dre23
Ny medlem
Det är väl de där 9 åren mellan oss som gör skillnad kan jag tänka mig...
men grattis till en schysst försäkringspremie![]()
Schyss och Schysst när jag köpte min första R1 år 2001 så kostade den 3000 kr helförsäkring helår det var lagom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl de där 9 åren mellan oss som gör skillnad kan jag tänka mig...
men grattis till en schysst försäkringspremie![]()
Jag funderade också mellan dom hojarna du skrivit ner, men s1000rr blev det självklara valet när jag kollat upp försäkringar. R1 kostade inte under 70k om året när bmw kostar 25. Dom extra pengarna man lägger ut på den tjänar man lätt ihop på försäkring.
Jag tycker man ska ägna en tanke på vad som händer med cykelns värde den dag då plötsligt försäkringsbolagen gör en helvändning när det gäller premierna det har hänt förr och kommer att hända igen.
Tittar man bakåt så har premieklasser, märkesförsäkringar och annat kunna ändrats ganska snabbt.
Jag mistänker att en S1000RR inte kommer att kunna kosta mindre än vilken annan jämförbar sportcykel som helst om några år. Möjligen att förstaköparen kan få en sänkt premie, men sen blir det dyrt.
Enda sättet att få låga premier är att förarna håller sig från olyckor som fordonsgrupp.
För att återgå till hur det är att åka sporthoj när man är 190cm så är R1 04-06 "bekvämaste" R1 modellerna, har provat alla. Aprilian som jag hade tidigare funkade också bra. Är du sugen på Suzukin så råder jag dig att provköra innan, jag satt riktigt illa på den, fast den går som faan.
Det ska ju inte vara några större skillnader, men jag upplevde 07àn som lite mindre och att den föll brantare i kurvorna, misstänker att det kan vara min längd och vikt 190/107 inte heller dämpningen var väl perfekt anpassad.
06 känndes bättre för mig och förövrigt är den snyggast vilket är nog så viktigt när det gäller hoj köp
Provkör själv de olika modellerna är nog det bästa du kan göra när du valt ut några objekt.
Kan man få vara med att sponsra en sån grej? Bjuder på fika på Rosen om du lovar att, med fullt nedlägg och minst 6000-7000 rpm på tvåan, tveklöst vrida rullen i botten för att "drifta" dig genom fotokurvan![]()
Ingår Rosenhills räkmacka i fikaerbjudandet? För då e jag lite sugen att prova....
Ja, jag står mellan R 07-08 med krasjkåpor + halvförsäkrad(prisfråga) eller S1000RR helförsäkrad. Har du köpt s1000rr?
Ja det är ju faktisk lite konstigt att S1000RR skall vara så mycket billigare, men det är väl kanske för att BMW sin stastistik är bra på sporthoj fronten, + elektroniska hjälpsystem.

|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |