R1 från

Hugo

Snipp Snapp och så va sagan slut..
Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Såld, letar tyngre, pm om du har ngt trevligt...
98 och uppåt.Något man ska tänka extra på? Priserna, är det från ungefär 45 tkr o uppåt eller kan man pruta på dom? Vilken årsmodell är "bäst"?

Sen har jag funderat på en GSXR 750 med, från 00 och nyare. Något speciellt man ska kolla på där då?

Hugo skrev:
98 och uppåt.Något man ska tänka extra på? Priserna, är det från ungefär 45 tkr o uppåt eller kan man pruta på dom? Vilken årsmodell är "bäst"?

Sen har jag funderat på en GSXR 750 med, från 00 och nyare. Något speciellt man ska kolla på där då?

Jag tycker iaf du ska satsa på -98 och uppåt om du ska ha en R1:a iaf. :nicka :D

..men personligen hade jag hellre kört en gixxer sjuhalva -00 !!

Båda modellerna är väl ganska skottsäkra, det är väl mer det generella skicket du ska kolla på om ngt. Och service, som vanligt.

vad ska du ha hojen till? du får ju ändå inte köra den på tidigast 3 år. :va

Varför hellre gixxer 750?

EDIT:Går väl o styrpa hojjar fortfarande? :banana

Zee skrev:
Jag tycker iaf du ska satsa på -98 och uppåt om du ska ha en R1:a iaf. :nicka :D

..men personligen hade jag hellre kört en gixxer sjuhalva -00 !!

Båda modellerna är väl ganska skottsäkra, det är väl mer det generella skicket du ska kolla på om ngt. Och service, som vanligt.

Icke! Köper du en -98 / -99 R1, så se till att den har 2st stjärnor stämplat före & efter ramnumret som visar att den fått den där klena fjädern i motorn utbytt. Brukar gå av & så blir det problem med växlarna om jag inte minns helt fel.

Hugo skrev:
Vad är det för fjäder då?

Sök på forumet & du skall finna, men det är en fjäder i växellådan som brister.
Dessutom, hårt körda exemplar av R1 är kända för att dricka mycket olja!

Showtime skrev:
meningslöst att strypa en Retta... köp hellre en 600 o stryp den! går mkt bättre..

Vem har sagt ja ska ha strypningen kvar, plus R1orna är billigare än R6orna.....

Hugo skrev:
Vem har sagt ja ska ha strypningen kvar, plus R1orna är billigare än R6orna.....

Stryp du.......& ni andra, ta inte död på killens drömmar! Jag minns själv hur sugen jag var på en Yamaha FZR 1000 när jag var 15-16 år. Tur att saker & ting utvecklas, nu vill jag inte ens se åt en. :D

Men iaf, strypningar kan du köpa för ca 1.500:- på te x www.mc-kompaniet.se

X-up skrev:
Stryp du.......& ni andra, ta inte död på killens drömmar! Jag minns själv hur sugen jag var på en Yamaha FZR 1000 när jag var 15-16 år. Tur att saker & ting utvecklas, nu vill jag inte ens se åt en. :D

Men iaf, strypningar kan du köpa för ca 1.500:- på te x www.mc-kompaniet.se
Jo, men han ska ju tydligen inte ha strypningen kvar...

Showtime skrev:
Jo, men han ska ju tydligen inte ha strypningen kvar...

Hmm...missade det, tar tillbaka det jag sa. Köp en hoj du kan klara av att köra och som du får köra. Så lever både du & dina medmänniskor lite längre.

Edit: Betyder egentligen, hatar folk som skenförsäkrar eller kör utan strypning.
Att köra utan strypning är som att åka olovligt, utan körkort. Så jag hoppas du åker dit......direckkktt! :tummenupp

X-up skrev:
Hmm...missade det, tar tillbaka det jag sa. Köp en hoj du kan klara av att köra och som du får köra. Så lever både du & dina medmänniskor lite längre.

Edit: Betyder egentligen, hatar folk som skenförsäkrar eller kör utan strypning.
Att köra utan strypning är som att åka olovligt, utan körkort. Så jag hoppas du åker dit......direckkktt! :tummenupp
precis det ja menar.. sen ska han säkert skenförsäkra hojen med.. kostar ju fan lika mkt i försäkring på honom som hojen kostar! :fatta!

X-up skrev:
Icke! Köper du en -98 / -99 R1, så se till att den har 2st stjärnor stämplat före & efter ramnumret som visar att den fått den där klena fjädern i motorn utbytt. Brukar gå av & så blir det problem med växlarna om jag inte minns helt fel.
Hmmm.hade för mej att det var kopplings korgen dom bytte på garantin,men jag vet inte säkert. :confused:

X-up skrev:

o vem fan bryr sej om grabben åker utan strypningar.är väl upp till honom.men du har nog inte trimmat moppen när du var femton??? :fatta!

Per Fireblade skrev:
Hmmm.hade för mej att det var kopplings korgen dom bytte på garantin,men jag vet inte säkert. :confused:

o vem fan bryr sej om grabben åker utan strypningar.är väl upp till honom.men du har nog inte trimmat moppen när du var femton??? :fatta!

Nix...jag var faktiskt 14.

Hugo skrev:
Vad är det för fjäder då?
Yamaha R-1 -98 och -99 modifierades genom att man bl.a bytte ryckutjämnare i bakhjulet,och kopplingskorgen,pga för klent material.
Detta finns dokumenterat hos generalagenten,bara att kolla.Märkningen av dessa rep ska finnas stämplat på ramhuvudet,före och efter ramnumret.
Kolla även vajrar till EXUP-en,kan gå av.Styrlagret består av lösa kulor,blir lätt glapp om du sätter ner för hårt efter luftfärd,vilket knappast går att undvika.( bak-bananen,alltså )

Eftersom många verkar negativa till att jag tänker på en R1a så kanske ni kan ge mig förslag på hojjar som kostar runt 45 tk?

Hugo skrev:
Eftersom många verkar negativa till att jag tänker på en R1a så kanske ni kan ge mig förslag på hojjar som kostar runt 45 tk?

Det är bara du som kan bestämma vilken hoj du vill köpa.
Alla cyklar har svagheter.

Andra hojar kring 45' är tex.

Kawasaki ZX-9R 98->
Yamaha Thunderrace
GSX-R 750 98->
Kanske tom en Honda 929 -00 nu när vintern snart är här(vinterpris)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show