R1 och R6-tråden!

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Är det nån som har koll på om det är samma dimension på gaffelben R6 99-02 som dom ben som sitter på R6 03-04?
Tänkte byta på min XJ6 och vill mest veta om jag törs införskaffa vilket som helst av ovanstående.
Tacksam för svar.
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Hur sämst är det att skjutsa med en R6:a? Jag läste nån recension där nån skrev att det bara är att köpa en annan hoj om man tänkt skjutsa runt på flickesnärtan på hojen pga det dåliga mellanregistret.. håller ni med?

Funkar hyfsat att skjutsa. Tjejen dunkar mig i ryggen och vill åka fortare när vi gör 1.19-tider på Gelleråsen...

R6-06 orginal förutom ett kugg ner fram och borttagen airduct (lampan sitter där i hålet nu istället, så nu blir det en riktig sugmotor )

Dal-Mausen
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Och nu till det skumma,den läcker inte någonting:va

Tom tank eller stannar?
Har du tankat upp den efter och hur mycket fick du i?

Pressar man ordentligt kan den ta lite över litern men har svårt att tro att han skulle gå som han ska på 3lit.

Borde gå väldigt orent och stinka soppa om den,bara gå rent(om ens då)på fullgas under belastning.

Henrik
 

Nicko1

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
örebro
Hoj
R6
Tom tank eller stannar?
Har du tankat upp den efter och hur mycket fick du i?

Pressar man ordentligt kan den ta lite över litern men har svårt att tro att han skulle gå som han ska på 3lit.

Borde gå väldigt orent och stinka soppa om den,bara gå rent(om ens då)på fullgas under belastning.

Henrik

jag tankade fullt ca14-15 liter eller va det nu va,och den går inte orent kanske lite ojämn tomgång kanske men inte jätte faligt.Och den går som den ska,va fan kan det va
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ska vi betta på sannolikheten att Y-center har en sådan hemma?
Y-Center GBG hade givetvis ingen hemma. Stockholm/Haninge hade två. :tummenupp

Blir en jädra rajd till helgen i Stockholm. Bromsljuskontakt på Y-Center Haninge och ett nytt schlepp-on (1500:- för ett nytt Jardine) på Din-MC (som låg någon annanstans).

:banana

:tummenupp

265:- köstade den på Y-center. Inte gratis, men ändå inte schweindührt!

Ädit: Efter lite efterforskning kan kontaktajäveln säkerligen inte kosta mer än 10-12 spänn att tillverka. :mad:
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
jag tankade fullt ca14-15 liter eller va det nu va,och den går inte orent kanske lite ojämn tomgång kanske men inte jätte faligt.Och den går som den ska,va fan kan det va

Låter knepigt att den går rent på så mycket soppa men tydligen gör den ju det så....
Har du ingen pöl eller att det luktar så måste väl soppan ta vägen genom cylindrarna.

Spridarkoll verkar vara en bra start men det ska nog någon mer kunnig svara på hur man går tillväga.

Henrik
 

Nicko1

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
örebro
Hoj
R6
Låter knepigt att den går rent på så mycket soppa men tydligen gör den ju det så....
Har du ingen pöl eller att det luktar så måste väl soppan ta vägen genom cylindrarna.

Spridarkoll verkar vara en bra start men det ska nog någon mer kunnig svara på hur man går tillväga.

Henrik

ingen pöl,men det luktar lite soppa när den är kall och står på tomgång(ska tomgången ligga runt 2000v/m?när den är kall)men efter 30 sekunder så luktar det inte något
 

Runersten

Yamaha YZF-R1
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
R1
Hallå!!

har sökt lite men hittar inte ngt bra och läsa, och orkar inte riktigt läsa igenom 460 sidor här :p

Skillnad på R1 05:a och R1 07:a?? Vad skiljer sig??

Ngn som har lite koll på läget här? Känns nästan som det :)

Mvh
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Skillnad på R1 05:a och R1 07:a?? Vad skiljer sig??

Massor, 07 är en "ny" hoj som ser ut som dom äldre :D

- Helt ny motor, 4ventilad.
- 6kolvs ok.
- YCC-I.
- YCC-T.
- Slirkoppling (funkar bättre än förväntat).
- Ny ram & sving.

Det är väl dom stora grejerna, finns mer.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Tjena!

En fråga.

Har en r1 -00 som har en spricka i det nedre blocket och liten spricka i cylinder blocket.

Går det att ta dom delarna från en -02 och att allt passar? Alltså bara tomma motordelar. Eller är det någon skillnad på dom modellerna vad gäller motorn i grunden. Vet att toppen inte passar med motorfästena tror jag att jag lästa.

Tack för svar:)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tjena!

En fråga.

Har en r1 -00 som har en spricka i det nedre blocket och liten spricka i cylinder blocket.

Går det att ta dom delarna från en -02 och att allt passar? Alltså bara tomma motordelar. Eller är det någon skillnad på dom modellerna vad gäller motorn i grunden. Vet att toppen inte passar med motorfästena tror jag att jag lästa.

Tack för svar:)

Nej det har jag mycket svårt att tro att det skulle passa. -02 motorn är ju en helt ny konstruktion och att själva blockhalvorna skulle vara oförändrade mellan 00-01 modellen till -02:an som fick insprutning finner jag osannolikt.

Men klicka på min länk i signaturen nedan & jämför microfisherna!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det är ingen som sitter på massa raceprylar till en R1 07/08 som bara ligger och samlar damm? Intresserad av det mesta, skicka PM :tummenupp
 

yelworC

herzattacke
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Daschland
Hoj
Skitjävladucati
R1 -10 med Sterilgarda lack,är detta något som man kan få tag på? Maken till tråkiga färger har jag då sällan skådat. Det är ju en superbike,proper. Och då ska den fanimig se ut som en sådan.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
R1 -10 med Sterilgarda lack,är detta något som man kan få tag på? Maken till tråkiga färger har jag då sällan skådat. Det är ju en superbike,proper. Och då ska den fanimig se ut som en sådan.

Från USA i så fall, finns även med FIAT-lack. Finns ju även Hong-Kong kåpor att köpa med samma lackeringar.
 

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
tjoo!
Har en R6a årsmodell 2003 som ja tänkte köpa ny ljuddämpare till, hmm vad rekomenderas? har funderat på akrapovic, vet inte riktigt hur det är med db kraven när man kör på bana?..förslag tack=)
 

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Ort
Stockholm city
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Hej, tänkte sätta lite lyse på R6'an och undrade vad ni tycker o vilket som funkar.

2-3x neon:
http://crazyride.se/led_slingor_diodslingor.html
(Möjligvis en bak och) två under i mitten.
Eventuellt: http://crazyride.se/blixtljus_blaljus_varningsljus_tillbehor.html

#1. Strålkastare:
http://www.xdcycle.com/discount-mot...a-R6-ION-CCFL-Halo-Eyes-Rated-1-Halo-Kit.html
Hur funkar dehär? Måste man ha något annan också?

#2. Strålkastare:
http://www.xdcycle.com/discount-mot...FL-Halo-Eyes-Combo-Duel-Projector-Lights.html
Är ju bra mycket dyrare men värt det?

#3. Strålkastarlampa:
http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-YZF-R6...em&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item35a57cc104
Bara en annan lampa, hjälper?

Så va tror ni och tycker ni?

Vad funkar bäst och har ni andra rekommendationer?
Och allt detta skulle alltså påtas på en R6 -99, blåvit

MvH,
Humper
 

Tony_77

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
01, Yamaha, R1
Köptips, R1

Hej,

Äntligen börjar det närma sig köp av en R1a som jag längtat efter ett bra tag! Ekonomin gör dock att det lutar åt en lite äldre årsmodell (00-02) och jag undrar därför om ni har några tips på vad jag ska kolla lite extra på vid köpet, dvs finns det välkända problem eller något annat jag ska vara noga med att kolla upp på en R1a från de åren?

Har skummat igenom forumen här på sporthoj och hittat en del bra saker att tänka på, en del självklara och en del nya saker. Har kommit fram till nedan beskrivna saker, men vore mycket tacksamma om ni kunde fylla i om jag missat något!

Kolla det allmänna skicket, lyssna efter missljud, kolla att växlarna samt neutralen går i lätt. Känn efter att kopplingen känns bra. Kolla igenom hojen efter läckage vid speciellt framgaffeln, broms och motor. Var uppmärksam för allt som känns onormalt under provkörningen. Kolla styr-, sving- och hjullager. Någon som har tips på hur man kollar dessa på ett smidigt sätt på en R1a, har bara kollat på hojar med centralstöd vilket underlättar eftersom hjulen då är i luften.

Som sagt är väl rätt självklara saker att kolla men har jag glömt något väsentligt?

Tacksam för svar!
Tony
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top