R1 och R6-tråden!

*KIM*

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Lkpg
Hoj
Yamaha R1-05
Ingen som har en r1 -04 & framåt till salu?
Eller kan tipsa om nån? runt 65k
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Just delarna till kopplingen är ganska billiga.

Får hoppas på det! Var med Ducceklubben och gasa på Karlskoga i Lördags och inför näst sista passet hitta jag en väldigt tunn oljefilm på fotpinneplattan och kraschpucken som sitter i svinginfästningen. När jag väl kom hem lista jag ut att det kom från gummipackningen (nummer 5 på bilden) på undersidan av kopplingen.

MC Varuhuset hade både packningen och tätningen till kopplingskåpan på hyllan som tur var, billigt också! Kommer hem och ska montera ihop allt och lagom tills att jag ska skruva tillbaka kåpan snurrar jag lite på pinnen (nummer 1 på bilden) och känner att den kärvar lite :mad: Hojen är tidigare lagd och det är ett litet skrapmärke på skyddet på kopplingskåpan, som ska skydda just den där pinnen... Mäter mot själva skyddet och det visar sig att pinnen är hela 0.3mm skev :mad: Tydligen tillräckligt mycket för att det ska nöta slut på packningen och oljan vill ut. Blir till att försöka få tag på en ny pinne imorgon så man får ihop det igen. Dock ser pinnen helt sjukt dyr ut så finns det nånstans där man redan nu kan få ett pris på den via nätet? Den ska ha artikelnummer 2D1-16382-00-00 Axel, push lever.
 

Bifogat

  • partimage.gifx.gif
    partimage.gifx.gif
    60.2 KB · Visningar: 56
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Får hoppas på det! Var med Ducceklubben och gasa på Karlskoga i Lördags och inför näst sista passet hitta jag en väldigt tunn oljefilm på fotpinneplattan och kraschpucken som sitter i svinginfästningen. När jag väl kom hem lista jag ut att det kom från gummipackningen (nummer 5 på bilden) på undersidan av kopplingen.

MC Varuhuset hade både packningen och tätningen till kopplingskåpan på hyllan som tur var, billigt också! Kommer hem och ska montera ihop allt och lagom tills att jag ska skruva tillbaka kåpan snurrar jag lite på pinnen (nummer 1 på bilden) och känner att den kärvar lite :mad: Hojen är tidigare lagd och det är ett litet skrapmärke på skyddet på kopplingskåpan, som ska skydda just den där pinnen... Mäter mot själva skyddet och det visar sig att pinnen är hela 0.3mm skev :mad: Tydligen tillräckligt mycket för att det ska nöta slut på packningen och oljan vill ut. Blir till att försöka få tag på en ny pinne imorgon så man får ihop det igen. Dock ser pinnen helt sjukt dyr ut så finns det nånstans där man redan nu kan få ett pris på den via nätet? Den ska ha artikelnummer 2D1-16382-00-00 Axel, push lever.

Låter mysko....
Men jag Googlade lite & hittade den för 28,69 USD (utan frakt) här: http://www.cheapcycleparts.com/model_years/6281-yamaha-2007-r1-YZFR1W/assemblies/205107
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hmm tycker de ser konstiga ut. Sån böj har inte jag på mina original.

\Masonit

Har du dina lösa så du kan jämföra?
Det verkar ju skumt om de inte passar eftersom de enligt annonsen ska göra det. Men jag har aldrig tagit bort mina så jag kan inte avgöra...

Det är ju inte ovanligt att grejer man köper som ska passa visar sig vara fel iofs :(.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har du dina lösa så du kan jämföra?
Det verkar ju skumt om de inte passar eftersom de enligt annonsen ska göra det. Men jag har aldrig tagit bort mina så jag kan inte avgöra...

Det är ju inte ovanligt att grejer man köper som ska passa visar sig vara fel iofs :(.

Jag tror att de i annonsen är racevarianten som passar till kraschkåpor. Orginalen är något kortare tror jag.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Någon som vet vad en "3FV-83980-00-00 FRONT STOP SWITCH ASSY", nummer 15 i bilden, till en R1 01 kan kosta?

Ska vi betta på sannolikheten att Y-center har en sådan hemma?

Förövrigt har jag idag lärt mig två saker:
1. Jag har inget kabelbrott from framstammen/bromsen till bromsljuset.
2. Jag borde leta efter fel på de mest enkla ställena innan jag river allt.
 

Bifogat

  • DSC02255 [1024x768].JPG
    DSC02255 [1024x768].JPG
    194.1 KB · Visningar: 59
  • swtch.jpg
    swtch.jpg
    20 KB · Visningar: 57

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som vet vad en "3FV-83980-00-00 FRONT STOP SWITCH ASSY", nummer 15 i bilden, till en R1 01 kan kosta?

Ska vi betta på sannolikheten att Y-center har en sådan hemma?

Förövrigt har jag idag lärt mig två saker:
1. Jag har inget kabelbrott from framstammen/bromsen till bromsljuset.
2. Jag borde leta efter fel på de mest enkla ställena innan jag river allt.

15,75 USD exkl frakt: http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/Y-3FV-83980-00-00.html
 

Nicko1

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
örebro
Hoj
R6
Hallå.Jag har en r6a år2003 som jag tankade full typ 15 liter,och sedan har jag kört 6 mil och nu är tanken helt slut.Drar dom så eller är det något fel ???
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hallå.Jag har en r6a år2003 som jag tankade full typ 15 liter,och sedan har jag kört 6 mil och nu är tanken helt slut.Drar dom så eller är det något fel ???

Hej

Full tank är 18 liter & så det låter välfigt konstigt. En smygläcka någonstans kanske?:va
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Smygläcka? Ska de inte gå ca 30+mil på en tank då? D.v.s. de rinner då 80% av bensinen ut ur avgasröret/ner på marken :näsblod

Jo, kör man lugnt & i jämt tempo så kan man klämma ur runt 30 mil på en tank. Men brassar man helvet så dricker den runt litern.

Tänkte att han kanske kört fort & aktivt och räknat med att klämma ut runt 15 mil, men så blev det bara 6mil. Då kanske det är läck någonstans. Men jag håller med, det låter som en stoor läcka! :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Full gas enbart på ettan och mycket torrgasande vid rödljusen kanske skulle ge den förbrukningen. Annars är det definitivt något vajsing!
 

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Hur sämst är det att skjutsa med en R6:a? Jag läste nån recension där nån skrev att det bara är att köpa en annan hoj om man tänkt skjutsa runt på flickesnärtan på hojen pga det dåliga mellanregistret.. håller ni med?
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top