Qatar GP.

sandstream skrev:
Tror du på fullaste allvar att cheferna på KTM gnuggar händerna och tänker "Vi missade kanske VM-titeln men grabbarna hade ju kul och det är viktigast"?

Och hur i hela helsefyr kom du fram till denna tolkning? :confused:

Finns det någon lag som säger att paraplyflickorna måste ha långbyxor eller? Inga hotpants så långt ögat når...

Neutral skrev:
Finns det någon lag som säger att paraplyflickorna måste ha långbyxor eller? Inga hotpants så långt ögat når...
Arabland. Ingen skumpa heller. Skenhelighet är en dygd i dessa länder.

Neutral skrev:

Säkerligen. Allt roligt är ju förbjudet i Qatar, sprit också... :(

tråkigt race... :rolleyes:

starkt jobbat av melandri :tummenupp sånt gillar vi, synd bara att han inte ffick kliva överst på pallen!

Chris Ash skrev:
Och hur i hela helsefyr kom du fram till denna tolkning? :confused:
Pga att du verkar ha missförtstått hur racing på den här nivån bedrivs när du skriver att det inte är någon teamsport.
Du verkar inte heller tro att det finns någon som bestämmer utan att förarna själva gör upp på banan.

sandstream skrev:
Pga att du verkar ha missförtstått hur racing på den här nivån bedrivs när du skriver att det inte är någon teamsport.
Du verkar inte heller tro att det finns någon som bestämmer utan att förarna själva gör upp på banan.
Måste du dra igång gnället igen? Jag trodde att jag avstyrt det med att blanda in hotpants. :tuttar

Nu börjar vi känna igen Biaggi; ska bli intressant att höra vad den gnällkuken kommer att skylla på.

Neutral skrev:
Måste du dra igång gnället igen? Jag trodde att jag avstyrt det med att blanda in hotpants. :tuttar
Det var inte jag, det var CA som skrev en fråga och sånt kan jag inte motstå :tungan

Tyckte tjejerna såg helt okej ut, tur att de slapp ha burka på sig :D

valmers skrev:
Nu börjar vi känna igen Biaggi; ska bli intressant att höra vad den gnällkuken kommer att skylla på.

elektriske problemer ifölge Max. Hojen gikk on off, on off hele tiden

Avanti skrev:
elektriske problemer ifölge Max. Hojen gikk on off, on off hele tiden
Så bra, då kan han ju skylla hela helgen på det. Sanningen är ju att han gjort en usel insats hela helgen. Att inte lyckas kvala bättre än 13:e med en fabrikshonda är fanimej skandal. Pinsamt.

valmers skrev:
Så bra, då kan han ju skylla hela helgen på det. Sanningen är ju att han gjort en usel insats hela helgen. Att inte lyckas kvala bättre än 13:e med en fabrikshonda är fanimej skandal. Pinsamt.

Hela helgen? Han var med i bra tempo på warm-upen och körde fan stenhårt i början av rejset. Visst har han problem på kvalen, men han har ju kört in de dåliga kvalen med bra resultat på rejset istället.
Hayden visade ytterligare en gång varför han inte kommer bli världsmästare, han ger upp bara för att han inte kommer ifatt och om direkt, trots att han dänger till med snabba varvtider.

oFFkeFF skrev:
Hayden visade ytterligare en gång varför han inte kommer bli världsmästare, han ger upp bara för att han inte kommer ifatt och om direkt, trots att han dänger till med snabba varvtider.
Jag tror att Hayden insåg att han aldrig skulle komma ikapp, än mindre förbi och då är det väl dumt att chansa?

Men helvete vilket ball rejs det var, stenhårt mellan alla fyra, synd att capirossi inte kunde följa upp sitt kval och sina segrar. Ska säga att jag tycker det var synd att Hayden inte riktigt hängde med Rossi och Melandri, för en fight dem tre mellan hade vart ball sista varvet. Tror iofs utgången hade vart densamma ändå.
Biaggi körde ju hårdare än hårdast, ruggigt synd att hans hoj barkade ihop.

sandstream skrev:
Jag tror att Hayden insåg att han aldrig skulle komma ikapp, än mindre förbi och då är det väl dumt att chansa?

Extremt dumt ändå. Han hade om han fortsatt köra i det tempo som de andra, kunnat ligga och väntat på både rossis och melandris fel.
Menar, rossi gav fan inte upp trots att Sete hade ett bra försprång, utan betade av tiondel för tiondel till han kom ikapp. D.v.s han körde maximalt för att vinna.
Han gav sig inte ens när han tappade tiondelar, utan bet ihop och kom igen.

oFFkeFF skrev:
Extremt dumt ändå. Han hade om han fortsatt köra i det tempo som de andra, kunnat ligga och väntat på både rossis och melandris fel.
Menar, rossi gav fan inte upp trots att Sete hade ett bra försprång, utan betade av tiondel för tiondel till han kom ikapp. D.v.s han körde maximalt för att vinna.
Han gav sig inte ens när han tappade tiondelar, utan bet ihop och kom igen.
Håller med men vi vet ju inte hur nära gränsen Hayden var i sina försök att komma ikapp.
Han har ju trots allt lite rutin och jag tycker han ska vara nöjd med sin tredje plats.

Synd att Sete gjorde bort sig igen.
Han kan ju onekligen köra hoj på högsta nivå den killen.

Inte så hemma inom racingen. Kan någon förklara för mig vad dom gör när dom slipstrimmar? :confused:

Eas skrev:
Inte så hemma inom racingen. Kan någon förklara för mig vad dom gör när dom slipstrimmar? :confused:

Om du åker bakom en lastbil, trycker lastbilen framför dig bort en massa luft, det blir liksom ett "hål", i det hålet har du mindre luftmotstånd, med lägre luftmotstånd accellererar man bättre=högre toppfart.
Samma sker bakom en hoj, men hålet blir mindre.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!