Quickshift, bra eller dåligt?

Märkligt att det inte skulle vara en vanlig slutande/öppnande signal för det betyder ju att man måste ha någon form av extern elektronik i sensorpinnen som ger denna typ av utsignal. Vore mer logiskt om all hantering av sådant sköttes i ECU.:va
Jag hade konsulterat ECU handboken eller väntat på att någon med mer erfarenhet av Yamahas KIT-ECU ger sig tillkänna.

Jag vart också förvånad att det inte är någon vanlig brytare i QS givaren. Ohm-mätte min efter installation för att veta att den bröt/slöt korrekt och vid vilket tryck den aktiveras. Inte ett liv på ohm-metern...Likförb. fungerar den utmärkt tillsammans med PCII.an. Om jag minns rätt var det avbrott vid ohm-mätning. Det kanske bara är en kapacitans som ändras (typ luftgap) eller om den ger en kort puls, men det borde ha synts på ohm-metern. Hallgivare:va

Last edited:
Min 90- 1100R har klarat 15.500 mil trots den behandlingen, men den motorn är känd för att vara skottsäker.

Man knycker till med handleden trycker samtidigt på växelpedalen och vips trillar nästa växel i.

om man åker rakt fram så tjänar man ca 3tiondelar på 402 m med en turbohoj med sugmotor förmodligen något mindre.

Om man åker runt runt så har ni raksträcka flera gånger per varv många växlingar = mycket tid att tjäna.

om man åker rakt fram så tjänar man ca 3tiondelar på 402 m med en turbohoj med sugmotor förmodligen något mindre.

Om man åker runt runt så har ni raksträcka flera gånger per varv många växlingar = mycket tid att tjäna.

Färnbo: :hördu Töm din PM-box!

Eftersom vi är inne på QS vara eller inte.
Jag är väldigt nöjd med den och hur den har funkat bortsett från att det inte går att växla när varvet blir för lågt, varför vet jag inte?
Jag växlar väldigt långsamt så för mig gör den rätt stor skillnad, kan dock tänka mig att dom som växlat utan koppling länge och bara kan stampa i dom inte har lika stor nytta av den.
Jag upplever att det blir inte lika ryckig körning med QS när man kan stampa i dom med full gas, och koncentrera sig på annat.
Jag har tidigare kört med Cordona men ska i år prova en ifrån Dynojet eftersom jag har en liggandes, intressant att se om det är ngn skillnad.

Var det någon skillnad? :va

edit: såg att du svarat

Last edited:
Frågan är om X44:an lr dynojet QS är så mycket bättre än cordonan om man har PCIII

Men det räcker väll inte med pc3 usb, utan du måste väll ha tändmodulen till pc3an för att kunna köra quickshiftern? Alltså dynojets egna..

Titta en kostnad till, då verkar cordonan vara det enda alternativet kvar.

Kanske även funkar inom RR, denna har vi använt i Supermoto sedan -03.

Bifogat

• Powershift.JPG
    Powershift.JPG
    56.9 KB · Visningar: 118
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing