Kan inte annat än hålla med dig om att det är trist att inte fler har anmält sig. Det är dock viktigt att komma ihåg en sak, många av dem som är medlemmar är endast medlemmar för att få medlemspriset på bankörningarna samt möjligheten att boka lite tidigare. Detta är iofs väldigt synd.
Det är precis det jag pekar på. Om man skall rodda en MC tävling så krävs det en massa folk, om det är en SM deltävling ännu mer då den går över flera dagar. Man får inte glömma bort den administrativa delen:
Program
För varje publiktävling skall program produceras. I programmet skall, förutom startlistor upptagande de startande i varje heat, återfinnas uppgifter enligt NT. Anmälare (team/företagslicens) vilken anmält förare till tävling, skall ha sitt namn i program, start- och resultatlista.
Bevakning
Erforderligt antal funktionärer och ordningsvakter, skall placeras ut på platser där publik kan befaras beträda område till vilket de inte äger tillträde.
Banas avstängning före start skall, liksom dess öppnande efter färdigkört heat, på order av tävlingsledaren, bekantgöras genom att funktionär, per bil eller motorcykel, tillryggalägger hela banan, tydligt visande föreskriven flagga.
För övriga bevakningskrav se RPS FAP 512-1
Publicering av resultat
Slutresultaten för en tävling (heat) skall meddelas publiken med reservation för slutgiltig fastställelse av SVEMO.
Kan inte se hur vi, en klubb med 500 medlemmar där de flesta i stort sett är ointresserade av annat än att vara deltagare på en bandag för att utveckla sin egen körning och ha trevligt, skulle kunna få ihop en styrka som kan rodda en SM-tävling.
Jag är inte pessimist utan realist.
Hur menar du nu?
Jag skrev också tidigt i denna tråd att jag hade mycket tid och engagemang att lägga ner men saknar dock kunskapen och utbildning till TL osv.
Kan detta tolkas som att jag inte är intresserad av att lägga tid och arbete och dra mitt strå till stakken (avdelning stavning tveksam

)
Jag tror nog att det finns mycket engagemang att hämta. Jag skulle mkt väl kunna agera projektledare eller liknande. Dock behövs ju stöd och support från "de kunniga" rävarna. Nästa år är ju trots allt bara mitt andra riktiga år på bana så man är ju fortfarande grön!
Mvh,
Rickard
Med två säsonger i ERF bakom mig och med tre säsonger som DC i Sydskanes Emse så kan jag säga en sak, om du inte har obegränsat med fritid (finns det någon som har det?) så
ser jag en svårighet i att kombinera en aktiv tävlingskarriär med ett ideellt uppdrag vilket innebär att driva och genomföra en SM deltävling i RR.
Men det är jag det.
P.S. stacken heter det

D.S.