R1, CBR 900, ZX9R och... Suzuki?

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Det här resonemanget baseras inte på några vetenskapliga tester utan mer vad jag tycker.

1998 kom Yamaha med sin R1 och totalt dominerade om vi tänker oss hojarna på bana. Kawasaki hade då sin uppdaterade ZX9R som kanske inte riktigt räckte lika långt. Honda hade en uppdaterad version av CBR 900 som i jämförelse med dessa var rätt slö. Vad hade Suzuki? Kvar sin gammla GSXR 1100 modell gigantisk och jättetung.

1999 dominerar fortfarande Yamaha med samma modell. Konkurenterna finslipar på samma modell. Var är Suzuki? GSXR 1100 fanns väl inte 99?

2000 gör alla en kraftigare uppdatering på hojarna men fortfrande är R1 snäppet bättre. Suzuki har väl ingen hoj i samma klass här heller?

2001 är året då Suzuki sopar rent på banan i literklassen och slår ner Yamaha från tronen men frågan är: Vad gjorde Suzuki mellan 1998-2000. Tog GSXR 750 verkligen upp all tid eller?

Gsxr 750n vann väl årets hoj typ 2 år i rad, mot liters hojar.
Jag har för mg att jag har nån gammal suberbike nånstans ifrån det året.

don_tomazo skrev:
2492426 Det här resonemanget baseras inte på några vetenskapliga tester utan mer vad jag tycker.

1998 kom Yamaha med sin R1 och totalt dominerade om vi tänker oss hojarna på bana. Kawasaki hade då sin uppdaterade ZX9R som kanske inte riktigt räckte lika långt. Honda hade en uppdaterad version av CBR 900 som i jämförelse med dessa var rätt slö. Vad hade Suzuki? Kvar sin gammla GSXR 1100 modell gigantisk och jättetung.

1999 dominerar fortfarande Yamaha med samma modell. Konkurenterna finslipar på samma modell. Var är Suzuki? GSXR 1100 fanns väl inte 99?

2000 gör alla en kraftigare uppdatering på hojarna men fortfrande är R1 snäppet bättre. Suzuki har väl ingen hoj i samma klass här heller?

2001 är året då Suzuki sopar rent på banan i literklassen och slår ner Yamaha från tronen men frågan är: Vad gjorde Suzuki mellan 1998-2000. Tog GSXR 750 verkligen upp all tid eller?

GSXR750 vann Masterbike över R1!:)

Suzuki släppte TL1000R i litersklassen 1998.:)

Frågan är vad Honda gjorde mellan 1998-2004?:)

JT skrev:
2492480 ZX9R ägde när den kom 1994!

på något konstigt vis, trots att den är minst 20 kilo tyngre än vad hondas CBR900RR var 2 år tidigare.

kawan är för tung!

Alltid lika roligt att vissa till varje pris måste försvara märket man just nu råkar äga...nja, köra, iallafall. Jag har bytt till nytt märke vid varje hojbyte. Varför snöa in sig på ett enda märke för?

Gustav1 skrev:
2492514 Alltid lika roligt att vissa till varje pris måste försvara märket man just nu råkar äga...nja, köra, iallafall. Jag har bytt till nytt märke vid varje hojbyte. Varför snöa in sig på ett enda märke för?
Så funkar ju svensson, det man själv äger är bääst, resten är ju enbart skit.
Enkelt :D

Jo, TLR:en fanns ju men det är kanske ingen hoj att jämföra med då det var en V2:a. Suzuki 750 var säkert lika snabb eller snabbare men jag undrar ändå varför det inte fanns någon jämförbar rad4a på ca 1000 cc.

don_tomazo skrev:
2492666 Jo, TLR:en fanns ju men det är kanske ingen hoj att jämföra med då det var en V2:a. Suzuki 750 var säkert lika snabb eller snabbare men jag undrar ändå varför det inte fanns någon jämförbar rad4a på ca 1000 cc.
Förmodligen var det på prototyp stadiet, jag vet inte när dom började fundera på 1000cc, suzuki alltså

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2