner med förlängda svingar färgmatchande kedjor guldeloxerade fotpinnar och lyse i fälgarna.

Woohoo! Det där var fan spiken i kistan på hur "vi" ser på det! :yoparty

Hur många här inne är det som har det nya eminenta spelet SBK X på PS3?

Det är i mina ögon helt vansinnigt bra och då är jag riktigt kräsen av mig och har spelat alla MC-spel värda namnet på marknaden sedan urminnes tider.

Tänkte vi kunde starta upp en "R1/R6-tråden-serie" och lira under hösten och vintern:yoparty

Tänkte även slänga ut en allmän tråd på forumet om spelet och se om vi kan få till en Sporthoj.com trophy.

Länk till officiella hemsidan: http://www.sbkthegame.com/EN-us/
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det spelet får jag ta och kolla upp. Hittils har jag inte hittat ett enda racingspel som spöar Rallisport Challenge 2 till gamla X-Box. Så av den anledningen har jag inte heller köpt något nytt racinspek sedan 2003 eller så...
 

nooob

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Ort
uddevalla
Hoj
Yamaha R1 00
Woohoo! Det där var fan spiken i kistan på hur "vi" ser på det! :yoparty

Hur många här inne är det som har det nya eminenta spelet SBK X på PS3?

Det är i mina ögon helt vansinnigt bra och då är jag riktigt kräsen av mig och har spelat alla MC-spel värda namnet på marknaden sedan urminnes tider.

Tänkte vi kunde starta upp en "R1/R6-tråden-serie" och lira under hösten och vintern:yoparty

Tänkte även slänga ut en allmän tråd på forumet om spelet och se om vi kan få till en Sporthoj.com trophy.

Länk till officiella hemsidan: http://www.sbkthegame.com/EN-us/

antar att det är mer moget att bli exalterad av senaste nytt på tv-spels hyllorna?

:banana Banana have spoken!
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top