Goodstuff skrev:6. Jag vill ha engelska kommentatorerna NU! De talar om vad som sker, är kunniga, pålästa och observanta. En dröm att lyssna på.
![]()
Word !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goodstuff skrev:6. Jag vill ha engelska kommentatorerna NU! De talar om vad som sker, är kunniga, pålästa och observanta. En dröm att lyssna på.
![]()
Chris Ash skrev:Armbågen var helt rätt, man försöker inte köra om nån där det inte finns plats. Rossi hade enbart sig själv att skylla.
Läser man somligas inlägg här, så tolkar man det som att det endast är dom riktigt grymma av dom grymma förarna, som kan köra skiten ur en 500.Chris Ash skrev:Haha du påstår alltså att det är för att hojen är starkare som McCoy körde dåligt? Vilka svampar käkar du? Fråga vilken förare som helst i fältet som var med på 500-tiden vilka hojar som var elakast/mest svårkörda.
![]()
Det sas mycket annat också. Exempelvis att Biaggi är en morsgris som få eller ingen gillar. Raineys och Doohans uttalanden sa allt.oFFkeFF skrev:Som det sas i faster, armbågen kan ha kommit upp i ren självbevarelsedrift, det var bra trångt...
Eftersom jag inte själv kört MotoGP bör jag väl inte uttala mig men jag kollade på sekvensen nyss och tycker omkörningen i sin början ser helt okej ut.Chris Ash skrev:Armbågen var helt rätt, man försöker inte köra om nån där det inte finns plats. Rossi hade enbart sig själv att skylla.
Nej, men han körde jämnt med de som haft hela säsongen på sig att lära sig hojen.Ludde78 skrev:Han körde inte mycket på Aprilian cuben, men det lilla han körde så imponerade han INTE.
Visst är de det. Kör man skiten ur en ex- fyrtaktsvärldsmästare på samma material och tar tre gånger så mycket VM-poäng så har man visat att man duger till.Ludde78 skrev:Mc-Coys år på Kawan säger jag bara; kommentarer/bortförklaringar överfödiga.
Du vet om att han har vunnit lopp i SBK va ?Ludde78 skrev:Men framför allt, så har ju Mc-Coy inte ens imponerat i Superbike, och där är konkurrensen inte ens i närheten av Moto-gp, förarmässigt.
Faktum är att han kunde piska skiten ur en 500, men han klarar inte av att bemästra en fyrtaktare.
Är det en bedrift att köra ifrån en kille som vunnit Super Sport-VM?RedBaron skrev:Visst är de det. Kör man skiten ur en ex- fyrtaktsvärldsmästare på samma material och tar tre gånger så mycket VM-poäng så har man visat att man duger till.
Är det en bedrift att köra jämnt med Shakey Byrne?RedBaron skrev:Nej, men han körde jämnt med de som haft hela säsongen på sig att lära sig hojen.
Nu ska vi se här…. Grabbarna som kan piska skiten ur en 500; det är dom som är dom riktiga hjältarna; dom är per automatik dom bästa förarna. Ja, så är det, om man ska tro somliga.RedBaron skrev:Du vet om att han har vunnit lopp i SBK va ?
McCoy är sannolikt inte en av världens bästa fyrtaktsåkare, han hade kanske varit det om han börjat med fyrtakt tidigare. Svaret på det får vi aldrig veta. Han har aldrig varit bäst på tvåtaktare heller, även om han var grymt bra 2000 och gjorde heroiska insatser 2001 i kampen mot fyrtaktarna.
Att han inte kan bemästra en fyrtaktare tror jag inte ett dugg på. På rätt maskin hade han kunnat varit en av dem som slagits om topp-10 i MotoGP. Världmästarämne tror jag inte att han är.
valmers skrev:Det sas mycket annat också. Exempelvis att Biaggi är en morsgris som få eller ingen gillar. Raineys och Doohans uttalanden sa allt.![]()
Tack. Åtminstone en som inte fastnat i "det var bättre förr, ju förr dess bättre"-syndromet.Ludde78 skrev:Nu ska vi se här…. Grabbarna som kan piska skiten ur en 500; det är dom som är dom riktiga hjältarna; dom är per automatik dom bästa förarna. Ja, så är det, om man ska tro somliga.
Med tanke på att Mc-Coy kunde köra 500 som få, och därigenom vara ”en av dom grymmaste av dom grymma”, om man ska tro somliga, så är det högst märkligt att han inte är mer än en medelmåtta i Superbike.
Hur mycket tid ska Mc-Coy behöva ha på sig, innan han kan köra fyrtakt? Capirossi hade aldrig kört fyrtakt i hela sitt liv, men var ändå jämt snabbare än Bayliss, världsmästaren i Superbike, när dom började köra för Ducati i moto-gp.
Men det är väl så, vintrarna var kallare förut, brudarna snyggare och hojarna var snabbare.
Och framför allt; förarna som körde 500 är per automatik grymmast i historien.
Sen spelar det ingen roll hur många VM-titlar en kille som Rossi tar, och för hur många fabrikat han gör det; han kör ju en lättkörd fyrtaktare.
Allt jag försöker säga är att han inte är sämre än en del andra som får köra MotoGP.Ludde78 skrev:yada, yada, yada...
Jag hade också gärna sett honom i MotoGP, inte bara för hans körstil utan även för hans attityd och inställning.homerone skrev:Personligen hade jag gett en årslön för att se McCoy i motogp en säsong igen.Mer underhållande blir det inte och på en mer konkurenskraftig maskin tror jag han hade varit en man för topp5. Möjligt att jag har tokfel men det är mina 4 kronor.
Ja det blir lite långtråkigt i längden att höra gammelfarfar/storfiskarberättelser.valmers skrev:Tack. Åtminstone en som inte fastnat i "det var bättre förr, ju förr dess bättre"-syndromet.
Mc-Coy har haft en himla otur som bara har fått köra en massa skithojar, sedan han började köra fyrtakt.Goodstuff skrev:Alla hojar som McCOy har fått den tvivelaktiga äran att gränsla med fyrtaktsmotorer har varit skit och om inte absolut sämst i startfälten så inte långt därifrån. McCoy var vassare på en tvåtakts500 än han varit på de härken han kört senare men han är inte oäven på en fyrtaktare. Tror han skulle göra sig bra på en Ducati bredivd Capirossi.
Don Quixote skrev:Du kan inte hitta nått som är ännu äldre att dra upp? Jag ska se om jag inte kan snoka fram nått riktigt vidrigt som Rossi gjorde när han körde minimoto nån gång under förra århundradet...
Verkar vara riktigt farlig den där tvåtaktsröken.RedBaron skrev:Allt jag försöker säga är att han inte är sämre än en del andra som får köra MotoGP.
Det är f.ö bara fula tjejer som blir snyggare när de döljs av oljerök![]()
Även solen har sina fläckarAxxexs skrev:Har svårt att se att Rossi skulle vara en som gjort nått sånt...![]()
![]()
![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |