Qatar GP.

Chris Ash skrev:
Armbågen var helt rätt, man försöker inte köra om nån där det inte finns plats. Rossi hade enbart sig själv att skylla.

Som det sas i faster, armbågen kan ha kommit upp i ren självbevarelsedrift, det var bra trångt...

Chris Ash skrev:
Haha du påstår alltså att det är för att hojen är starkare som McCoy körde dåligt? Vilka svampar käkar du? Fråga vilken förare som helst i fältet som var med på 500-tiden vilka hojar som var elakast/mest svårkörda.
Läser man somligas inlägg här, så tolkar man det som att det endast är dom riktigt grymma av dom grymma förarna, som kan köra skiten ur en 500.
Mc-Coy var överjävlig på YZR 500:an, och körde ännu brutalare än vad Capirex gör nu. Dessutom var han grymt snabb.
Han körde inte mycket på Aprilian cuben, men det lilla han körde så imponerade han INTE. Edwards visade att det går att köra snabbt med cuben.
Mc-Coys år på Kawan säger jag bara; kommentarer/bortförklaringar överfödiga.

Men framför allt, så har ju Mc-Coy inte ens imponerat i Superbike, och där är konkurrensen inte ens i närheten av Moto-gp, förarmässigt.

Faktum är att han kunde piska skiten ur en 500, men han klarar inte av att bemästra en fyrtaktare.

Goodstuff skrev:
6. Jag vill ha engelska kommentatorerna NU! De talar om vad som sker, är kunniga, pålästa och observanta. En dröm att lyssna på.

:hihi

Dom pratar för fullt på Eurosport 2, men det är inte livesändningar utan repriser.

oFFkeFF skrev:
Som det sas i faster, armbågen kan ha kommit upp i ren självbevarelsedrift, det var bra trångt...
Det sas mycket annat också. Exempelvis att Biaggi är en morsgris som få eller ingen gillar. Raineys och Doohans uttalanden sa allt. :hihi

Chris Ash skrev:
Armbågen var helt rätt, man försöker inte köra om nån där det inte finns plats. Rossi hade enbart sig själv att skylla.
Eftersom jag inte själv kört MotoGP bör jag väl inte uttala mig men jag kollade på sekvensen nyss och tycker omkörningen i sin början ser helt okej ut.
Att Rossi kommer långt ut lite senare beror ju på Biaggis armbåge.

Ludde78 skrev:
Han körde inte mycket på Aprilian cuben, men det lilla han körde så imponerade han INTE.
Nej, men han körde jämnt med de som haft hela säsongen på sig att lära sig hojen.

Ludde78 skrev:
Mc-Coys år på Kawan säger jag bara; kommentarer/bortförklaringar överfödiga.
Visst är de det. Kör man skiten ur en ex- fyrtaktsvärldsmästare på samma material och tar tre gånger så mycket VM-poäng så har man visat att man duger till.

Ludde78 skrev:
Men framför allt, så har ju Mc-Coy inte ens imponerat i Superbike, och där är konkurrensen inte ens i närheten av Moto-gp, förarmässigt.

Faktum är att han kunde piska skiten ur en 500, men han klarar inte av att bemästra en fyrtaktare.
Du vet om att han har vunnit lopp i SBK va ?

McCoy är sannolikt inte en av världens bästa fyrtaktsåkare, han hade kanske varit det om han börjat med fyrtakt tidigare. Svaret på det får vi aldrig veta. Han har aldrig varit bäst på tvåtaktare heller, även om han var grymt bra 2000 och gjorde heroiska insatser 2002 i kampen mot fyrtaktarna.

Att han inte kan bemästra en fyrtaktare tror jag inte ett dugg på. På rätt maskin hade han kunnat varit en av dem som slagits om topp-10 i MotoGP. Världmästarämne tror jag inte att han är.

Last edited:
RedBaron skrev:
Visst är de det. Kör man skiten ur en ex- fyrtaktsvärldsmästare på samma material och tar tre gånger så mycket VM-poäng så har man visat att man duger till.
Är det en bedrift att köra ifrån en kille som vunnit Super Sport-VM?

RedBaron skrev:
Nej, men han körde jämnt med de som haft hela säsongen på sig att lära sig hojen.
Är det en bedrift att köra jämnt med Shakey Byrne?

RedBaron skrev:
Du vet om att han har vunnit lopp i SBK va ?

McCoy är sannolikt inte en av världens bästa fyrtaktsåkare, han hade kanske varit det om han börjat med fyrtakt tidigare. Svaret på det får vi aldrig veta. Han har aldrig varit bäst på tvåtaktare heller, även om han var grymt bra 2000 och gjorde heroiska insatser 2001 i kampen mot fyrtaktarna.

Att han inte kan bemästra en fyrtaktare tror jag inte ett dugg på. På rätt maskin hade han kunnat varit en av dem som slagits om topp-10 i MotoGP. Världmästarämne tror jag inte att han är.
Nu ska vi se här…. Grabbarna som kan piska skiten ur en 500; det är dom som är dom riktiga hjältarna; dom är per automatik dom bästa förarna. Ja, så är det, om man ska tro somliga.
Med tanke på att Mc-Coy kunde köra 500 som få, och därigenom vara ”en av dom grymmaste av dom grymma”, om man ska tro somliga, så är det högst märkligt att han inte är mer än en medelmåtta i Superbike.

Hur mycket tid ska Mc-Coy behöva ha på sig, innan han kan köra fyrtakt? Capirossi hade aldrig kört fyrtakt i hela sitt liv, men var ändå jämt snabbare än Bayliss, världsmästaren i Superbike, när dom började köra för Ducati i moto-gp.

Men det är väl så, vintrarna var kallare förut, brudarna snyggare och hojarna var snabbare.
Och framför allt; förarna som körde 500 är per automatik grymmast i historien.
Sen spelar det ingen roll hur många VM-titlar en kille som Rossi tar, och för hur många fabrikat han gör det; han kör ju en lättkörd fyrtaktare.

valmers skrev:
Det sas mycket annat också. Exempelvis att Biaggi är en morsgris som få eller ingen gillar. Raineys och Doohans uttalanden sa allt. :hihi

Nej, Biaggi gjorde inga ansträngningar för att bli omtyckt i depån.
Doohan verkade ju mest ogilla Biaggi för att de var ganska lika, surpellar som få gillade.. Jävliga på att vinna helt enkelt.

Ludde78 skrev:
Nu ska vi se här…. Grabbarna som kan piska skiten ur en 500; det är dom som är dom riktiga hjältarna; dom är per automatik dom bästa förarna. Ja, så är det, om man ska tro somliga.
Med tanke på att Mc-Coy kunde köra 500 som få, och därigenom vara ”en av dom grymmaste av dom grymma”, om man ska tro somliga, så är det högst märkligt att han inte är mer än en medelmåtta i Superbike.

Hur mycket tid ska Mc-Coy behöva ha på sig, innan han kan köra fyrtakt? Capirossi hade aldrig kört fyrtakt i hela sitt liv, men var ändå jämt snabbare än Bayliss, världsmästaren i Superbike, när dom började köra för Ducati i moto-gp.

Men det är väl så, vintrarna var kallare förut, brudarna snyggare och hojarna var snabbare.
Och framför allt; förarna som körde 500 är per automatik grymmast i historien.
Sen spelar det ingen roll hur många VM-titlar en kille som Rossi tar, och för hur många fabrikat han gör det; han kör ju en lättkörd fyrtaktare.
Tack. Åtminstone en som inte fastnat i "det var bättre förr, ju förr dess bättre"-syndromet.

Ludde78 skrev:
yada, yada, yada...
Allt jag försöker säga är att han inte är sämre än en del andra som får köra MotoGP.

Det är f.ö bara fula tjejer som blir snyggare när de döljs av oljerök :)

Alla hojar som McCOy har fått den tvivelaktiga äran att gränsla med fyrtaktsmotorer har varit skit och om inte absolut sämst i startfälten så inte långt därifrån. McCoy var vassare på en tvåtakts500 än han varit på de härken han kört senare men han är inte oäven på en fyrtaktare. Tror han skulle göra sig bra på en Ducati bredivd Capirossi.

Givetvis finns det förare som inte trivs på fyrtaktare. Förutom Garry McCoy har vi Norick Abe. Att det skulle bero på att fyrtaktarna är starkare är dock löjeväckande, speciellt som vi ser att de inte trivs på gathojarna i SBK heller.

Personligen hade jag gett en årslön för att se McCoy i motogp en säsong igen.Mer underhållande blir det inte och på en mer konkurenskraftig maskin tror jag han hade varit en man för topp5. Möjligt att jag har tokfel men det är mina 4 kronor.

Shakey får nog gå en grundkurs i fjädringsinställning eller en där man får lära sig välja rätt bakdäck! Bakdäcket såg lite väl slitet ut efter racet. :)
Den andra bilden är hur ett Bridgestone däck som gått lite snabbare runt banan såg ut efter racet. Bara för att ha nått att jämföra mot..

Bifogat

• Shakey1755100vc.JPG
    Shakey1755100vc.JPG
    97.4 KB · Visningar: 83
  • capi1755151sk.JPG
    capi1755151sk.JPG
    114.9 KB · Visningar: 81
Mindre returdämpning Shakey!
Grundkurs 1A i Spporthojs Rookieskola om fjädringsinställningar. :hihi

homerone skrev:
Personligen hade jag gett en årslön för att se McCoy i motogp en säsong igen.Mer underhållande blir det inte och på en mer konkurenskraftig maskin tror jag han hade varit en man för topp5. Möjligt att jag har tokfel men det är mina 4 kronor.
Jag hade också gärna sett honom i MotoGP, inte bara för hans körstil utan även för hans attityd och inställning.

Jag tror dock att fyrtaktarna successivt blivit mindre lönsamma att framföra med hans körstil. När han sladdade runt på Kwakan så sladdades det mycket mer rent generellt i MotoGP. De mer tekniskt bevandrade kan säkert bekräfta och ge en bättre förklaring än jag kan :)

valmers skrev:
Tack. Åtminstone en som inte fastnat i "det var bättre förr, ju förr dess bättre"-syndromet.
Ja det blir lite långtråkigt i längden att höra gammelfarfar/storfiskarberättelser.

Goodstuff skrev:
Alla hojar som McCOy har fått den tvivelaktiga äran att gränsla med fyrtaktsmotorer har varit skit och om inte absolut sämst i startfälten så inte långt därifrån. McCoy var vassare på en tvåtakts500 än han varit på de härken han kört senare men han är inte oäven på en fyrtaktare. Tror han skulle göra sig bra på en Ducati bredivd Capirossi.
Mc-Coy har haft en himla otur som bara har fått köra en massa skithojar, sedan han började köra fyrtakt.
Duccen som han körde första året exemplevis var ju grymt dålig.
Att han inte klarade av att köra mer än jämnt med Shakey Byrne på Aprilian var nog också bara otur.
Bara att hålla tummarna för att oturen vänder snart.

Don Quixote skrev:
Du kan inte hitta nått som är ännu äldre att dra upp? Jag ska se om jag inte kan snoka fram nått riktigt vidrigt som Rossi gjorde när han körde minimoto nån gång under förra århundradet...

Har svårt att se att Rossi skulle vara en som gjort nått sånt... :rolleyes: :brinnerup :D

Bifogat

• per_328.jpg
    per_328.jpg
    38.1 KB · Visningar: 46
RedBaron skrev:
Allt jag försöker säga är att han inte är sämre än en del andra som får köra MotoGP.

Det är f.ö bara fula tjejer som blir snyggare när de döljs av oljerök :)
Verkar vara riktigt farlig den där tvåtaktsröken. ;)

Axxexs skrev:
Har svårt att se att Rossi skulle vara en som gjort nått sånt... :rolleyes: :brinnerup :D
Även solen har sina fläckar :lol

Back