Rädda Knutstorp!

Siktet torde vara enklare race typ tävlingar som inte har SM status till att börja med, men det krävs tid och engagemang.

SSEMSE har redan ett samarbete med HMS http://www.hyllingems.nu/ så med gemensamma krafter så kanske det med tiden kan bli SM RR på Knudan igen.

Toppen! Ring Knutstorp (och HMS blir det väl) har ju en gammal tradition att ordna grymt roliga och gemytliga KM ett par gånger per år. Kom som du är och kör vaffan som helst! = :tummenupp

Kan ni få igång något liknande så blir det verkligen roligt!

Toppen! Ring Knutstorp (och HMS blir det väl) har ju en gammal tradition att ordna grymt roliga och gemytliga KM ett par gånger per år. Kom som du är och kör vaffan som helst! = :tummenupp

Kan ni få igång något liknande så blir det verkligen roligt!

Den traditionen ska vi köra under ERF-konceptet också! Kör med vaffan som helst!

Visst, det kan ha menats annat, låt oss se vad som dyker upp på årsmötet! Av klubbens 490 medlemmar har 42 anmält sig... Det om något visar på vilket intresse det finns i att engagera i föreningen :tummenupp

Det ska bli intressant att höra vad som sägs på årsmötet. Jag är ju tyvärr inte medlem ännu, men referat kommer väl?

Jag skulle kunna tänka mig att stötta en eventuell satsning. Har jobbat med tävlingsarrangemang inom segling i 20 år. Ett antal VM, EM, SM, Americas Cup, mm. Varit projektledare/tävlingsledare för de flesta, utom AC. Alla med ekonomisk bärighet, och med ideella krafter, så nog tror att det borde finnas möjlighet att arrangera RR tävlingar i Skåne?

Det ska bli intressant att höra vad som sägs på årsmötet. Jag är ju tyvärr inte medlem ännu, men referat kommer väl?

Jag skulle kunna tänka mig att stötta en eventuell satsning. Har jobbat med tävlingsarrangemang inom segling i 20 år. Ett antal VM, EM, SM, Americas Cup, mm. Varit projektledare/tävlingsledare för de flesta, utom AC. Alla med ekonomisk bärighet, och med ideella krafter, så nog tror att det borde finnas möjlighet att arrangera RR tävlingar i Skåne?
Det låter utmärkt, vi behöver fler som dig!!!

Den traditionen ska vi köra under ERF-konceptet också! Kör med vaffan som helst!

Det är helt lysande! Det är nästan så jag önskar att jag varit ung och rårookie igen, så jag kunnat ge mig hän åt körapåkapp-räjsing helt och fullt! Nu, när man är gammal och ELIT!!!!-förare, så ska det gå så jäkla fort och vara så proffsigt och bytas däck i ett kör....

Det är helt lysande! Det är nästan så jag önskar att jag varit ung och rårookie igen, så jag kunnat ge mig hän åt körapåkapp-räjsing helt och fullt! Nu, när man är gammal och ELIT!!!!-förare, så ska det gå så jäkla fort och vara så proffsigt och bytas däck i ett kör....

Alla är ju välkommna i ERF-sprint, även gamla och snygga ELIT-förare :tummenupp

Alla är ju välkommna i ERF-sprint, även gamla och snygga ELIT-förare :tummenupp

Jo, jag vet det. "gamla och snygga" innebär ju då att det bara är jag som är välkommen av elit-förare!!:D
Men det ska finnas tid (och pengar) att både köra VIKTIGA SM-race och roliga skojrace också. Just nu prioriteras viktiga race. Det finns en dröm om att kraften och modet och lyckan ska stå de gamle bi ytterligare en gång!:)
http://www.youtube.com/watch?v=GLUwT_j2gBk

Jo, jag vet det. "gamla och snygga" innebär ju då att det bara är jag som är välkommen av elit-förare!!:D
Men det ska finnas tid (och pengar) att både köra VIKTIGA SM-race och roliga skojrace också. Just nu prioriteras viktiga race. Det finns en dröm om att kraften och modet och lyckan ska stå de gamle bi ytterligare en gång!:)
http://www.youtube.com/watch?v=GLUwT_j2gBk
En av dom mest tacksamma filmmanus och klipp som jag någonsin gjort, en sann hjälte är du Mozz!!!

Referat vet jag inte men ett protokoll lär ju dyka upp i alla fall. :D

En rättelse Micke, inte en roadracingsektion inom föreningen utan i anslutning till föreningen. Sydskanes Emse anordnar bandagar, se §1 i de nya stadgarna, Sydskanes whatever kan syssla med RR (om vi nu kommer så långt efter förstudien) och detta får inte blandas ihop av mer än en orsak.
Att det sen är i stort sett samma folk och samma resurser överallt är en helt annan sak. ;)

Detta kan bli hur kul som helst! :banana

/ Årsmötesordföranden

Referat vet jag inte men ett protokoll lär ju dyka upp i alla fall. :D

En rättelse Micke, inte en roadracingsektion inom föreningen utan i anslutning till föreningen. Sydskanes Emse anordnar bandagar, se §1 i de nya stadgarna, Sydskanes whatever kan syssla med RR (om vi nu kommer så långt efter förstudien) och detta får inte blandas ihop av mer än en orsak.
Att det sen är i stort sett samma folk och samma resurser överallt är en helt annan sak. ;)

Detta kan bli hur kul som helst! :banana

/ Årsmötesordföranden
Prexis så ja, en separat tävlingsorganisation och det kan bli hur bra som helst :)

Viktigt att inte blanda ihop begreppen, bra att vara övertydlig både IRL och på SH!!!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien