Jag har också börjat titta på R1:an. Tittade på ZXR 750:in och Hondas CBR 600f, i årsmodell 90-94.
Folk har rekommenderat att jag samlar på lite pengar för att köpa en nyare och bättre hoj för att det lönar sig i längden. Jag har hört att toppen, ventilerna är ganska dåliga på de flesta gamla hojarna och en renovering kostar 15-20. Med renoveringen (om haveri inträffar) så är vi uppe i 40k + om man betalar hojen 20-25000. Man får en sunkig zxr 750 för 25 papp.
Så just nu tittar jag på hojar i prisklassen 40-45 och där hittar man R1 -98. Då är jag tvungen att endast trafikförsäkra den, men jag har ju garage så jag oroar mig inte. Det som är lite oroande är att folk har klagat på att R1

rna dricker mycket olja vilket tyder på att kolvringarna är slut. Är det något man ska oroa sig för?

I varje fall kan den inte vara sämre än en ZXR 750 som kan ställa till med ordentliga problem - enligt det jag hört.
Självklart är jag medveten om två stjärnor, före och efter chassienumret vilket tyder på en updatering på kopplingen och något mer. Finns det möjligtvis något mer man ska speciellt titta på R1

rna? De är trots allt 7 år gamla, så de börjar få några år på nacken nu även om den är mega modern jämfört med ZXR:en. Sen har jag även hört att man betalar lägre försäkring för 98:ans R1, såg ett par posts på just det här forumet. Nu vet jag inte om det stämmer, men det är definitivt ett plus i kanten om det är så

Men den lär inte vara billig att försäkra, det kan jag svära på
EDIT: Hoppas jag inte blir moppefucko stämplad nu för att jag KANSKE någon gång framöver köper en R1:a som första hoj, rädd att det blir så