Rökt hoj.

Silwer skrev:
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=109223

Som vanligt när det här har hänt kommer det upp på bilforumet.
Det kanske anses mer fantastiskt än det är att lyckas blåsa en hoj? Även om man åker en sån där bil.

Ingen ska tydligen tro att det är sant, men vi har ju storyn om GT2an på detta forum med så.

Vi kan ju lägga in en tråd på zatzy där vi jämför våra och deras kostnader på fordonen :rock

Men porschen som han åkte mot verkar ju inte helt o-vass, den hade bra 0-100 tid och med en vass turbomotor så har man bra skjuts. :tummenupp
Men jag vet inte vad det är för nåt att skryta om eg., en original-mc mot en tok-trimmad bil :rolleyes:

Skulle vara coolt att testa det där nån gång om man fick chansen och man blev börsmiljonär så man hade råd att äga en vass hoj. :)
Men när jag blir 30+ och förståndig så kanske jag har råd med en r1 eller liknande och då ska dom få :D

Det där kommer dom leva på ett tag... :rolleyes: Om det gör dom lyckliga så, Om det vart en större hoj då? :D Nu var det ju Roll-On men hade det vart från stilla stående hade nog bilen fått jobba lite. Fundera lite över den här meningen..Det är ju en duktig lucka på fart...

"Nerför Stavabacken i med femman och helt plötsligt är R6:an totalt ifrånåkt ifrån ca 150 - 280knyck" ...Man märker väl en skillnad på 130km/h :rolleyes:

Hade jag en vass bil som jag lyckades köra ifrån en sporthoj med så hade jag nog varit rätt stolt jag med :D

sEiKo skrev:
Men porschen som han åkte mot verkar ju inte helt o-vass, den hade bra 0-100 tid och med en vass turbomotor så har man bra skjuts. :tummenupp
Men jag vet inte vad det är för nåt att skryta om eg., en original-mc mot en tok-trimmad bil :rolleyes:

Skulle vara coolt att testa det där nån gång om man fick chansen och man blev börsmiljonär så man hade råd att äga en vass hoj. :)
Men när jag blir 30+ och förståndig så kanske jag har råd med en r1 eller liknande och då ska dom få :D

R1:a ska man ha :squid

eus skrev:
R1:a ska man ha :squid

AAArrrgghh! Don´t rub it in!! :mad:

Jag fattar inte hur nån egentligen har råd med en sporthoj med dom försäkringarna, inte ovanligt med 2-3000kr/månad.

Äsh! jag är rätt glad för min kommande sv ändå även fast jag inte drar massa bilar i toppfart, känns som jag inte kommer behöva så mycket effekt och chassi då jag inte är Rossi eller nån annan snubbe.
Skulle vara kul att ha en äldre r-hoj som leksak om man var nära en rr-bana, men det blir nog när jag blivit lite mer stadd i kassan.
:squid

storyn förtäljer heller inte att r6 va under inköning:-P

*gissning*

sEiKo skrev:
AAArrrgghh! Don´t rub it in!! :mad:

Jag fattar inte hur nån egentligen har råd med en sporthoj med dom försäkringarna, inte ovanligt med 2-3000kr/månad.

Äsh! jag är rätt glad för min kommande sv ändå även fast jag inte drar massa bilar i toppfart, känns som jag inte kommer behöva så mycket effekt och chassi då jag inte är Rossi eller nån annan snubbe.
Skulle vara kul att ha en äldre r-hoj som leksak om man var nära en rr-bana, men det blir nog när jag blivit lite mer stadd i kassan.
:squid

Igentligen har jag inte råd :(

Men.. man lever bara en gång :crash

Bläh!!!! :zpy

Fan vad less jag blir på alla trimmbögar som blir glad som småbarn på självaste julafton för att dom drar en hoj........... :mad:

Deras bilar är toktrimmade oftast en turbo med i bilden också= c:a 300hk för att vara snäll och avrunda neråt....... fan tror inte de skulle ha något att komma med om man skulle rejsa med dom om man hadde en nya motorcykeln som motorn är en V10:a på 500hk den där mega vulgo i USA=toppfart 450km/h vad har de att komma med då?? :confused:

och de skulle nog inte ha så mycket att komma med mot en turbomatad Hayabusa?? eller har jag fel? :crash

Inte nåt att bli arg över.
Det klart att en bil kan dra en hoj, och som det diskuterats massor av gånger speciellt vid start i höga farter.
Men det ska till en skaplig bil för att göra det.

Låt dem få ha skoj!

He he låt dem få ha skoj med sina vässade bilar,att ligga o dra en mc o vara himla stolt över det...hm hur kul är det egentligen o ligga o flåsa över 200 på rak väg.De ser inte charmen i att hoj är en frihetskänsla,de som sitter i sina upptrimmade konservburkar.
Ligger hellre o tycker på kurviga vägar o där kommer man knappast upp i 200 men det är då en helt annan tjusning.
Sen som nån sa kostnaden,visst betal många dyrt på försäkring men dessa sport bilar o vad det nu är kan heller inte vara billiga såvida de inte är försäkrade på gammel morfar.
O snacka inte o delar o trim osv till dessa bilar,vad det kostar skjortan.
Jag tycker det är bra mycket roligare o göra bilförarna besvikna,ofta man kör i Malmö tex o så kommer där upp såna me sina BMW,sura GTI golfar o annat godis med.Står o tok gasar i vid rödljus o vinkar för ett race,he he sen när de drar iväg som skott spolar så glider man själv iväg o blinkar höger eller vänster...ha ha vad besvikna de blir.

Snabba bilar är coolt, att de gärna jämför sig mot original-hojar är också coolt. Jag har inget emot att bli dragen av en snabb bil, för då vet jag att den är vass. Dock har det hittills inte hänt...... :notme

Kan vara så att hojföraren hade lite vett där uppe innanför hjälmen. Det guppet eller vad man ska kalla det är läskigt när det går fort. Han kanske tänkte på det och struntade i att dra på max...
Sedan att en 600 kommer upp i 280 är en annan sak..

Re: Låt dem få ha skoj!

R1 racer skrev:
He he låt dem få ha skoj med sina vässade bilar,att ligga o dra en mc o vara himla stolt över det...hm hur kul är det egentligen o ligga o flåsa över 200 på rak väg.De ser inte charmen i att hoj är en frihetskänsla,de som sitter i sina upptrimmade konservburkar.
Ligger hellre o tycker på kurviga vägar o där kommer man knappast upp i 200 men det är då en helt annan tjusning.
Sen som nån sa kostnaden,visst betal många dyrt på försäkring men dessa sport bilar o vad det nu är kan heller inte vara billiga såvida de inte är försäkrade på gammel morfar.
O snacka inte o delar o trim osv till dessa bilar,vad det kostar skjortan.
Jag tycker det är bra mycket roligare o göra bilförarna besvikna,ofta man kör i Malmö tex o så kommer där upp såna me sina BMW,sura GTI golfar o annat godis med.Står o tok gasar i vid rödljus o vinkar för ett race,he he sen när de drar iväg som skott spolar så glider man själv iväg o blinkar höger eller vänster...ha ha vad besvikna de blir.

Sant, den egentlige meningen med hoj är väl inte att pressa fullt längs motorvägen, jag kör ju grussprutare, kan vara skitkul fast det går 70-80 bara.
Man kan ju försöka mäta upp hur roligt man har, de har säkert skitkul i sina bilar, men vad säger att jag har mindre kul på min XR bara för att den är tröttare än Porschen.

Det är bara att gratulera killen med Porschen. Det är bra gjort av en bil att spöa en hoj.
Killen verkar dessutom vara kvar på jorden så alla creds till honom. Det är ju snarare ynglen som hänger på Zatzy som ballar ur totalt när liknande händer som är riktigt dryga. Tröttsamt.
Sen kan man ju fråga sig om man åker sporthoj för att klå bilar i toppfart, jag gör det inte.
Men det är alltid kul att vinna ett rejs så klart som korvspat att han är nöjd.

Jag kan inte för mitt liv förstå alla bilbögars fascination när dom lyckats dra en orginalhoj med sina fula kebabbilar med extra allt. Vad fan har det med något att göra? En standard sporthoj kommer i princip alltid att ha bättra acceleration är deras penisförlängare upp till runt 200 km/h.

För mig (och för de flesta här inne antar jag) så är ju hojåkning lite mer än bara acceleration och toppfart. Aldrig att jag skulle lägga mina surt förvärvade stålar på en ful fyrhjuling när man istället kan uppleva friheten på en hoj för bråkdelen av priset och ändå klå bilbögen vid rödljuset. Det är två helt skiljda saker, bilar är bra att ha när det regnar och när man ska åka till IKEA. Hojar är ren och oförfalskad glädje :rock :D

Jag kör hellre en gammal rostig Opel Corsa så att jag har råd att fortsätta köra hoj än att jag pantsätter mig för att köpa en svulstig raggarbil för att impa på retardsen vid korvmojen.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back