Rättvis Försäkring??????

Ni kan väl åtminstone ringa alla försäkringsbolag innan ni gråter ut här. Jag fick 50.000 i premie för trafik hos ett par bolag bara för att de inte vill försäkra min 10:a alls men de är tvungna att erbjuda trafikförsäkring enligt lagen. Det är väl skit samma så länge det finns något bolag som har en rimlig premie.

Ni som är runt 20 kommer också att märka att det blir lättare att få en bra premie om ni har andra försäkringar, t ex bil, hem o s v. Men det är klart, det fungerar ju inte då man skriver allt på pappa.

Botte skrev:
Född 84, då har du haft KK hur länge??

Försäkringsboilagen ser dig nog som "snorungajävel utan mc-erfarenhet som kör som satan" o risken för olycka e då +95% enligt deras beräkning :rofl

Typ....... :rolleyes:

Hahaha en sån patetisk människa. Min polare som e född 85 kör nog bättre än alla här på SH. Han tävlar visserligen på bana men innebär det att man kör dåligt bara för att man är ung. Tror inte det va. :död Det är rutin som räknas fuckface :arsele

Gabor skrev:
Som motsats kan jag då säga at jag fick full ersättning för hojen samt alla utlägg jag hade kvitton på det jag byggt om den för innan olyckan. Den var så kraschad så dom löste in den. Efter en vecka ringde försäkringshandläggaren och fråga de om jag ville behålla hojen så slapp dom hantera hämtningen .... :tummenupp
hehe undantag som bekräftar regeln. :D
jag inser ju givetvis att det handlar om vilken handläggare man råkar få. MEN jag tycker mig se ett mönster från TH´s handläggre.

The blade skrev:
Hahaha en sån patetisk människa. Min polare som e född 85 kör nog bättre än alla här på SH. Han tävlar visserligen på bana men innebär det att man kör dåligt bara för att man är ung. Tror inte det va. :död Det är rutin som räknas fuckface :arsele
Jasså, vad heter han?

Hannez lille....
Det är inte försäkringsbedrägeri om bolaget själva tillåter båda att köra.

Det är som att säga att du är en rånare om du sätter in pengar på banken.

OBS alla. Jag har råd att köra hojjen, blir irriterad att det ska behöva kosta så mycket bara. Tycker synd om många andra som inte har möjligheten att köra. Vet att ett par kompisar vill ta kort men skiter i det för att just försäkringen kostar för mycket. Det jag menade innan också är att någon skrev att hel försäkringen är så dyr för att personskadorna är så höga. Ni kan ju läsa på lite och om ni inte förstår. Jag kan förklara för er att det är trafik försäkringen som täcker personskador samt skador på andras egendomar! Då borde det inte skilja så mycket mellan hel och trafik!!

philsson skrev:
min RGV250 91 hade kostat mig 19768kr hel/hel hos Bilsport&MC. När jag sedan skulle få ersättning för hojen vid en trafikolycka sa de att enligt deras värderingslista låg värdet på en RGV250 91 på 14k. :kocko
Jag fick 25000 för min 250, plus att jag fick behålla den efter en olycka :D

kraschandburn skrev:
Hannez lille....
Det är inte försäkringsbedrägeri om bolaget själva tillåter båda att köra.

Det är som att säga att du är en rånare om du sätter in pengar på banken.

OBS alla. Jag har råd att köra hojjen, blir irriterad att det ska behöva kosta så mycket bara. Tycker synd om många andra som inte har möjligheten att köra. Vet att ett par kompisar vill ta kort men skiter i det för att just försäkringen kostar för mycket. Det jag menade innan också är att någon skrev att hel försäkringen är så dyr för att personskadorna är så höga. Ni kan ju läsa på lite och om ni inte förstår. Jag kan förklara för er att det är trafik försäkringen som täcker personskador samt skador på andras egendomar! Då borde det inte skilja så mycket mellan hel och trafik!!
Jo det är bedrägeri iallafall, din hoj får inte stå skriven på din farsa. Förstår du inte skillnaden på att köra din farsas hoj och skriva din hoj på honom så bör du nog gå om mellanstadiet.

Men Hannez lille...
Vilken hjärncell är det i ditt huvud som inte kopplar.
Hojjen är skriven på min far. Han äger hojjen. Det är inte min. Den är hans.
Förstår du nu.
Jag kör den ibland bara. :hihi

kraschandburn skrev:
Men Hannez lille...
Vilken hjärncell är det i ditt huvud som inte kopplar.
Hojjen är skriven på min far. Han äger hojjen. Det är inte min. Den är hans.
Förstår du nu.
Jag kör den ibland bara. :hihi

Köpte han den för sina egna pengar?

Ne den jävlen köpte hojjen för mina pengar.
Själv skulle jag ju köpt min 125cc från -72 så jag hade fått en vettig premie.
Det trodde jag alla satte som självklart.

kraschandburn skrev:
Jag kan förklara för er att det är trafik försäkringen som täcker personskador samt skador på andras egendomar! Då borde det inte skilja så mycket mellan hel och trafik!!

Vad bra att du förklara det.
Sannolikheten (risken) för att du är en drullputt, p g a din ringa ålder, som vurpar till höger och vänster påverkar premien för vagnskada.

Har du kollat vad självrisken är för vagnskada? Du kanske inte ens vill betala den heller.

kraschandburn skrev:
Själv skulle jag ju köpt min 125cc från -72 så jag hade fått en vettig premie.
Det trodde jag alla satte som självklart.

Ok.

Det är den med det huvudsakliga ekonomiska intresset som bör försäkra, dvs du. Konsekvensen av det du gör innebär ju inte att försäkringarna blir billgare, eller hur? Du fuckar ju alla som sliter och betalar sina dyra premier i arslet.

Det är såna som du som gör att allt blir till det sämre. Faktiskt.

Köp en Honda fireblade 00-03, :tummenupp
Jag betalar för min 03:a 6800:- halv/helår, vill jag helförsäkra så kostar den 11800:- hel/helår
Det som krävs är att du har fyllt 25, sen kan du bo mitt i smeten eller i lappland...

Jag har haft körkort i tre år nu och kört ca: 2000mil om året och inte vurpat en enda gång. VISST vad jag vurpar till höger och vänster. (IDIOT) Jag har alltid begärt högsta självrisk vilket jag menar att man ska sota för om man vurpar.

kraschandburn skrev:

Game over.
Please insert coin to continue.​

:corn

Nickl@s skrev:
Det som krävs är att du har fyllt 25, sen kan du bo mitt i smeten eller i lappland...

..och att man haft körkort i 5 år?

Nickl@s skrev:
Köp en Honda fireblade 00-03, :tummenupp
Jag betalar för min 03:a 6800:- halv/helår, vill jag helförsäkra så kostar den 11800:- hel/helår
2 år sen "Here i come!" ;) läste ovan....då går det inte.

Denna hojjen har väl gått omkring 2000mil men jag har väl hafft 2 st innan denna. Varav båda fick gå ca: 2000mil innan jag sålde dem.

Du har som alltid tre alternativ i denna fråga:
1. Ställ den på far din och ta konsekvenserna vid ev skadeanmälan i framtiden. Om du nu får köra hojen är det väl inga problem, även om det ligger i gråzonen.
2. Ring runt till fler bolag och kolla priser. Observera att det är inte han/hon du pratar med i telefonen som sätter premien så högt på dig.
3. Köp en billigare hoj. Småbrudarna vid den lokala korvmojjen ser ingen skillnad på en R1:a eller SV650.

Kontentan är alltså: SUCK IT UP!

kraschandburn skrev:
Jag har haft körkort i tre år nu och kört ca: 2000mil om året och inte vurpat en enda gång. VISST vad jag vurpar till höger och vänster. (IDIOT)
Tror försäkringsbolagen förlitar sig mer på statistiken.

kraschandburn skrev:
Jag har alltid begärt högsta självrisk vilket jag menar att man ska sota för om man vurpar.
Jaha. Jag begär det för att få en lägre premie. På båge brukar man sällan få välja självrisk.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8