Jag tror fortfarande du har fel, 2008 fick vi tillfråga nästan 200 i kön om de ville komma med som medlemmar, d.v.s i stort sett hela kön kom in (de som inte svarade var givetvis inte intresserade utan hade mer eller mindre tappat intresset). Hur det gick till vid intagningen 2009 har jag redan berättat. Jag stod själv i kö innan jag kom in och även då kom hela kön in.
De flesta som väljer att gå med i en förening gör det för att föreningen har en verksamhet som motsvarar deras intresse, det kan gälla MC körning på bana, knyppling, bowling eller vad som helst. Tror väldigt, väldigt få går med i en förening för att man först och främst vill jobba ideellt.
Tänk efter nu, hur många av de du och jag känner har anmält sig som flaggisar till en körning av
annat skäl (läs, fan vad kul det är att ställa upp för för klubben) än att tjäna poäng som man kan betala sin egen körning med? Du är undantagen för jag vet att du har gjort det.
Till sist, jag tror du mest retat dig på att det fanns ett kösystem och därför av protest vägrat ställa dig i den.