Golden Era Superbike Formula-98

Hej!
Vi är nu 13st anmälda till denna provtävling I CSBK och 205st anmälda totalt till Gelleråsen. Kul! Ännu roligare att bara 3st kommer att delta på andra klassers bekostnad. Dvs 10 nytillkommna. Positivt att se återväxt inom racingen.
 
:tummenupp Var kan jag hitta mer info om detta? Hojreglemente samt info om kommande race, etc. Kollade lite på classic hemsida men såg inget där.

Hej!
Vi är nu 13st anmälda till denna provtävling I CSBK och 205st anmälda totalt till Gelleråsen. Kul! Ännu roligare att bara 3st kommer att delta på andra klassers bekostnad. Dvs 10 nytillkommna. Positivt att se återväxt inom racingen.
 
:tummenupp Var kan jag hitta mer info om detta? Hojreglemente samt info om kommande race, etc. Kollade lite på classic hemsida men såg inget där.

http://www.mchk-racing.org/?page_id=209

http://www.mchk-racing.org/wp-content/uploads/2011/12/superbike_classic_reglement_2015.pdf

Eftersom det är norska så hittar man det även på http://crc.no/

http://crc.no/reglement/classic_superbike/

Ska försöka få ihop en banhoj av Daytonan till årsmötesbanträffen 3 oktober men troligen blir det inte förrän nästa år...

Får se om jag kommer till Karlskoga även om det bara är som åskådare.
 
Sådärja!
De lite svårkontaktade Norrmännen var mycket hjälpsamma när vi väl fick kontakt så Bettan får Norskt Classic maskinkort direkt på banan!!
Nuläget är alltså 13st i klass 13 + 17st i 7C F1 = 30 förare = full grid (om jag minns rätt..)

Några funderingar dyker upp:
Hur ska jag veta om hojen framför är en F1 eller en kl 13?? Kan ju vara onödigt att ta i för kung och fosterland för att köra om ngn i en annan klass?? Eller?? Alltid roligt att köra om:D visst, men ändå:).

OM, fler skulle anmäla sig och utkvalning skulle bli aktuellt....tar man då hela ligan rätt av och tar de långsammaste eller tar man de långsammaste klassvis isf??

Kan rekommendera en titt på en titt på WSBK Brands Hatch 2001 som en teaser!
Finns på tuben!

Ciao
//A
 
Några funderingar dyker upp:
Hur ska jag veta om hojen framför är en F1 eller en kl 13?? Kan ju vara onödigt att ta i för kung och fosterland för att köra om ngn i en annan klass?? Eller?? Alltid roligt att köra om:D visst, men ändå:).

OM, fler skulle anmäla sig och utkvalning skulle bli aktuellt....tar man då hela ligan rätt av och tar de långsammaste eller tar man de långsammaste klassvis isf??

Kan rekommendera en titt på en titt på WSBK Brands Hatch 2001 som en teaser!
Finns på tuben!

Ciao
//A[/QUOTE]
hej!
välkommen till Classic tävlingen!
Eftersom du inte känner igen dina konkurenter bara genom att ligga bakom, kan du själv komma med ett förslag hur ni denna första tävling ska veta om ni kör samma klass? Klistermärke eller vad?
På årsracet uppstod bekymmret med utkvalning då 4 klasser kördes samtidigt i sidovagn. De som var långsammast i sin egen klass blev utkvalade. Den maskin som var ensam i sin klass kunde inte kvalas bort. Skillnaden till nu är att det är 17+13.
Utan att ha riktigt belägg för min åsikt är ändå att de långsammaste kvalas bort. Märk att på årsracet uppmanades bortkvalade maskiner att finnas med på uppvärminingsvarvet för att kunna vänta på "sista minuten plats. " Troligen får de vänta in vid depåinfarten.
Ta gärna upp frågan på förarmötet, så kan tävlingsledningen förbereda ett svar. Ett alternativ kan vara att genom handuppräckning följa förarnas majoritetsbeslut.
Lycka till i helgen1
Mvh
Tobbe
 
Ett problem med classic racing är alla klasser. Med få förare i varje klass blir förarens prestationer svåra att jämföra.
Även förarnas bakgrunder varierar från " basic förare " som bara tog licens till f.d. VM förare.
I princip kan man nästan dela ut medaljer till alla förare ( som vid barnidrott). Det går alltid att hitta någon orsak till en medalj. T.ex 175 cc rookie förare, 175 cc elit förare o.s.v.

Man kanske skulle behöva hitta någon form av " Lys tal " på hojarna och förarna. Då kan man räkna fram en vinnare ur en grupp av klasser.
 
Trevligt med fullt startfält! :tummenupp

En fråga till er i klass 13, var hittar man en ljuddämpare som väger mindre än 6 kg men klarar ljudet?
 
http://www.mchk-racing.org/?page_id=209

http://www.mchk-racing.org/wp-content/uploads/2011/12/superbike_classic_reglement_2015.pdf

Eftersom det är norska så hittar man det även på http://crc.no/

http://crc.no/reglement/classic_superbike/

Ska försöka få ihop en banhoj av Daytonan till årsmötesbanträffen 3 oktober men troligen blir det inte förrän nästa år...

Får se om jag kommer till Karlskoga även om det bara är som åskådare.

Kanon! Tack, för infon. Skall kolla runt lite här och hoppas att detta kan bli en permanent klass till nästa år.
:tummenupp
 
Ett problem med classic racing är alla klasser. Med få förare i varje klass blir förarens prestationer svåra att jämföra.
Även förarnas bakgrunder varierar från " basic förare " som bara tog licens till f.d. VM förare.
I princip kan man nästan dela ut medaljer till alla förare ( som vid barnidrott). Det går alltid att hitta någon orsak till en medalj. T.ex 175 cc rookie förare, 175 cc elit förare o.s.v.

Man kanske skulle behöva hitta någon form av " Lys tal " på hojarna och förarna. Då kan man räkna fram en vinnare ur en grupp av klasser.

ÖHHHHH när blev detta ett problem ???????????????????????????????????
har min själ aldrig hört någon prata om detta PROBLEM i dom åren jag har kört.
 
Vinkningen var en signal till Lukas att lugna ner sig:D och det är Robert Lavér som vinkar.
TH
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top