R1 och R6-tråden!

Stämmer bra att den kommer från Mascot.
Det har ju alltid varit lite låg nivå, men den är markant lägre nu än förra året. Nu är det i princip torrt i expansionskärlet.

Jag hade fyllt på lite och sett om det försvinner igen, jag har för mig att det finns en slang ifrån kärlet som kan leda undan lite övertryckt vatten!? Jag kan blanda ihop detta med crossen med iofs=) kan ju varit så annars att locket släppt ut lite vatten pga för högt tryck detta är ju inte helt ovanligt i motorvärlden generellt....
 
Gett upp eller byta märke/inriktning?

Henrik

Nja, ska byta till 690SMR & Supermono. Hoppas kunna få ner kostnaderna så pass att man kan ha motorcykelåket mer som en "hobby" (likt gatåkat) än något man konstant lever efter och plöjer in mer stålar i. Med största sannolikhet är det bara en dröm, men det är ett strikt reglemente för 690 iaf :D Supermono/690-cupen verkar vara det absolut billigaste sättet om man fortf. vill tävla samt att vi är helt gäng som kliver över dit 2011.
 
Dags för lamellbyte på -05:an

Ska man köpa original lr eftermarknadslameller? Ja har hört att de finns mkt bättre grejer än yamahs original.

Stämmer det? Ska man byta nåt mer samtidigt, fjäder?

Ja e inte tekniskt kunnig o har tänkt lämna in den. Men vill veta vad ni tycker man ska beställa för grejer?
 
Problem med r1:an

Hej allihopa!
Har problem med min r1 årgång 02.
Gissar själv på att det är en tempgivare som gått åt skogen.
Felet artar sig på detta visa.
Tempmätaren står på samma temp hela tiden 60grader, så den har varit väldigt svårstartad kall, och nu startar den inte alls.
Min tanke är att motorn får för lite bensin då tempgivaren säger att motorn är 60grader och det blir därför mindre bensin kan det stämma?
Aldrig nå problem när den är varm.
Om nu jag har rätt, vart sitter tempgivarna? jag är ingen mekaniker så behöver så mycket och detaljerad hjälp jag kan få.

Tack på förhand!
 
Nja, ska byta till 690SMR & Supermono. Hoppas kunna få ner kostnaderna så pass att man kan ha motorcykelåket mer som en "hobby" (likt gatåkat) än något man konstant lever efter och plöjer in mer stålar i. Med största sannolikhet är det bara en dröm, men det är ett strikt reglemente för 690 iaf :D Supermono/690-cupen verkar vara det absolut billigaste sättet om man fortf. vill tävla samt att vi är helt gäng som kliver över dit 2011.

håller man på med racing så kostar det precis alla pengar du har, oavsett tävlingsklass och arbete.
efter att ha betalat räkningar och köpt mat så går resten till hojen, så är det bara :fakta
 
Hallå mc folket.

Har hängt en hel del på forumet och läst om allt möjligt.

Ska köpa min första MC till helgen, det blir en Yamaha R6 - 2007 - 1330mil.

Finns det något som man bör tänka på när man är och tittar på den, speciella fel eller packningar etc där det eventuellt kan läcka vätska?

Säljaren nämnde något om ett "Error Code #18" som dyker upp men försvinner. Hans MC verkstad som han lämnat in den på säger att det inte är något att oroa sig för. Har läst lite på en del jänkar forum och de säger att det är någon ventil som sitter någonstans runt avgassystemet och att om man installerar en slipon så försvinner detta, efter att man raderat i boxen.

Länk till Jänkarforumet:
Känner någon till detta?



Ha de bra!
 
Nja, ska byta till 690SMR & Supermono. Hoppas kunna få ner kostnaderna så pass att man kan ha motorcykelåket mer som en "hobby" (likt gatåkat) än något man konstant lever efter och plöjer in mer stålar i. Med största sannolikhet är det bara en dröm, men det är ett strikt reglemente för 690 iaf :D Supermono/690-cupen verkar vara det absolut billigaste sättet om man fortf. vill tävla samt att vi är helt gäng som kliver över dit 2011.

Förstår dig,efter satsat på att Försöka bli snabb i år(gick inget vidare...)så vågar jag inte räkna ihop vad det kostat,tror jag blir ensamstående då! :yoparty

Ska trots det göra ett nytt försök nästa år och hoppas på att tjejen inte upptäcker vad det kostar.....får se hur det går.... :)

Tävlade du något i år? Hur gick det då?

Men du får lycka till i nya satsningen då. :)

Henrik
 
Start problem!!

Problem med Yamman :( I sommar när jag varit ute och åkt och kört på partier som varit knöliga så har den lagt av 2ggr men på engång hoppat i gång igen:confused:,
I dag när ja var på väg hem så la den av helt och allt vart svart för att ngg sekunder senare så lyser det i displayen igen och det gick att rulla igång hojjen, ja då tänker man genast på att det skulle kunna vara batteriet, Kan det vara batteriet som det är kortis i ell tror ni att det har med laddningen att göra??

Tacksamm för hjälp....
 
Problem med Yamman :( I sommar när jag varit ute och åkt och kört på partier som varit knöliga så har den lagt av 2ggr men på engång hoppat i gång igen:confused:,
I dag när ja var på väg hem så la den av helt och allt vart svart för att ngg sekunder senare så lyser det i displayen igen och det gick att rulla igång hojjen, ja då tänker man genast på att det skulle kunna vara batteriet, Kan det vara batteriet som det är kortis i ell tror ni att det har med laddningen att göra??

Tacksamm för hjälp....

jag skulle ju tippa på fet-glapp i kablaget...

brukar ju vara en eller flera kontakter som kopplar ihop styrkontroller/instryment med resten av kabelstammen bakåt.
där hade jag nog börjat kolla...

glappar kontakten till tändningslåset så kan ju detta hända t.ex...
 
Crasch kåpor R6

en liten stilla undran bara....

på R6:an sitter ju bakre kåpan fastmed 2 st skruvar längst fram på kåpan vid sadeln och med 2 skruvar nästan längst bak längst upp i bakramen.

MEN

på race-kåpan jag fick tag i är det ju race-kuts naturligtvis och därmed saknas de bakre fästhålen (de skulle ju vara mitt i kutsen typ...)

är det tänkt att man bara fäster kåpan i främre skruvarna och sen sitter man på resten så att det hålls på plats ?
känns väldigt sladdrigt....

hur har ni fäst era race-rumpor :va

någon får gärna slänga upp en bild eller 2...:)
 
Har en fråga som jag hoppas någon kunnig R1 ägare kan hjälpa mig med, har en R1 2003 ca 4000 mil. precis gjort den stora servicen med ventil justering etc etc,
Nu till problemet, när jag kör lugnt och har en rpm på 1-ca 4000 så hör jag tydligt ett ¨pump¨ liknande ljud, efter 4000 varv så tar akra röret över så vet inte om det ljudet finns kvar men som synligstvisst så gör det. nu undrar jag är detta ett ljud som är vanligt eller börjar nåt rasa, typ sopa pump etc? ljudet kommer från som jag tycker från framhjulet eller i området fram inte bak från cyckeln. ljudet försvinner när kopplingen dras i men så fort jag ger gas så kommer ljudet igen??
 
Last edited:
Är det någon här som vet om fotpinnesatser från nyare R1 även passar dom äldre 98-03 modellerna?

Morgan/xup kanske vet?

eller i området fram inte bak från cyckeln. ljudet försvinner när kopplingen dras i men så fort jag ger gas så kommer ljudet igen??
Tycker de låter som kopplingskorgen!
 
Last edited:
2007 R6 Gasrespons

Jag har en fråga angående Yamaha R6 2007.

Min R6 är lite seg i början vid gaspådrag. Den är lite seg i början innan den ger "allt" och går igång för fullt. Är detta normalt på dessa hojjar?

Hur upplever ni era r6:or?

Tack på förhand!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top