Rädda Knutstorp!

Jag visste väl att det var något tokigt med den stavningen! Tack :tummenupp

Jag säger absolut inte att det är gjort "över en kopp kaffe" men som vi konstaterade innan så tycker jag att diskussionen skall finnas och erbjder samtidigt mitt engagemang!

Mvh,

Rickard
Bra detta gillas :tummenupp

Kanske inte men, beror iofs på hur man tolkar föjande inlägg:

Visst, det kan ha menats annat, låt oss se vad som dyker upp på årsmötet! Av klubbens 490 medlemmar har 42 anmält sig... Det om något visar på vilket intresse det finns i att engagera i föreningen :tummenupp

Om något var oklart
De: som håller i mötet, styrelsen?. Jag är inte helt hundra på hur det går till men skulle gissa på att det är just de som tar upp de inlämnade motionerna om de tycker att det är värt att tas upp. Eller har jag fel? :va

Om något var oklart
De: som håller i mötet, styrelsen?. Jag är inte helt hundra på hur det går till men skulle gissa på att det är just de som tar upp de inlämnade motionerna om de tycker att det är värt att tas upp. Eller har jag fel? :va
Det var kanske lite oklart men nu är det glasklart. :tummenupp
Vi får se vad styrelsen säger och om motionen kommer upp på mötesagendan.

BTW, hade du varit beredd att avstå rejset för att kunna vara med och anordna tävlingen?

BTW, hade du varit beredd att avstå rejset för att kunna vara med och anordna tävlingen?

Nej, det är just det som är det stora problemet..
Hade gärna varit med och hjälpt till, fixat med allt jag kunnat men jag vill ju köra oxå..
Tror sama gäller för de flesta, alla som brinner för sporten vill köra, inte stå bredvid och vifta med flaggan. :gnissla

Kanske inte men, beror iofs på hur man tolkar föjande inlägg:

Visst, det kan ha menats annat, låt oss se vad som dyker upp på årsmötet! Av klubbens 490 medlemmar har 42 anmält sig... Det om något visar på vilket intresse det finns i att engagera i föreningen :tummenupp

En iaktagelse från utsidan.

Tidigare antagningsregler har ju i stort sett bara gjort att aktiva förare utan nått som helst intresse för annat än att just köra bandagar ens brytt sig om att ställa sig i kö.

En iaktagelse från utsidan.

Tidigare antagningsregler har ju i stort sett bara gjort att aktiva förare utan nått som helst intresse för annat än att just köra bandagar ens brytt sig om att ställa sig i kö.
Köregeln försvann redan till årets intagning, det var därför vi ökade från 371 medlemmar till 490 trots att ca: 100 hoppade av.
Vi tog alltså in ca: 220 nya till 2010 års säsong så att vi haft en köregel ser inte jag som ett problem. Intresset för RR är helt enkelt väldigt litet även bland de som gillar att ibland utveckla sin egen körning på bana och de som gillar RR kör hellre själv än arrangerar.

Köregeln försvann redan till årets intagning, det var därför vi ökade från 371 medlemmar till 490 trots att ca: 100 hoppade av.
Vi tog alltså in ca: 220 nya till 2010 års säsong så att vi haft en köregel ser inte jag som ett problem. Intresset för RR är helt enkelt väldigt litet även bland de som gillar att ibland utveckla sin egen körning på bana och de som gillar RR kör hellre själv än arrangerar.

Missförstå mig rätt nu. Jag tror du har fel.

Hade inte det tidigare kösystemet funnits så vet jag i alla fall 3 i min omedelbara närhet som skulle varit medlemmar. Jag kommer att bli medlem nästa år och det är enbart pga på avsaffandet av köande.

En förening bygger på oegoistiskt arbete och engagemang och denna del TROR jag man missade med ett kösystem som bara lockade dom rena förarna, vem står i kö i 2 år för att flagga tex.

Edit.Det böjar bli OT så jag skriver inte mer här:)

Last edited:
Missförstå mig rätt nu. Jag tror du har fel.

Hade inte det tidigare kösystemet funnits så vet jag i alla fall 3 i min omedelbara närhet som skulle varit medlemmar. Jag kommer att bli medlem nästa år och det är enbart pga på avsaffandet av köande.

En förening bygger på oegoistiskt arbete och engagemang och denna del TROR jag man missade med ett kösystem som bara lockade dom rena förarna, vem står i kö i 2 år för att flagga tex.

Edit.Det böjar bli OT så jag skriver inte mer här:)
Jag tror fortfarande du har fel, 2008 fick vi tillfråga nästan 200 i kön om de ville komma med som medlemmar, d.v.s i stort sett hela kön kom in (de som inte svarade var givetvis inte intresserade utan hade mer eller mindre tappat intresset). Hur det gick till vid intagningen 2009 har jag redan berättat. Jag stod själv i kö innan jag kom in och även då kom hela kön in.

De flesta som väljer att gå med i en förening gör det för att föreningen har en verksamhet som motsvarar deras intresse, det kan gälla MC körning på bana, knyppling, bowling eller vad som helst. Tror väldigt, väldigt få går med i en förening för att man först och främst vill jobba ideellt.

Tänk efter nu, hur många av de du och jag känner har anmält sig som flaggisar till en körning av annat skäl (läs, fan vad kul det är att ställa upp för för klubben) än att tjäna poäng som man kan betala sin egen körning med? Du är undantagen för jag vet att du har gjort det. :krama

Till sist, jag tror du mest retat dig på att det fanns ett kösystem och därför av protest vägrat ställa dig i den. ;)

Jag tror fortfarande du har fel, 2008 fick vi tillfråga nästan 200 i kön om de ville komma med som medlemmar, d.v.s i stort sett hela kön kom in (de som inte svarade var givetvis inte intresserade utan hade mer eller mindre tappat intresset). Hur det gick till vid intagningen 2009 har jag redan berättat. Jag stod själv i kö innan jag kom in och även då kom hela kön in.

De flesta som väljer att gå med i en förening gör det för att föreningen har en verksamhet som motsvarar deras intresse, det kan gälla MC körning på bana, knyppling, bowling eller vad som helst. Tror väldigt, väldigt få går med i en förening för att man först och främst vill jobba ideellt.

Tänk efter nu, hur många av de du och jag känner har anmält sig som flaggisar till en körning av annat skäl (läs, fan vad kul det är att ställa upp för för klubben) än att tjäna poäng som man kan betala sin egen körning med? Du är undantagen för jag vet att du har gjort det. :krama

Till sist, jag tror du mest retat dig på att det fanns ett kösystem och därför av protest vägrat ställa dig i den. ;)

Fan skulle ju inte skriva mer här.

Givetvis går man inte med i en förening utan att ha ett genuint intresse.

Men jag TROR med en dåres:D envishet att kösystemet inte gagnat sydskånes.

Och jag har flaggat 3 ggr i olika konstellationer och kört 1:Bugar

Edit: och för att undvika missförstånd så tycker jag Sydskånes gör ett lysande jobb:yoparty

Last edited:
Edit: och för att undvika missförstånd så tycker jag Sydskånes gör ett lysande jobb:yoparty
Klart vi gör ;)
Men det vi gör bra är att arrangera bandagar för våra medlemmar och gäster. Det är en jävla skillnad mot att anordna en SM-tävling i Road Racing vilket denna diskussion kom att handla om.

Jag tror fortfarande du har fel, 2008 fick vi tillfråga nästan 200 i kön om de ville komma med som medlemmar, d.v.s i stort sett hela kön kom in (de som inte svarade var givetvis inte intresserade utan hade mer eller mindre tappat intresset).

Nu när frågan ändå är uppe Micke, hur fasiken gör man nu för att komma med:va
Enligt hemsidan kan man ju inte ställa sig i kö.
Och jag missade chansen i våras. Inte pga av bristande intresse, utan pga av att jag inte kollade mina mail.

Och jag missade chansen i våras. Inte pga av bristande intresse, utan pga av att jag inte kollade mina mail.
Det är hemligt men det innefattar förnedrande initieringsriter som att gå i svettiga kalsonger i över en vecka, köra Kawwa och lyssna på dansbandsmusik. :glömdet

Det kom ett mail sen anmälde man sig som medlem och betalade som om det var en vanlig körning.

Man kan se en ganska tydlig linje i mc-aranngemangen tycker jag.

Det är SO NM som drivs av Mike Luff. Han är samtidigt ägare av Gelleråsen. Mike och karlskoga MS har samtidigt ett tätt samarbete med Falkenberg MK som äger sin bana. Där körs SO NM -tävlingar.

Linköping MS äger också sin bana och kan därmed styra sina aktivteter på banan. Arangerar i stort sett bara olika mc - aktivteter.

Anderstorp där har vi Humlan som också är en mc-entusiast och som jobbar på banan.

Naturligtvis blir det lättare att arrangera när både banägare o klubb drar åt samma håll. Eller är samma organisation.

Last edited:
Man kan se en ganska tydlig linje i mc-aranngemangen tycker jag.

Det är SO NM som drivs av Mike Luff. Han är samtidigt ägare av Gelleråsen. Mike och karlskoga MS har samtidigt ett tätt samarbete med Falkenberg MK som äger sin bana. Där körs SO NM -tävlingar.

Linköping MS äger också sin bana och kan därmed styra sina aktivteter på banan. Arangerar i stort sett bara olika mc - aktivteter.

Anderstorp där har vi Humlan som också är en mc-entusiast och som jobbar på banan.

Naturligtvis blir det lättare att arrangera när både banägare o klubb drar åt samma håll. Eller är samma organisation.
Japp visst är det så, när HMS bestämde sig för att inte arrangera SM RR på Knudan så kändes det rätt tråkigt.

Kvar på Knudan är endast STCC och lite bilracing...

Dock hade den entusiastiska klubben http://www.sydskanesemse.nu/ årsmöte på Knudan i lördags, i dagsläget har SSEMSE 490 medlemmar, fokus ligger på bandagar och klubben är en av http://www.ringknutstorp.com/ största och trognaste kunder.

SSEMSE är Svemoanslutet och funderingar finns redan hos en del medlemmar om att få igång en separat tävlingssektion.

Siktet torde vara enklare race typ tävlingar som inte har SM status till att börja med, men det krävs tid och engagemang.

SSEMSE har redan ett samarbete med HMS http://www.hyllingems.nu/ så med gemensamma krafter så kanske det med tiden kan bli SM RR på Knudan igen.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien