Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kraschandburn skrev:>jo jag har kollat rätt många andra bolag också men inte fått någon ok premie där heller. Skulle kunna tänka mig betala runt 15-20000 hel på mig själv annars får det vara som det är. I en basförsäkring (gäller de flesta) finns det inte många krav på den som kör hojjen.
kraschandburn skrev:Jag tycker alla ska sluta hacka på mig, jag har ju ägt två hojjar innan, lärt mig att köra och vill nu ha något lite större och snyggare men blir tvingad att be min far köpa en hojj åt mig.
kraschandburn skrev:Ja vad skulle jag skriva till killen då? Ja kör på det däcket så premien stiger?
Eller dra en vit lögn så han blir avskräckt? Upp till var och en att döma.
Mr_Mike skrev:Har aldrig tagit ut för någon skada på mig själv eller mina fordon....
///Micke
Vaddå gräns, vi betalar ju mycket eftersom vi kostar dom så jävla mkt. Vad är det ni inte förstår? Pengarna vi betalar in betalas sen ut till oss igen. Ju mer vi vill ha tillbaka ju mer måste vi betala in.Mr_Mike skrev:Måste ju för i h-vete finnas någon gräns hur mycket de kan ta betalt... Säg att det finns ca 20 000 race hojar som är försäkrade för 8000 kr st det blir 160000000, och det är ju så där rimligt.... Bättre att börja utnytja sina premier någon gång så de får punga ut lite... Har aldrig tagit ut för någon skada på mig själv eller mina fordon....
///Micke
HanneZ skrev:Vaddå gräns, vi betalar ju mycket eftersom vi kostar dom så jävla mkt. Vad är det ni inte förstår? Pengarna vi betalar in betalas sen ut till oss igen. Ju mer vi vill ha tillbaka ju mer måste vi betala in.
Ja men det gäller ju alla typer av försäkringar. Varför skulle dom just lura motorcyklister på en massa pengar. Vi är en minoritet, då är det mkt bättre att blåsa bilisterna. Så de där spelar ingen roll. Dessutom om ni ogillar försäkringsbolagens tjänster så utnyttja dom inte vettja!Pernell skrev:Njae, riktigt så funkar det ju inte. Försäkringsbolag är ju i grunden vinstdrivande i en kapitalistisk ekonomi. Får de in extra pengar betalas de inte ut utan läggs till ett snyggt överskott.
Jag ska inte ta ställning till om det är rätt eller inte, finns ett par trådar om det tror jag redan...skulle dock bli fantastiskt förvånad om försäkringsbolagen lättade på premierna istället för att stoppa pengarna i egen ficka, vore ju rent idiotiskt av dem.
Sen slutligen till den där killen som vill åka med de stora grabbarna.. Några tips: Var saklig, skit i alla uttryck som "..men lilla hannez" "fucko" ..och allt vad det var. Jag kan lova att folk hackar mindre på dig om du tar debatten ur sandlådan.
Heja AliciaAlicia skrev:Pajkastningstråd.
Meningslösa trådar som denna kommer att stängas.
Och till killen som startade tråden, du säger att du aldrig kraschar, vad menar du med detta inlägget då?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=780466#post780466
HanneZ skrev:Ja men det gäller ju alla typer av försäkringar. Varför skulle dom just lura motorcyklister på en massa pengar. Vi är en minoritet, då är det mkt bättre att blåsa bilisterna. Så de där spelar ingen roll. Dessutom om ni ogillar försäkringsbolagens tjänster så utnyttja dom inte vettja!
Pernell skrev:Säger inte att de lurar oss, säger att de gör vad jag också skulle ha gjort - tjänat pengar. Så du tror på fullaste allvar att om de får in 100` extra så går det direkt tillbaka till oss försäkringstagare? Live väl naivt om du frågar mig. Har absolut inte sagt att jag ogillar deras tjänster heller, men har samtidigt inte sagt att jag hoppar och jublar över deras priser. Det funkar ju så att så länge folk är villiga att betala kan de hålla priserna uppe, skenförsäkrat eller ej.
Jag menar självklart inte att ALLA pengar kommer tillbaka men ju mer vi kostar dom ju mer få vi betala in.Pernell skrev:Säger inte att de lurar oss, säger att de gör vad jag också skulle ha gjort - tjänat pengar. Så du tror på fullaste allvar att om de får in 100` extra så går det direkt tillbaka till oss försäkringstagare? Live väl naivt om du frågar mig. Har absolut inte sagt att jag ogillar deras tjänster heller, men har samtidigt inte sagt att jag hoppar och jublar över deras priser. Det funkar ju så att så länge folk är villiga att betala kan de hålla priserna uppe, skenförsäkrat eller ej.
Mr_Mike skrev:Måste ju för i h-vete finnas någon gräns hur mycket de kan ta betalt... Säg att det finns ca 20 000 race hojar som är försäkrade för 8000 kr st det blir 160000000, och det är ju så där rimligt.... Bättre att börja utnytja sina premier någon gång så de får punga ut lite... Har aldrig tagit ut för någon skada på mig själv eller mina fordon....
///Micke
HanneZ skrev:Jag menar självklart inte att ALLA pengar kommer tillbaka men ju mer vi kostar dom ju mer få vi betala in.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|