R1 och R6-tråden!

Ingen som är sugen på att bli av med sin svarta 06:a?
 
Undrar om det skilljer mycket på R6 och R1 för jag körde på maxxis i år med och jag hade inte som helst problem att styra in hojjen.... Jag och x-up busade lite motvarandra med utan några konstigheter för min del...

Kan ju vara jag som lyckats fula till fjädringsinställningen men upplevde enorm skillnad vid däcksbytet och inte till det bättre. Vet att många kör på Maxxis och är nöjda med dem.
 
Sitter och kollar runt lite efter nya spakar till min hoj (koppling & broms).
Förra ägaren sa att det var en 98a, på mina papper står det 99a,
men det är import med 0 mil så jag undrar hur fan jag ska få reda på
exakt vilken modell det är.. 98 handtag växer inte på träd tydligen,
men 99-01 är lätt att få tag på.. är det hela handtaget som är olika
(alltså ända ner till clipon)??
 
Efter en lätt klotning så lyser nu motorlampan, och motorn går inte rent, luktar väldigt "vasst". Kan nämna att även lampor och lite sånt varit frånkopplat, så det kanske är det som gör att lampan lyser, men den går ju ändå orent. Kan ecu ha nåt att göra med det?

ingen här som vet nåt?
 
Sitter och kollar runt lite efter nya spakar till min hoj (koppling & broms).
Förra ägaren sa att det var en 98a, på mina papper står det 99a,
men det är import med 0 mil så jag undrar hur fan jag ska få reda på
exakt vilken modell det är.. 98 handtag växer inte på träd tydligen,
men 99-01 är lätt att få tag på.. är det hela handtaget som är olika
(alltså ända ner till clipon)??

De är helt identiska.

Är det bara broms & kopplingsgrepp som du behöver?
Bromsgreppet (Art Nr: 4XV-83922-01-00) kostar ca 500kr och kopplingsgreppet (Art Nr: 4XV-83912-10-00) ca 120kr.

Dessa finns även att köpa som eftermarknadstillbehör hos te x MAX-katalogen för 150kr respektive 75kr.

Men många andra har dem också, te x Bike Shop eller Bikers Need.

Angående om det är en 98 eller 99 du har så kan du kolla på plastdelarna som sitter på din hoj. På så gott som samtliga delar av plast sitter det stämplat tillverkningsmånad och år på baksidan.

Ingen garanti för att det stämmer då delarna kan ha bytts ut, men en hjälp iaf.

ingen här som vet nåt?

Svårt att svara på utan att kika på irl. Fick den en smäll på generatorkåpan? I så fall kan ju vevaxeln fått sig en smäll så något gett med sig.
 
Last edited:
De är helt identiska.

Är det bara broms & kopplingsgrepp som du behöver?
Ja, det är bara själva hantagen.
Men jag vill helst ha röda, orginalen sitter där nu och passar.. sådär,
ska det vara färgmatchat så ska de ;)
Hittade nån firma som hade röda men sumpade länken i en datorcrash,
så nu lutar det åt en uppsättning Titax till våren istället.
 
jag har testat olika sorters dcäk till mina R1:or jag haft (04,05,06)

o måste säga att jag är mest nöjd med mina bridgestone bt 016, dessa har jag även kört bana med & dom blir inte överhettade som pilot power blir
har fått ett släpp i regn (detta på bana) men jag kände att det var på väg så det gick & rädda


ska du bara köra gata, så kör på pilot power, någon/några bandag bridgestone

Tackar!
Ingen som testat Metzler Sportec M3, eller Dunlops Sportmax Qualifier?

Jag körde sista sucken i helgen innan jag ställde av hojen och hade förmånen att kunna köra på vägar med fin asfalt, nästan obefintligt trafik och dessutom bra sikt. Detta gjorde att jag för första gången verkligen vågade ösa på ordentligt. Plötsligt funkade Michelindäcket mycket bättre än jag upplevt det under hela sommaren. Ju snabbare det gick desto stabilera och trevligare betedde sig hojen. Det är inte så att jag direkt fegåkt förut, men nu hade jag så mycket marginaler med bra sikt, lite trafik och fin torr asfalt, så nu gick det riktigt fort. Det var som att köra en helt annan hoj :o! Sjukt roligt och det perfekta sättet att avsluta en säsong.

Mycket av min negativa uppfattning om bakdäcket byttes till uppskattning. Men nu var iofs förhållandena i det närmaste optimala.
 
Last edited:
Sitter o kollar efter PC III till min r1 -05, ramlade över en annan del som heter "ignition module" , vad gör den för nytta? kostade lika mkt ny som en PC III, värt o ha eller?
 
Ja, det är bara själva hantagen.
Men jag vill helst ha röda, orginalen sitter där nu och passar.. sådär,
ska det vara färgmatchat så ska de ;)
Hittade nån firma som hade röda men sumpade länken i en datorcrash,
så nu lutar det åt en uppsättning Titax till våren istället.

349kr per par på www.bikersneed.se

http://www.bikersneed.se/Styling/Levers/1red1.jpg

Men avsevärt mycket grymmare med Titax.

jag har en uppsättning NYA sådana som länkas ovan.. du kan få dom skitbilligt, då dem bara ligger o skräpar i en låda

200:- ink. frakt ?
 
Satt "GP-blås" på min hoj när jag köpte den i somras.
Det är ett 06-09 blås som är moddat lite, borttagen Ex-up tror jag. (googlat lite..)
Tok-Diggar stuket, passar hojen som fan och sparar ju hur mkt vikt som helst !!
Skjuter flammor på kvällen med, hur tufft som helst !! :D

MEN det låter som fan, det låter skönt, men det är verkligen ingen som kan undgå att man kommer krypande, och när man ligger över 10k, det ylan som fan, och det är ju långt ifrån poppis....
Känner att jag förmodligen sabbar för många fler än mig själv när jag kör omkring och dönar.

nu satte jag dit org-systemet ikväll, men så kan man ju inte ha det !
en sån stor klump !! å de e ju knäpptys !! :va

ett mellanting hade ju varit kanon ! :tummenupp

Så jag funderade lite...
Det är förmodligen så att den korta "nya" orginal-dämparen jag har är designad till systemen med katalysator å en massa sånt skit och har därför väldigt lite dämpning i sig.

Eftermarknads-dämparna till De nyare hojarna, typ Yoshi, Remus, Akra osv osv.
Är de stoppade efter att man har fimpat kat mm eller ?

Så att en Eftermarknads-dämpare från en nyare R6:a kanske hade läst mitt bekymmer !!

Vad tror / vet ni ?? :confused:
 

Bifogat

  • Bild0096.jpg
    Bild0096.jpg
    255.4 KB · Visningar: 98
Satt "GP-blås" på min hoj när jag köpte den i somras.
Det är ett 06-09 blås som är moddat lite, borttagen Ex-up tror jag. (googlat lite..)
Tok-Diggar stuket, passar hojen som fan och sparar ju hur mkt vikt som helst !!
Skjuter flammor på kvällen med, hur tufft som helst !! :D

MEN det låter som fan, det låter skönt, men det är verkligen ingen som kan undgå att man kommer krypande, och när man ligger över 10k, det ylan som fan, och det är ju långt ifrån poppis....
Känner att jag förmodligen sabbar för många fler än mig själv när jag kör omkring och dönar.

nu satte jag dit org-systemet ikväll, men så kan man ju inte ha det !
en sån stor klump !! å de e ju knäpptys !! :va

ett mellanting hade ju varit kanon ! :tummenupp

Så jag funderade lite...
Det är förmodligen så att den korta "nya" orginal-dämparen jag har är designad till systemen med katalysator å en massa sånt skit och har därför väldigt lite dämpning i sig.

Eftermarknads-dämparna till De nyare hojarna, typ Yoshi, Remus, Akra osv osv.
Är de stoppade efter att man har fimpat kat mm eller ?

Så att en Eftermarknads-dämpare från en nyare R6:a kanske hade läst mitt bekymmer !!

Vad tror / vet ni ?? :confused:
No offence, men det där såg inget vidare ut. :3freak

Jag hade kört på en "vanlig" eftermarknadsdämpare, och kanske kortat av den lite för fräsigare utseende.

Cred till dig för din kreativitet, dock. :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top