Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mr M skrev:Funderar på att byta, va tycker ni ??
En 99:ans R1a eller 99:an R6a
För och nackdelar ?![]()
Felix skrev:Jag skulle köpt R6:an, och jag körde gsxr-1000 innan, att gå ner i effekt är inte farligt, om du inte tänkt dig att köra full gas rakt fram eller bara slanga?
R6:an svänger helt underbart, jag gillar verkligen den hojen!
/Felix
r6an= snyggare tycker jag(har haft en) å smidigareMr M skrev:Funderar på att byta, va tycker ni ??
En 99:ans R1a eller 99:an R6a
För och nackdelar ?![]()
Felix skrev:Varför måste man byta upp sig till större motor?? Jag har kört ett tag och kliver nu ner i kubiken, helt seriöst, hur många utnyttjar litermaskinerna fullt ut på kurviga roliga vägar. Att snabbspola på motorväg funkar ju med R6 också.
/F (snart på en liten hoj...)
Felix skrev:Varför måste man byta upp sig till större motor?? Jag har kört ett tag och kliver nu ner i kubiken, helt seriöst, hur många utnyttjar litermaskinerna fullt ut på kurviga roliga vägar. Att snabbspola på motorväg funkar ju med R6 också.
Det är skaplig skillnad på hanterbarhet på en 600:a och en tusing tycker jag. Sen att draget är maffigt i en tusing är alltid kul men man måste upp i fart rätt duktigt innan man totalt hänger av en R6a men en R1a. Om man är normalduktig chaffis då.
/F (snart på en liten hoj...)
sunkan skrev:jag har en r6:a och är helt klrt nöjd med den. Den jobbar på rrelativt höga varv men om du orar dig för att den e slöare än r1 så har du fel..
Enligt biks tester så ska r6:an från 00 göra 253 km/h och R1:an 275 km/h
det är då uppmätt fart inte mätarfart.
Accelerationen är väldigt lika också 0-400meter klarar r6 på 10,9s och r1 10,51s
0-100 km/h tror jag båda hojarna är väldigt lika runt 3s ligger båda
0-200 har jag hört att r6 är smulan snabbara tack vare sin lägre vikt.
Informationen jag har är grundad på BIKEs tester...
testa en retta nån gång.. sen få vi se om du skriver samma sak igen.. dom där testerna stämmer säkert.. men hur ofta börjar du från 0 o hur ofta får man en perfekt start?? det e en stor skillnad 100-200 o uppåt mellan hojarna..sunkan skrev:jag har en r6:a och är helt klrt nöjd med den. Den jobbar på rrelativt höga varv men om du orar dig för att den e slöare än r1 så har du fel..
Enligt biks tester så ska r6:an från 00 göra 253 km/h och R1:an 275 km/h
det är då uppmätt fart inte mätarfart.
Accelerationen är väldigt lika också 0-400meter klarar r6 på 10,9s och r1 10,51s
0-100 km/h tror jag båda hojarna är väldigt lika runt 3s ligger båda
0-200 har jag hört att r6 är smulan snabbara tack vare sin lägre vikt.
Informationen jag har är grundad på BIKEs tester...
Maverick skrev:testa en retta nån gång.. sen få vi se om du skriver samma sak igen.. dom där testerna stämmer säkert.. men hur ofta börjar du från 0 o hur ofta får man en perfekt start?? det e en stor skillnad 100-200 o uppåt mellan hojarna..
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|