R1, CBR 900, ZX9R och... Suzuki?

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Det här resonemanget baseras inte på några vetenskapliga tester utan mer vad jag tycker.

1998 kom Yamaha med sin R1 och totalt dominerade om vi tänker oss hojarna på bana. Kawasaki hade då sin uppdaterade ZX9R som kanske inte riktigt räckte lika långt. Honda hade en uppdaterad version av CBR 900 som i jämförelse med dessa var rätt slö. Vad hade Suzuki? Kvar sin gammla GSXR 1100 modell gigantisk och jättetung.

1999 dominerar fortfarande Yamaha med samma modell. Konkurenterna finslipar på samma modell. Var är Suzuki? GSXR 1100 fanns väl inte 99?

2000 gör alla en kraftigare uppdatering på hojarna men fortfrande är R1 snäppet bättre. Suzuki har väl ingen hoj i samma klass här heller?

2001 är året då Suzuki sopar rent på banan i literklassen och slår ner Yamaha från tronen men frågan är: Vad gjorde Suzuki mellan 1998-2000. Tog GSXR 750 verkligen upp all tid eller?
 
Gsxr 750n vann väl årets hoj typ 2 år i rad, mot liters hojar.
Jag har för mg att jag har nån gammal suberbike nånstans ifrån det året.
 
don_tomazo skrev:
2492426 Det här resonemanget baseras inte på några vetenskapliga tester utan mer vad jag tycker.

1998 kom Yamaha med sin R1 och totalt dominerade om vi tänker oss hojarna på bana. Kawasaki hade då sin uppdaterade ZX9R som kanske inte riktigt räckte lika långt. Honda hade en uppdaterad version av CBR 900 som i jämförelse med dessa var rätt slö. Vad hade Suzuki? Kvar sin gammla GSXR 1100 modell gigantisk och jättetung.

1999 dominerar fortfarande Yamaha med samma modell. Konkurenterna finslipar på samma modell. Var är Suzuki? GSXR 1100 fanns väl inte 99?

2000 gör alla en kraftigare uppdatering på hojarna men fortfrande är R1 snäppet bättre. Suzuki har väl ingen hoj i samma klass här heller?

2001 är året då Suzuki sopar rent på banan i literklassen och slår ner Yamaha från tronen men frågan är: Vad gjorde Suzuki mellan 1998-2000. Tog GSXR 750 verkligen upp all tid eller?

GSXR750 vann Masterbike över R1!:)

Suzuki släppte TL1000R i litersklassen 1998.:)

Frågan är vad Honda gjorde mellan 1998-2004?:)
 
JT skrev:
2492480 ZX9R ägde när den kom 1994!

på något konstigt vis, trots att den är minst 20 kilo tyngre än vad hondas CBR900RR var 2 år tidigare.

kawan är för tung!
 
Alltid lika roligt att vissa till varje pris måste försvara märket man just nu råkar äga...nja, köra, iallafall. Jag har bytt till nytt märke vid varje hojbyte. Varför snöa in sig på ett enda märke för?
 
Gustav1 skrev:
2492514 Alltid lika roligt att vissa till varje pris måste försvara märket man just nu råkar äga...nja, köra, iallafall. Jag har bytt till nytt märke vid varje hojbyte. Varför snöa in sig på ett enda märke för?
Så funkar ju svensson, det man själv äger är bääst, resten är ju enbart skit.
Enkelt :D
 
Jo, TLR:en fanns ju men det är kanske ingen hoj att jämföra med då det var en V2:a. Suzuki 750 var säkert lika snabb eller snabbare men jag undrar ändå varför det inte fanns någon jämförbar rad4a på ca 1000 cc.
 
don_tomazo skrev:
2492666 Jo, TLR:en fanns ju men det är kanske ingen hoj att jämföra med då det var en V2:a. Suzuki 750 var säkert lika snabb eller snabbare men jag undrar ändå varför det inte fanns någon jämförbar rad4a på ca 1000 cc.
Förmodligen var det på prototyp stadiet, jag vet inte när dom började fundera på 1000cc, suzuki alltså
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top