Qatar GP.

En allmän fråga: Hur tror ni att Rossi skulle hävda sig om han fick köra t.ex en KTM-125:a och ha samma förberedelsetid som de normalt har inför ett race (träning, kval, warm up osv....)?
Skulle han ha någon chans mot övriga toppförare eller har han "glömt" körtekniken som man har på en 125:a nu efter att ha kört i de större klasserna såpass länge som han gjort?
 
pajo skrev:
En allmän fråga: Hur tror ni att Rossi........

Tror han skulle klara sig utmärkt.

Han skulle med all säkerhet ligga i toppen hela tiden med tanke på all den rutin han har. Han kanske inte skulle vinna jämnt - men den som tror att han inte skulle vara med bland dom främsta måste nog ta av sig skygglapparna.

En bra paralell är tex att Schumacher kör Go-carttävlingar ibland o alltid är bland dom bästa.

Man glömmer inte sina rötter.

my 2 cents

//A
 
Last edited:
valmers skrev:
Kommentarer från Honda-förarna:

Max said, “The weekend started in a bad situation like in Sepang. After Motegi we’ve never been competitive at all. This is not just the set-up of the machine it’s something bigger than that. With the set-up you can improve. It’s more than just an engine-braking problem. Since Motegi it’s been difficult – it’s impossible to turn into the corner. In the race the machine stopped with an electronic problem. I don’t know exactly yet, the team are looking closely at it.”[/I]


Undrar om Biaggi har övervägt möjligheten att det där med ".... it’s something bigger than that" kanske i själva verket har att göra med "the nut that connects the seat to the handle bars"? :hihi

Mera Cred till Sete som med sin ära eller dö mentalitet, medan Biaggi åker in i depån och tjurar när han blir ifrånåkt.
De bara att inse att Biaggis bäst före datum har passerat och att han aldrig kommer vinna något i Moto GP.
 
Jag ska ta och ladda hem så fort jag får chansen, var tvungen att jobba och tänker inte missa detta spännande race för det ;)
 
pajo skrev:
En allmän fråga: Hur tror ni att Rossi skulle hävda sig om han fick köra t.ex en KTM-125:a och ha samma förberedelsetid som de normalt har inför ett race (träning, kval, warm up osv....)?
Skulle han ha någon chans mot övriga toppförare eller har han "glömt" körtekniken som man har på en 125:a nu efter att ha kört i de större klasserna såpass länge som han gjort?

Med bara fyra träningspass á 30 minuter innan race så skulle han inte ha något med toppstriden att göra iaf. Man ska ha klart för sig att när förare byter hoj så kör de många och långa vintertester för att anpassa sig till hojen och lära sig den. Även teamet måste lära sig sina nya förare om de inte har jobbat ihop innan.

En Rossi som gjorde en full satsning på 125 med allt vad det innebär skulle dock naturligtvis vara en väldigt het kandidat till VM-titeln.
 
RedBaron skrev:
Dessutom så påstås det att Ant West fick sparken i fredags efter att ha bråkat med teamchefen. Bråket började visst med att toaletten var upptagen varpå West pissade i en hörna i KTM-depån...


Haha, alldeles underbart! Är det nåt speciellt med Anthonys från Australien och deras toalettvanor?
 
2ono skrev:
Eller en i raden av dåliga ursäkter?
Ungefär som när Sete gav bort en andra plats och skyllde på soppatorsk för att han hellre ville vinna? Vilket konspirationssnack. Den enda jag någonsin sett åka in i depån tvivelaktigt är KRJr.
 
2ono skrev:
Eller en i raden av dåliga ursäkter?

Isf måste han fejkat det redan ute på banan.
Det syndes tydligt att Hondan gick ryckigt på start/målrakan innan han gick i depå.
 
Neutral skrev:
...så om motorn pajar ska man fortsätta köra..? :va
Nej, men kvalar man in som 13:e man (!) på en fabrikshonda, behöver man nog alla ursäkter i världen. Tänk om Hayden skulle göra det, då skulle tvåtaktstalibanerna yla dag och natt på SH. Nu är de märkligt tysta. 13:e kvalplats är en skam för en fabrikshondaförare, och man kan knappast räkna med nytt kontrakt med sådana mediokra resultat.
 
WilleZL skrev:
Vilket race i går! Rossi imponerar med sin jämna höga kvalité! Hur bär han sig åt? Sete klarade inte pressen. Förra tävlingen var han i fyra pers. Är han duktig eller inte eller var det nervositet?

Jag är hursomhelst mycket imponerad av Rossis prestationer. Hur kan han vara så mycket bättre än alla andra? En vanlig taktik Rossi har är att han avancerar till 2a plats (bara det en prestation). Sen ligger han på 2a plats och kommentatorerna (och säkert många andra) menar att nu kör de för allt vad tygen håller. När sedan ett varv återstår tar Rossi tillfället han väntat på, går om och lämnar alla långt bakom sig. Hur bär han sig åt?
Ja det imponerande är ju att han kan ligga så precis på gränsen, och vara så grymt snabb, och konstant, och nästan aldrig krascha.
Han tycks dessutom på något overkligt sätt alltid komma på något sätt att köra ännu snabbare, om det behövs, på sista varvet.
En kille som tex Schwantz var lika ruggigt snabb ibland, men var betydligt mer ojämn, samt framför allt kraschbenägen.
Lite Sete över det, hehe
 
Chris Ash skrev:
Haha, alldeles underbart! Är det nåt speciellt med Anthonys från Australien och deras toalettvanor?
Det speciella här är nog det groteskt stora vätskeintaget förarna har i Qatar. Jag antar att det var ren och skär desperation. Någon hjälm verkar inte vara inblandad i denna urinering :tungan
 
valmers skrev:
13:e kvalplats är en skam för en fabrikshondaförare, och man kan knappast räkna med nytt kontrakt med sådana mediokra resultat.
Är det inte redan klart att han ska köra Camel Honda nästa år, eller blandar jag ihop det nu igen?
 
Ludde78 skrev:
Ja det imponerande är ju att han kan ligga så precis på gränsen, och vara så grymt snabb, och konstant, och nästan aldrig krascha.
Han tycks dessutom på något overkligt sätt alltid komma på något sätt att köra ännu snabbare, om det behövs, på sista varvet.
En kille som tex Schwantz var lika ruggigt snabb ibland, men var betydligt mer ojämn, samt framför allt kraschbenägen.
Lite Sete över det, hehe

Det är för att de misstag som Rossi gör jämnt och ständigt, på dagens snälla maskiner gör att han tappar kanske 20 meter till sin konkurrent och går lite brett.

På en Suzuki RGV500 från 93 hade de resulterat i benknäckande highsiders. Precis som Schwantz fick erfara.....

valmers skrev:
Nej, men kvalar man in som 13:e man (!) på en fabrikshonda, behöver man nog alla ursäkter i världen. Tänk om Hayden skulle göra det, då skulle tvåtaktstalibanerna yla dag och natt på SH. Nu är de märkligt tysta. 13:e kvalplats är en skam för en fabrikshondaförare, och man kan knappast räkna med nytt kontrakt med sådana mediokra resultat.

Det är för att vi vet att Biaggi är bättre än så. Hayden har dock inte mycket att komma med.
 
Ingen som har någon länk där man kan se det, rejset alltså. (eller tanka ned) MotoGP inte moppeklasserna för de såg jag på tv :)
 
Neutral skrev:
Ungefär som när Sete gav bort en andra plats och skyllde på soppatorsk för att han hellre ville vinna? Vilket konspirationssnack. Den enda jag någonsin sett åka in i depån tvivelaktigt är KRJr.

Sete stoppade mitt på banan och var mer uppenbart , Biaggi körde in i depån.
Hur ska man tolka det?
Problemet med Biaggi är att han ger upp när motgångarna kommer , hela hans personlighet präglas av ett latinskt primadonna komplex.
Ska ha allt men vill inte ge något.
Kass på samtliga FP och QP och i race och utgången är given.
Därför kan man tveka till hans officiella förklaring som orsak till hans depåbesök samt att inte många RC211 har tekniska problem som orsak till DNF. :tummenupp
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top