Rösträtt

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Opinionsundersökningar efter ett riksdagsval slutar aldrig att förvåna; nu skulle tydligen oppositionen krossa "om det vore val idag". Om man är så jävla korkad att man byter politisk och ideologisk ståndpunkt några månader efter ett val, borde man tamejfan vara diskvalificerad för fortsatt valdeltagande.

Fast det är klart, när Tabita på Skrantabacken hör någon borgerlig politiker prata om högre barnbidrag eller vilket jävla bidrag som helst som gör att hon kan fortsätta vara ensamstående mamma till sex barn och inte jobba, åker rösten ned i lådan. När sedan den borgerliga alliansen genomför de reformer man klart och tydligt annonserat, "ångrar sig" trailerägarna.

http://www.expressen.se/nyheter/1.630599

Hoho, de där opinionsundersökningarna verkar variera lite också, på nyheterna på fyran klockan 19 idag såg jag en mätning som bland annat visade att Kristdemokraterna fick 3,2% och Sverigedemokraterna 3,5%.

Hoho, de där opinionsundersökningarna verkar variera lite också, på nyheterna på fyran klockan 19 idag såg jag en mätning som bland annat visade att Kristdemokraterna fick 3,2% och Sverigedemokraterna 3,5%.

Kd kommer tack och lov avvecklas vad det verkar som. :banana
Så kan det gå när man överger alla kärnfrågor för att få vara med och bestämma med fjanten Reinfeldt med blommiga slipsen. :lol

I en värld där jag skattar hundratusentals kronor varje år exempelvis för att en halvtidsvikarierande ICA-anställd minsann ska kunna ha fyra barn "om hon vill".

Men en företagarfamilj med ett välmående företag och sansad ekonomi ska få ha fyra barn "om de vill"?

Om man är så jävla korkad att man byter politisk och ideologisk ståndpunkt några månader efter ett val, borde man tamejfan vara diskvalificerad för fortsatt valdeltagande. [/url]

Läste f.ö. i nån ledare eller vänsterkant eller va fan det nu var i VF att folk var "shockade" över att de utlovade förändringarna genomfördes "med sån kraft". Jodåsatte...

Men en företagarfamilj med ett välmående företag och sansad ekonomi ska få ha fyra barn "om de vill"?

Klar dom får!! Och jag ser gärna att skatten höjs så dom kan få ännu högre "Flerbarns tillägg". NEJ förlåt, e ju en höger regering nu! INGA HÖJDA BIDRAG O SKATTERNA SÄNKS! :banana :fyllisar

Var f..n gjorde jag av mina..:corn

I en värld där jag skattar hundratusentals kronor varje år exempelvis för att en halvtidsvikarierande ICA-anställd minsann ska kunna ha fyra barn "om hon vill".

Å det är sådana icke ansvarstagande snubbar som du som satt på henne å dragit därifrån....:D

Läste f.ö. i nån ledare eller vänsterkant eller va fan det nu var i VF att folk var "shockade" över att de utlovade förändringarna genomfördes "med sån kraft". Jodåsatte...

ja, nu är problemet att den nya regeringen genomför sådant de lovade i valkampanjen..:rolleyes:

Last edited:
Å det är sådana icke ansvarstagande snubbar som du som satt på henne å dragit därifrån....:D

:va

Ontopic:
Tycker att det alltid är samma sak efter ett val. Opinionsmätningarna visar ju alltid att "om det vore val idag" så skulle det minsann se heeeelt annorlunda ut.

Folk tror att det är så lätt att fixa saker och det ligger nära till hands att klaga men när det kommer till kritan är det väldigt få som skulle orka engagera sig så att något blev bättre eller ändrat över huvudtaget.

Kan inte fatta att den där köttproppen Person fick sitta så länge som han satt :näsblod

Opinionsundersökningar kan man såklart inte lita på. Ställer man frågan rätt så får man svaret man vill ha.

Han menar att vi ska sluta skylla ifrån oss och lägga ansvaret på andra. Typ regering osv... att vi ska se våran egen del i problemet.

Vem är det som har röstat fram våran regering? Vem röstar fram våra ledare? Jaaa okej, (befinner mig ju på SH och insåg att det skulle tas bokstavligen och ingen kan läsa mellan raderna...) kanske inte just DU har röstat på just dessa ledare men tillräckligt många av oss har tydligen gjort det iaf annars skulle de inte sitta där. :va

Han menar att vi ska sluta skylla ifrån oss och lägga ansvaret på andra. Typ regering osv... att vi ska se våran egen del i problemet.

Vem är det som har röstat fram våran regering? Vem röstar fram våra ledare? Jaaa okej, (befinner mig ju på SH och insåg att det skulle tas bokstavligen och ingen kan läsa mellan raderna...) kanske inte just DU har röstat på just dessa ledare men tillräckligt många av oss har tydligen gjort det iaf annars skulle de inte sitta där. :va

Näe jag har verkligen inte röstat på honom eller någon i det partiet! (GP alltså)
Tyckte bara att det var så otroligt underbart när han hängde sig själv i intervjuerna på tv. Pinsamt att en fd stadsminister inte fattar själv hur medierna fungerar utan sitter med en kamera och spyr ur sig små bitska kommentarer och tror att svenska folket skall skratta med i hans dåliga smak!
Jag skrattade inte MED honom..jag skrattade ÅT honom :tungan

Sedan gjorde jag :va för att jag fattar inte hur man få den tolkningen som Gabor gjorde ur det Valmers sade..även om det var ett :D efter. Tycker att han säger vad han tycker att problemet är och vad jag vet har han inte gjort någon sjukskriven ICAbrud med barn 4ggr o sen stuckit.

Last edited by a moderator:
Näe jag har verkligen inte röstat på honom eller någon i det partiet! (GP alltså)
Tyckte bara att det var så otroligt underbart när han hängde sig själv i intervjuerna på tv. Pinsamt att en fd stadsminister inte fattar själv hur medierna fungerar utan sitter med en kamera och spyr ur sig små bitska kommentarer och tror att svenska folket skall skratta med i hans dåliga smak!
Jag skrattade inte MED honom..jag skrattade ÅT honom :tungan

Sedan gjorde jag :va för att jag fattar inte hur man få den tolkningen som Gabor gjorde ur det Valmers sade..även om det var ett :D efter. Tycker att han säger vad han tycker att problemet är och vad jag vet har han inte gjort någon sjukskriven ICAbrud med barn 4ggr o sen stuckit.

Tjaaaa ibland kan det vara svårt att läsa lite mellan raderna....
Tror det var ett litet ironiskt inlägg om just individens eget ansvar... Att, som jag skrev i förra inlägget, man inte kan skylla allt på andra utan att se sin egen del i problemet. Men visst vi är ju i "ta-allt-bokstavligt-utan-glimten-i-ögat"-Mecka... :yoparty Så visst Gabor menade säkert att just Valmers var skyldig den här gången.... :rolleyes:

Tjaaaa ibland kan det vara svårt att läsa lite mellan raderna....
Tror det var ett litet ironiskt inlägg om just individens eget ansvar... Att, som jag skrev i förra inlägget, man inte kan skylla allt på andra utan att se sin egen del i problemet. Men visst vi är ju i "ta-allt-bokstavligt-utan-glimten-i-ögat"-Mecka... :yoparty Så visst Gabor menade säkert att just Valmers var skyldig den här gången.... :rolleyes:

Jo jag hade en aning om att han var ironisk..men sen när du svarade åt honom så blev det inte lika tydligt! Men nu skall jag inte sidospåra mer :)

Jo jag hade en aning om att han var ironisk..men sen när du svarade åt honom så blev det inte lika tydligt! Men nu skall jag inte sidospåra mer :)

Hehehe, jag menade att just sådana som klagar på en tjej som hamnat i en situation som gör att hon sitter på ICA, har tre-4 barn hemma, blivit övergiven av just skitsnackande besservissers som inte kan ta ansvar för ungar han satt till världen. Sådana tycker att, just det , betala skatt för att "hon " ska ha råd att ha en massa ungar är SÅÅÅ jävla jobbigt å onödigt.

Ja, jag röstade på den nu sittande regeringen. Tröttnade totalt på Vänsterns packstyre av landet. Så slå på mig nu då, :D :yoparty

Hehehe, jag menade att just sådana som klagar på en tjej som hamnat i en situation som gör att hon sitter på ICA, har tre-4 barn hemma, blivit övergiven av just skitsnackande besservissers som inte kan ta ansvar för ungar han satt till världen. Sådana tycker att, just det , betala skatt för att "hon " ska ha råd att ha en massa ungar är SÅÅÅ jävla jobbigt å onödigt.

Ja, jag röstade på den nu sittande regeringen. Tröttnade totalt på Vänsterns packstyre av landet. Så slå på mig nu då, :D :yoparty

Jag röstade på dom med..om ni missade det! Hoppas dom styr upp nu!

Det lustiga i sammanhanget, eller tragiska lite beroende hur man ser på livet, är att alla dessa kappvändare inte besitter en tillstymmelse av tankeverksamhet. :huvet

Var dag när man är på jobbet, i mataffären, på stan eller bland vänskapen hör man hur folk drar en djup suck för att sedan brassa iväg en skottsalva med skitsnack där krutet handlar om att de minsann ska rösta på sossarna i nästa val. Någon tanke på att partiledarna för oppositionspartierna redan har deklarerat att de svåra beslut som tagits av nuvarande Regering inte kommer att upphävas, verkar inte existera.

Undrar om de blir förvånade efter nästa val :va :tummenupp

Själv är jag övertygad om att förra valets förlust var en medveten strategisk vinst för sossarna. De visste sedan länge att de låg en stor bunt med kontroversiella beslut och väntade på dem inför nästa mandat men gjorde en taktisk manöver och lät borgarna ta den smällen, istället för att skada sitt eget rykte.

Mvh

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...