R1 07/08 vs GSX1000R K7 vs S1000RR vs RC8R/RSV1000 köpa hoj och försäkring

Om du klarar dig utan kåpor så föreslår jag att du tittar på Aprilia Touno V4r. Låga försäkringskostnader med Svedea. Nästan lika grymt motorstyrningsprogram som s1000rr. 167hk.:yoparty

Har en zx10r (-08) och betalar 8200:- halv/helår. Kommer att gå upp till hel/hel i maj och kommer då att pynta ca 12 lax. (Länsförsäkringar)
Är 35 år och bor i liten ort. Helt ok enl. mig...
Inte så galet det, men du är över 35, det är visst en magisk gräns.
Ena försäkringssäljaren fråga mig: "du är inte 35?" och detta efter han har fått mitt personnr :D
Med din längd hade jag tagit en r1 08
Ja, har hört folk säga så. Måste nog ge den en chans innan jag hoppar på något. Tack för tips!
Kolla försäkringen för S1000RR på If. De har märkesförsäkring som är snuskigt billigt med tanke på vad de är för hoj. I slutändan är det billigare att köpa en S1000RR när hojen är försäkrad, det säger ju en hel del med tanke på inköpspriset. :)
Ja den kosta mindre än 1/3 av GSXR och R1an, ganska sjukt men det är nog för att dom vet att man blir odödlig när man har ABS + DTC som Peter1980 säger, omöjligt att åka av :D

Inte så galet det, men du är över 35, det är visst en magisk gräns.
Ena försäkringssäljaren fråga mig: "du är inte 35?" och detta efter han har fått mitt personnr :D

Ja, har hört folk säga så. Måste nog ge den en chans innan jag hoppar på något. Tack för tips!

Ja den kosta mindre än 1/3 av GSXR och R1an, ganska sjukt men det är nog för att dom vet att man blir odödlig när man har ABS + DTC som Peter1980 säger, omöjligt att åka av :D

Folksam ville ha 52.000:- hel/helår för en R1 2010...

Har +25 år försäkring på Länsförsäkringar betalar 12100 kr helår helförsäkring på R1 årsmodell 2007

Peter1980 : helt omöjligt är det väl aldrig, men jag skrev ju rent teoretiskt! Man ska köra med skallen även när man har DTC, men man slutar aldrig att förvånas över hur bra det fungerar i praktiken. Själv satsar jag på att drifta genom fotokurvan i sommar ;)

Precis som RSV är ju rc8 en twin men med mer mos. Är ju 170 kusar i r:en. Jag tycker den är jävligt skön jämfört med andra sporthojar jag kört. Grymt smidig och lättkörd. Den behöver man inte brotta omkull när det är dags att svänga. Vilket jag tycker man behöver göra med andra sporthojar. Om du dessutom satt bra på den med tanke på din längd tycker jag att du definitivt ska kolla lite närmare på den innan du bestämmer dig för något annat.

Precis som RSV är ju rc8 en twin men med mer mos. Är ju 170 kusar i r:en. Jag tycker den är jävligt skön jämfört med andra sporthojar jag kört. Grymt smidig och lättkörd. Den behöver man inte brotta omkull när det är dags att svänga. Vilket jag tycker man behöver göra med andra sporthojar. Om du dessutom satt bra på den med tanke på din längd tycker jag att du definitivt ska kolla lite närmare på den innan du bestämmer dig för något annat.

Jag som hade styrt inn mig på antingen en R1 07/08 eller en S1000RR ... :-) Du har ju rätt, jag burde kolla lite närmare på en(prova). Känslan när jag satte mig på den var som att ta av för små skor efter en heldag på staden, skönt.

Tycker dock att dom ligger dyrt fortfarande 2010->, käns som priset kommer att rasa på dom om ett tag, en rc8r vs s1000rr när dom ligger lika i pris... svårt och inte välja s1000rr, och förmodligen dumt med tanke på andrahandsvärde och dylikt

Tja!
Är själv 189 cm lång.
Har haft både R1 och GSX-R1000!
R1an är det självklara valet då du sitter mycket bättre på den, Och när det gäller prestanda så lovar jag att du inte märker någon skillnad på dessa hojar.
Lycka till med köpet.

Tja!
Är själv 189 cm lång.
Har haft både R1 och GSX-R1000!
R1an är det självklara valet då du sitter mycket bättre på den, Och när det gäller prestanda så lovar jag att du inte märker någon skillnad på dessa hojar.
Lycka till med köpet.

Grym imput, bra och höra ifrån en lång kille med erfaring ifrån båda hojar.

R1 vs S1000RR vs RC8R :-)

... Själv satsar jag på att drifta genom fotokurvan i sommar ;)

Kan man få vara med att sponsra en sån grej? Bjuder på fika på Rosen om du lovar att, med fullt nedlägg och minst 6000-7000 rpm på tvåan, tveklöst vrida rullen i botten för att "drifta" dig genom fotokurvan :lol

Jag funderade också mellan dom hojarna du skrivit ner, men s1000rr blev det självklara valet när jag kollat upp försäkringar. R1 kostade inte under 70k om året när bmw kostar 25. Dom extra pengarna man lägger ut på den tjänar man lätt ihop på försäkring.

Kan man få vara med att sponsra en sån grej? Bjuder på fika på Rosen om du lovar att, med fullt nedlägg och minst 6000-7000 rpm på tvåan, tveklöst vrida rullen i botten för att "drifta" dig genom fotokurvan :lol

plättlätt..gör man med ena handen bakom ryggen ju :rofl :rofl

Är nog lite för feg, men vem vet vad som flyger i en när man har vant sig vid hojen ;) Enligt några S1000RR piloter så är det inte så svårt, bara man vågar lita på DTC:n. Vilket jag inte gör för tillfället, men det kan ju ändras om det står lite :tuttar vid sidan av vägen :rofl

Jag tycker man ska ägna en tanke på vad som händer med cykelns värde den dag då plötsligt försäkringsbolagen gör en helvändning när det gäller premierna det har hänt förr och kommer att hända igen.
Tittar man bakåt så har premieklasser, märkesförsäkringar och annat kunna ändrats ganska snabbt.
Jag mistänker att en S1000RR inte kommer att kunna kosta mindre än vilken annan jämförbar sportcykel som helst om några år. Möjligen att förstaköparen kan få en sänkt premie, men sen blir det dyrt.
Enda sättet att få låga premier är att förarna håller sig från olyckor som fordonsgrupp.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla