Hugo
Snipp Snapp och så va sagan slut..
2fast4hjo skrev:R6:a..
Finns dom för det priset och är fräscha så peka(länka) i rätt riktning

EDIT: 929 är väl likvärdig R1an i effekt? Så de är ju lika "illa" som att köpa en R1a?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2fast4hjo skrev:R6:a..
Hugo skrev:Finns dom för det priset och är fräscha så peka(länka) i rätt riktning![]()
Har en 929 du ska få för femti vid en jävligt snabb affärHugo skrev:Vad ligger R6an på i effekt då?
X-up skrev:Icke! Köper du en -98 / -99 R1, så se till att den har 2st stjärnor stämplat före & efter ramnumret som visar att den fått den där klena fjädern i motorn utbytt. Brukar gå av & så blir det problem med växlarna om jag inte minns helt fel.
X-up skrev:Sök på forumet & du skall finna, men det är en fjäder i växellådan som brister.
Dessutom, hårt körda exemplar av R1 är kända för att dricka mycket olja!
sportbike skrev:Yamaha R-1 -98 och -99 modifierades genom att man bl.a bytte ryckutjämnare i bakhjulet,och kopplingskorgen,pga för klent material.
Detta finns dokumenterat hos generalagenten,bara att kolla.Märkningen av dessa rep ska finnas stämplat på ramhuvudet,före och efter ramnumret.
Kolla även vajrar till EXUP-en,kan gå av.Styrlagret består av lösa kulor,blir lätt glapp om du sätter ner för hårt efter luftfärd,vilket knappast går att undvika.( bak-bananen,alltså )
Hugo skrev:Eftersom många verkar negativa till att jag tänker på en R1a så kanske ni kan ge mig förslag på hojjar som kostar runt 45 tk?
Hugo skrev:Vad ligger R6an på i effekt då?
Är du avis? Betong i sandlådan utanför ditt miljonprojektshus?Lam-Kaka skrev:Få se nu hoj för 45k + ut rustning för 10k+ försäkring för minst 8k+ per år.. hmm 63k.. Är du en sån där pojke som, pappa betalar! . Samma som dagens duma blondiner i 17 års åldern pappa pappa jag har för små tuttar kan du betala , ja men visst det kan jag göra lila gumman![]()
Eftersom Victor bakade kakan med sån omsorg så fortsätter jag med lite prydlig spritsning.Victor skrev:Lyssna på mig nu Hugo. Här är dagens moralkaka bakad med omsorg.
Du ska inte köpa en svagare hoj bara för att det är moraliskt riktigt eller för att några på ett internettforum tycker det. Du ska köpa dig en hoj (gärna över 750cc så du får köra upp på den) som är inte fullt så dyr att klota med. Stirra dig inte heller blind på effekten, det är inte så stor skillnad man kan tro om man inte testat.
För du kommer att gå omkull eller göra nått fånigt som att tippa den från stödet. Alla gör sånna korkade grejor i början. Fundera över hur kul det skulle vara att plantera en fin repfri R1 i diket efter två månader.
Kan du leva med en massa repor, lite dålig passform på vissa kåpdelar och sånt så är väl vilken hoj som helst lagom (o)lämplig. För du kommer klota den oavsett.
Vilken hoj som går bäst strypt vet jag inte, det får någon annan avgöra.
Men du bör ju fråga dig om det är körandet eller poserandet som är roligast.
Victor skrev:Är du avis? Betong i sandlådan utanför ditt miljonprojektshus?
Jag är avis, men inte missunsam.
Lam-Kaka skrev:Nää inte avis tycker det mest är roligt o se en grabb i 18års åldern vill så gjärna köra ihjäl sig
Det gäller bara 98an, 99 byggdes med rätt korg direkt, men på en 98 syns det om det är bytt genom att ramnummret har 2 stjärnor på båda sidor om sig.sportbike skrev:Yamaha R-1 -98 och -99 modifierades genom att man bl.a bytte ryckutjämnare i bakhjulet,och kopplingskorgen,pga för klent material.
Detta finns dokumenterat hos generalagenten,bara att kolla.Märkningen av dessa rep ska finnas stämplat på ramhuvudet,före och efter ramnumret.
)
tyvärtr jo, men den blir okörbar, ett grovt fel i reglerna tycker jag, det uppmanar till att vara olaglig.flexbert skrev:Man kan väl inte ha en r1a som godkänd mellanklasshoj?![]()
Silwer skrev:tyvärtr jo, men den blir okörbar, ett grovt fel i reglerna tycker jag, det uppmanar till att vara olaglig.
Beror på exemplar, min drar ingenting alls.Zilversurfer skrev:Fel, fjäder i växellådan.
Fel, R1:an 98-99 drog mycket olja redan från början. Drar dom mer än 1 liter på 100 mil - så bör man byta kolvringar. Ett bra tips är att byta till högre viskositet på oljan.
flexbert skrev:Jag tror fortfarande att du har fel..
Det ska ju inte vara bara under 35hk eller vad det är. Mcn fär väl inte ha mer än 0.16kw per kg orginal?![]()
Silwer skrev:Jag är med på hata skenförsäkrare listan.
Showtime skrev:precis det ja menar.. sen ska han säkert skenförsäkra hojen med.. kostar ju fan lika mkt i försäkring på honom som hojen kostar!![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |