Qatar GP.

Chris Ash skrev:
Givetvis finns det förare som inte trivs på fyrtaktare. Förutom Garry McCoy har vi Norick Abe. Att det skulle bero på att fyrtaktarna är starkare är dock löjeväckande, speciellt som vi ser att de inte trivs på gathojarna i SBK heller.
Antar att det är WSBK du syftar på och de hojarna har inte mycket med gathojar att göra, men det vet du säkert redan.
Goodstuff skrev:
Mindre returdämpning Shakey!
Grundkurs 1A i Spporthojs Rookieskola om fjädringsinställningar. :hihi
De har till och med jag lärt mig i år :)

Neutral skrev:
Inget du nämner är nytt för mig och inget besvarar någon av mina frågor.

Men frågan är väl inte att hylla eller svartmåla någon, försöker bara visa orsaker och verkan till Biaggis sjunkande popularitet i allmänhetens ögon.
Ingen tvekan vem som vinner på eller utanför banan.

2ono skrev:
Men frågan är väl inte att hylla eller svartmåla någon, försöker bara visa orsaker och verkan till Biaggis sjunkande popularitet i allmänhetens ögon. Ingen tvekan vem som vinner på eller utanför banan.
Allmänheten? Vilka tänker du på då? :va

Citat från Hayden och Biaggi efter helgens race. Jämför herrarnas inställning till uppgiften. Undrar vem som är mest givande att jobba med. :rolleyes:

“We started from a bad situation, just like in Sepang,” said the Italian. “Since Motegi, we haven't been competitive at all. This is not just a problem with the set-up of the machine, it's something bigger than that.”

“Working on the set-up, you can improve things like corner entry, but not everything. It's more than an engine management problem. Since Motegi, it has been impossible to go into or out of the corners quickly, the bike just doesn't turn. Nothing is working at all anymore.”

“Here again, from Thursday to Saturday it was the same. In the race, the machine just stopped, we had some electronic problems. It's unbelievable. It happens all to me. What can I say?”

“All my hopes are gone… This weekend, I couldn't fight for the podium again, this is so frustrating. I believe I should be able to fight for the podium on any track, but since Motegi, it's over, all the problems are coming back at once. We didn't change the settings which worked well at Brno and Motegi, it should have worked at Sepang, one of my favourite tracks - I had been the fastest there during the winter tests, but this time the bike didn't work, I was always spinning, had no traction. So there must be something much more serious than just chassis or suspension set-up problems.”

“I’m so happy to be to be on the podium,” smiled Hayden, whose 16 points moves him up to fifth overall. “Before the race things weren’t going to plan. In the morning warm-up we were so slow and were in real trouble. My guys made some changes and I have to be real grateful to them as they got it right and that’s why I got third. The bike was so much better in the race than it had been all weekend - so much faster.”

“The Michelins were brilliant - so much grip! I got an awesome start. In turn one my buddy Sete ran into the back of me again but I stayed on. In the race I just hung on in there. I wasn’t sure I was going to make it back but I’m here. I was pushing so hard to stay with the lead group and there were some pretty scary moments. It wasn’t pretty with Sete running off but I’ll take the result the way the weekend was going.”

2ono skrev:
Men frågan är väl inte att hylla eller svartmåla någon, försöker bara visa orsaker och verkan till Biaggis sjunkande popularitet i allmänhetens ögon.
Ingen tvekan vem som vinner på eller utanför banan.
Min fråga var mer allmänt ställd där jag undrar varför folk känner sånt oerhört behov av att dissa någon/något, kanske speciellt på internet, inte nödvändigtvis i verkliga livet öga mot öga. Jag menar inte dig speciellt men det förvånar mig mer när du hånar Biaggi än när Valmers gör det.

Jag tror att mången doktorander inom psykologi skulle kunna göra sina avhandlingar här.

Lite mer Tomas di Leva kanske. Sprid lite kärlek. :D

Last edited:
Neutral skrev:
Min fråga var mer allmänt ställd där jag undrar varför folk känner sånt oerhört behov av att dissa någon/något, kanske speciellt på internet, inte nödvändigtvis i verkliga livet öga mot öga.
För att provocera och skapa en diskussion.

En del tar i mer än andra men jag personligen tycker det är rätt kul att läsa :)

Goodstuff skrev:
Alla hojar som McCOy har fått den tvivelaktiga äran att gränsla med fyrtaktsmotorer har varit skit och om inte absolut sämst i startfälten så inte långt därifrån. McCoy var vassare på en tvåtakts500 än han varit på de härken han kört senare men han är inte oäven på en fyrtaktare. Tror han skulle göra sig bra på en Ducati bredivd Capirossi.
Nja inte alla, förra året satt han på en OK Ducce och blev sexa i VM. Men när man ser Capirossi brottas med hojen så tycker jag nog också att den hade varit en bra utmaning för Garry.

Neutral skrev:
Min fråga var mer allmänt ställd där jag undrar varför folk känner sånt oerhört behov av att dissa någon/något, kanske speciellt på internet, inte nödvändigtvis i verkliga livet öga mot öga. Jag menar inte dig speciellt men det förvånar mig mer när du hånar Biaggi än när Valmers gör det.

Jag tror att mången doktorander inom psykologi skulle kunna göra sina avhandlingar här.

Lite mer Tomas di Leva kanske. Sprid lite kärlek. :D

Som sagt va hela den här tråden vimlar av överdrifter åt det ena eller andra hållet, men som någon har sagt att ibland måste man överdriva för att komma nära sanningen.

Man får ta det för vad det är helt enkelt, ingen har patent på sanningen.
Personliga påståenden blandas med objektiva fakta vilket jag tycker kul och konstruktivt Jävla va fint det där lät
Men det vore trist om alla inlägg hyllade Biaggi i enlighet med peace love and understanding rörelsen. :hihi

M// :tummenupp

valmers skrev:
Härligt, den chansen förtjänar han!
Det ska bli intressant att se hur mycket snabbare han är än 250-fjanten Biaggi. Eftersom han är ung, bildskön, västerländsk men utan härstamning från ett katolskt land är han förstås ett världsmästarämne.

:rolleyes:

Nyteknik skrev:
Det ska bli intressant att se hur mycket snabbare han är än 250-fjanten Biaggi. Eftersom han är ung, bildskön, västerländsk men utan härstamning från ett katolskt land är han förstås ett världsmästarämne.

förmodligen mycket långsammare.... han har aldrig kört en motoGP hoj.

om han ÄR snabbare än din gud, ja - då får du nog byta gud. *(inte så troligt)

Något helt annat: Kan inte ni (alla - inte personligt mot nypanik) starta en 2takt vs 4takstråd samt en Biaggi vs Hayden-tråd så att vi kan hålla diskutionerna i rejstrådarna inom rimliga ramar iaf.

//Anders

Nyteknik skrev:

Biaggi har kört MotoGP-hoj i fyra år. Vermulen har inte kört en meter. Sluta göra dig dum.

valmers skrev:
Biaggi har kört MotoGP-hoj i fyra år. Vermulen har inte kört en meter. Sluta göra dig dum.

Men det är ändå av stort intresse att se hur den just nu snabbaste Superbike-föraren står sig mot MotoGP-förarna på en bana han kan. Visst, jag kräver inte superresultat av honom direkt, men hoppas verkligen han kör fortare än Shane Byrne som sjönk rejält i aktning hos mig efter de senaste två helgernas bottennapp.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman