Råd vid köp av gsx-r 750 1998

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Hej jag vill ha lite råd med vad jag ska kolla efter ska titta på en
suzuki gsx-r 750 1998 idag detta är första modellen med insprut är det nått speiellt man ska kolla efter.

Sprutet! Den första generationens system var ingen höjdare med nerviga ryck vid av/påslag. Jag hade ett av de första (måndags)exen som plockades in till Sverige och den var nästintill okörbar och kompisens var nästan lika illa däran. Hade den inne ett antal gånger men riktigt bra blev den aldrig i mina ögon. Den 99 jag bytte till hade inga liknande hyss för sig.

Kika också så kamkedjesträckaren, en återkommande svag punkt på vissa Suzukimodeller.

I övrigt en kanonhoj om du kan hitta ett välskött ex.

Lycka till:tummenupp

jag ska försöka kolla allt men ikväll blir det bara o titta o starta men jag tackar för tipset

Kika också så kamkedjesträckaren, en återkommande svag punkt på vissa Suzukimodeller.

I övrigt en kanonhoj om du kan hitta ett välskött ex.

Lycka till:tummenupp

Det ska vara manuell kamkedjesträckare och ej hydraulisk.

Kul hoj att köra, hyffsat vettig hoj för pengarna.

jag bytte kamkedjespännarn till min fzr 1000 till en manuell det var en enkel procedur hoppas det ä lika med denna

Jag har en GSXR 750 98:a Vist kan den ha en liten nervös tendens vid av och påslag, Precis det sista på gasen kan vara lite nervöst.
Jag har manuell kamkedjesträckare på min o det funkar kanon. Jag får justera den ca 1 gång per år. Sedan så justerar jag dem efter principen att jag spänner den tills missljuden försvinner (Väldigt små justeringar)

På min har jag bytt kopplings vier då den kärvade ihop totalt (Super trög koppling) Jag bytte även koppling samtidigt då den hade tagit stryk av att den inte kopplade ordentligt

Jag har haft problem med kablaget på vänster sida någonstans runt säkringsboxen om jag inte minns fel. vet inte om det är modellspecifikt. Men lite kontaktfett och ett buntband sen slutade kontakten glappa (Hel och Halvljus)

Slangen till soppapumpen har lossnat en gång. och en gång för föregående ägare. Skall montera dit en ordentlig klämma som inte är av skruvmodell utan en av fjäder typ som inte är känslig för vibrationer.

Men annars e det en kul hoj. Dock är min svår att koppla upp på tvåan om man vill köra bakhjul med den. Funkar bättre nu när jag inte har slipon på den. (Eller så har jag blivit duktigare)

blir affär idag var där igår o starta upp den så nu är man sporthojs ägare igen. Lite orolig över sitställningen men man vänjer sig väl

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär