R1 och R6-tråden!

Jag har en fråga angående Yamaha R6 2007.

Min R6 är lite seg i början vid gaspådrag. Den är lite seg i början innan den ger "allt" och går igång för fullt. Är detta normalt på dessa hojjar?

Hur upplever ni era r6:or?

Tack på förhand!

inget inget inget inget inget ALLT

mao över 10k rpm då händer det grejjer....
 
Tjenna alla goa människor! Vi är 3st som köpt varsin hoj, 2x R6 och en Retta.
Själv tog jag en R6:a! Hojarna plockas fram nästa vår...
Jag har en stark fundering ifall man borde dreva ner hojen?
Är det någon av er som har gjort det?
Mina ändamål med hojen är Landsväg samt Bana för skojskull lite då och då.
 
Köpte mig en R1-98 som gått 3400mil för några veckor sedan, hojen hade vält över stödet och ena sidokåpan är spräckt och såklart lite små repor, men det plastas ihop och hojen kommer ut med ny lack tills nästa år, samt 00-01ans dekaler.
Men tanken är att köra en del bana nästa år(på amatörnivå), vad tycker ni man ska införskaffa ? Tänkte sätta dit kraschpuckar på framgaffel, rampuckar samt svingpuckar/bobiner, gör styrändar någon som helst skillnad om man lägger hojen eller är det mest för utseendets skull ? Vad mer bör jag införskaffa utöver depåstöd och fräscha däck ? MVH Fredrik
 
Tjenna alla goa människor! Vi är 3st som köpt varsin hoj, 2x R6 och en Retta.
Själv tog jag en R6:a! Hojarna plockas fram nästa vår...
Jag har en stark fundering ifall man borde dreva ner hojen?
Är det någon av er som har gjort det?
Mina ändamål med hojen är Landsväg samt Bana för skojskull lite då och då.

Nackdelen är ju att inte hastighetsmätaren stämmer efter att du drevat. Jag tycker min R6a va precis lagom, möjligen om jag velat köra mer på bakhjulet att jag hade drevat men det gick rätt bra med originaldrevningen med...
 
Köpte mig en R1-98 som gått 3400mil för några veckor sedan, hojen hade vält över stödet och ena sidokåpan är spräckt och såklart lite små repor, men det plastas ihop och hojen kommer ut med ny lack tills nästa år, samt 00-01ans dekaler.
Men tanken är att köra en del bana nästa år(på amatörnivå), vad tycker ni man ska införskaffa ? Tänkte sätta dit kraschpuckar på framgaffel, rampuckar samt svingpuckar/bobiner, gör styrändar någon som helst skillnad om man lägger hojen eller är det mest för utseendets skull ? Vad mer bör jag införskaffa utöver depåstöd och fräscha däck ? MVH Fredrik

Jag vet inte om det är något vanligt problem att sving och gaffel blir skrapade. Tycker det verkar som dessa delar ofta inte tar i om hojen ligger och glider på sidan, eller så var det i alla fall när jag lade omkull vår race-R1:a. Styrändar räddar ju clip-on:et om det inte är någon jättesmäll, men det är tveksamt om man behöver något mer exlusivt än original.
 
nybliven ägaren till R1 -02, har dock ingen handbok/instruktionsbok. Ngn som vet vart man kan få tag i det?
 
Mäta upp ram R6 -00

Klotade med min R6 -00 förra veckan. Det enda direkt synliga är en lite krokig framgaffel (obs! fullt styrutslag åt vänster på bilden!), några törnar och skrapmärken runt om på cykeln samt att baklyset lossnat (var lite löst innan också). Ingen kåpa har trasats sönder nämnvärt.
Jag minns ej mycket från själva olyckan och hade inga vittnen, så jag vet inte på vilket sätt den kraschade / landade.
Jag har sökt på denna tråd nu men inte hittat nåt som hjälper mig.

Hur säkerställer jag att cykeln i övrigt är rak / inte ramsned?

Jag vill naturligtvis försäkra mig om detta innan jag börjar köpa på mig delar. (Hade halvförsäkring så det blir egen "verkstad".)

Stort tack på förhand från trasiga små oss!
 

Bifogat

  • Krokig.JPG
    Krokig.JPG
    45.1 KB · Visningar: 100
Klotade med min R6 -00 förra veckan. !

Tjo !

trist, känner tyvärr igen sådana bilder från mitt eget album...

hoppas att du själv sitter ihopa och kan titta rakt fram utan att vrida huvudet fullt åt vänster :gnissla

med tanke på skadorna på kåpor som minst sagt verkar ha klarat sig skitbra, så hade jag nog plockat av gafflarna och mätt upp dem.
den monterat ihop hojen igen, fått allt rakt framtill och provkört....
har alla handtag mm klarat sig ??
mitt clipon har knäckts rakt av på gas-sidan båda gångerna jag har lagt min... :gnissla
 
hoppas att du själv sitter ihopa och kan titta rakt fram utan att vrida huvudet fullt åt vänster :gnissla
Haaaahahahahaha!! :hihi:hihi:hihi:hihi Tänkte inte på det! Men jo, det kan jag, tacksamt! :tummenupp
med tanke på skadorna på kåpor som minst sagt verkar ha klarat sig skitbra, så hade jag nog plockat av gafflarna och mätt upp dem.
den monterat ihop hojen igen, fått allt rakt framtill och provkört....
har alla handtag mm klarat sig ??
mitt clipon har knäckts rakt av på gas-sidan båda gångerna jag har lagt min... :gnissla
Den kan ha vridit (inte böjt) nåt handtag. Men som du skriver, han verkar ha klarat sig skitbra (peppar peppar, ta i trä!) in alles. Och vrider man framhjulet rakt framåt ser han ut att spåra fint. Kanske ska köpa ny framgaffel då, och bara rätta till allt annat och testköra?

Låter för bra för att vara sant. Det blir nog lite aber på vägen nånstans. Men slipper jag alltför dyra utlägg är det ändå helt okej.

Vilka "gafflar" menar du ska mätas upp?
 
det är inte säkert att du behöver köpa nya gafflar, demontera dem och kolla att de är raka.
det kan vara så att de bara vridit sig i förhållande till varandra (övre och undre styrkrona sitter inte 100% lika längre)

har aldrig mätt upp gafflar så jag vet inte precis hur man gör. men borde att kontrollera ihop med en lång stålskala/linjal. :gnissla
vill du inte ge dig på det själv så demontera dem och de firma kolla upp dem i samband med packbox+oljebyte i gafflarna, det är ändå säkert dags ;)
 
Gi Pro växellägesindikator

Hej
Nån som monterat en GI Pro växlings- och växellägesindikator?
Har en R1, 99:a som den skall monteras på. Det följer med en instruktion med nånstans på vägen blir det obegripligt ...
 
-

Ska ge min r1 -03 ett facelift till en r6 -07. Har kåpsett, strålkastare, baklampa och ruta liggande i garaget nu. Det som fattas just nu är skjuts kuts samt bakram. Om någon har det liggande kan ni väll snälla pm:a mig. Det ska vara till en R6 06-07:krama.
Lenny
 
Back
Top