R1 och R6-tråden!

hej!
Har köpt mej en yamaha r1 2001 för inte så länge sedan.Och nu har olje varningslampan eller oljenivåvarningslampan som det står i instruktionsboken tänds,, den tänds efter man har kör ca 30min och sen kan den slockna ett tag och sedan tändas igen. Oljenivån är ok. har fått för mig att det är ett vanligt fel på r1?? kan det vara givaren eller nått som strular
//jocke

Kollat kylarvätskenivån?

Har för mig samma lampa till den.

Henrik
 
Ang. oljelampan:
Är väl en symbol som visar en oljekanna i displayen om det gäller oljan??
Har för mig det iaf. Har råkat ut för det någon gång tror jag.
Det bör väl stå i instruktionsboken.
 
Någon som vet hur mycket inbytesvärdet hos en handlare är på en R1-98, ungefär ?
1 äg, bra skick och i stort sett orginal. I inbyte till en dyrare knarr.
Hur mycket får jag för min R1 mao.
 
Kollade på hojen och det finns en separt lampa för kylvätskenivån, men det kanske skiljer från årsmodell.
Kollat oljan och ligger precis på max, så det lutar nog åt att det är givare,, ringde till yamaha återförsäljare skulle ha ca 1500 kr för en givare, blir nog att köra med blinkade lampa samt hålla koll själv på nivån:)
Kollat kylarvätskenivån?

Har för mig samma lampa till den.

Henrik
 
Då ska vi se. Ska köpa min första R1, vill gärna ha 02 eller 03, det är vad ekonomin tillåter. Varför jag vill ha 02 är pga av alla de uppdateringar som gjordes på denna årsmod. Hojen känns(på pappret) lite tryggare än tidigare modeller. Känns stabilare med insprutning ist för förgasare osv osv. Känns som att R1:ans utveckling tog ett stort steg i och med 02:an.
Detta är min spontana och impulsiva känsla, det jag undrar är följande:
Är jag dum som låst mig vid 02 el 03, finns det något som talar för att köpa en 01 ist för 02.
Detta är mina tankar, bomba mig gärna med alla råd ni kan komma på, och om någon har ett bra ex till salu i Göteborgstrakten så säg till.
 
Då ska vi se. Ska köpa min första R1, vill gärna ha 02 eller 03, det är vad ekonomin tillåter. Varför jag vill ha 02 är pga av alla de uppdateringar som gjordes på denna årsmod. Hojen känns(på pappret) lite tryggare än tidigare modeller. Känns stabilare med insprutning ist för förgasare osv osv. Känns som att R1:ans utveckling tog ett stort steg i och med 02:an.
Detta är min spontana och impulsiva känsla, det jag undrar är följande:
Är jag dum som låst mig vid 02 el 03, finns det något som talar för att köpa en 01 ist för 02.
Detta är mina tankar, bomba mig gärna med alla råd ni kan komma på, och om någon har ett bra ex till salu i Göteborgstrakten så säg till.

Har du råd, skjut till de extra tusenlapparna som krävs för att få en 04:a.
Enligt mig ett bättre köp.
 
xc303 skrev:
Då ska vi se. Ska köpa min första R1, vill gärna ha 02 eller 03, det är vad ekonomin tillåter. Varför jag vill ha 02 är pga av alla de uppdateringar som gjordes på denna årsmod. Hojen känns(på pappret) lite tryggare än tidigare modeller. Känns stabilare med insprutning ist för förgasare osv osv. Känns som att R1:ans utveckling tog ett stort steg i och med 02:an.
Detta är min spontana och impulsiva känsla, det jag undrar är följande:
Är jag dum som låst mig vid 02 el 03, finns det något som talar för att köpa en 01 ist för 02.
Detta är mina tankar, bomba mig gärna med alla råd ni kan komma på, och om någon har ett bra ex till salu i Göteborgstrakten så säg till.

Jag är iaf jättenöjd med min -02a. Så det är absolut inget dåligt köp tycker jag. 2002 fick ju R1an insprut, å det känns ju lite säkrare än förgasare. Samtidigt så har den inte så värst mycket mer effekt så försäkringen blir inte så mycket dyrare heller. Går du upp till 2004an så har du ju genast en hel del effekt till från 152hk till 180hk. Vet inte riktigt om man behöver effekten och att tänka på är ju även att försäkringen stiger i höjden. Annars är ju självklart 04an ett bättre köp helt klart, allt är ju uppdaterat.
 
Jag är iaf jättenöjd med min -02a. Så det är absolut inget dåligt köp tycker jag. 2002 fick ju R1an insprut, å det känns ju lite säkrare än förgasare. Samtidigt så har den inte så värst mycket mer effekt så försäkringen blir inte så mycket dyrare heller. Går du upp till 2004an så har du ju genast en hel del effekt till från 152hk till 180hk. Vet inte riktigt om man behöver effekten och att tänka på är ju även att försäkringen stiger i höjden. Annars är ju självklart 04an ett bättre köp helt klart, allt är ju uppdaterat.

Nu menade jag inte att 02-03 modellen är ett dåligt köp även om det kanske framstod så :)

Vad jag menade var att det skiljer ju inte tokmycket mellan en 02:a & en 04:a i pris, medan det skiljer ganska mycket i uppdateringar.

För övrigt har du helt rätt i dina synpunkter gällande försäkringspremie, vilket ej är att förglömma då man köper hoj.
 
Dax att byta packboxar.. Någon som vet vilken olja jag ska ha i framgafflarna på r6 06:a..? ska väll vara en speciell densitet ?
 
Jag tittar på en R1 06:a med akra helsystem & k&n-filter. Funkar det att haka på originalburken efter främre akra-röret utan att den går dåligt? Passar det ens rakt på?

Jag vill helst slippa byta hela systemet till bandagar. Jag antar att det är lite mer meck än att bara byta slipon.
 
Jag tittar på en R1 06:a med akra helsystem & k&n-filter. Funkar det att haka på originalburken efter främre akra-röret utan att den går dåligt? Passar det ens rakt på?

Jag vill helst slippa byta hela systemet till bandagar. Jag antar att det är lite mer meck än att bara byta slipon.

Vad jag vet så passar orginal piporna på Akrapovics "Y-rör". Så det är nog inga problem. Är det bara PCIII på hojen vilket jag förmodar med helsystem & K&N-filter så är det ju bara att ändra till grundmappen på PC´n så ska den gå fint.
 
Vad jag vet så passar orginal piporna på Akrapovics "Y-rör". Så det är nog inga problem. Är det bara PCIII på hojen vilket jag förmodar med helsystem & K&N-filter så är det ju bara att ändra till grundmappen på PC´n så ska den gå fint.

Ok, tack! Det låter fint :tummenupp
 
Jag tror inte att orginalburkarna passar på akra systemet. Hade en R1-04 med akra helsystem och har för mig att det inte passade att bara sätta dit orginal dämpare.Mitt system köpte jag i Usa om det är någon skillnad.Jag löste det med att köpa db killers som jag monterade.
 
Jag tror inte att orginalburkarna passar på akra systemet. Hade en R1-04 med akra helsystem och har för mig att det inte passade att bara sätta dit orginal dämpare.Mitt system köpte jag i Usa om det är någon skillnad.Jag löste det med att köpa db killers som jag monterade.

Ok. db-killers funkar inte på sviestad tyvärr. Det måste vara original.
Jag får dra iväg ett mail till akra och fråga.
 
Vad jag vet så passar orginal piporna på Akrapovics "Y-rör". Så det är nog inga problem. Är det bara PCIII på hojen vilket jag förmodar med helsystem & K&N-filter så är det ju bara att ändra till grundmappen på PC´n så ska den gå fint.


Jag letar efter en Yamaha servicemanual till min R1 -2006. Jag har hittat 04-05 på olika forum men ingen till -06. Någon som har tips på var man kan ladda ner ett X?
Jag såg att du hade mycket bra info om sprängskiss, etc men jag vill gärna ha en goe servicemanual. Kör vanligtvis med Haynes repmanual men det är aldrig fel med två uppsättningar med bibelord.:D

Undra om man kan ta ut VAB av försäkringskassan när man är hemma och tar hand om sin mc?:brinnerup
 
Jag letar efter en Yamaha servicemanual till min R1 -2006. Jag har hittat 04-05 på olika forum men ingen till -06. Någon som har tips på var man kan ladda ner ett X?


samma skit.. bara 3 hästar till, samt en 20 mm längre sving på -06, samt annan färgsättning, annars e det en identisk hoj 04-06
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top